27 lat Leroy Merlin Polska
78 sklepów w 52 miastach, blisko 70 tys. produktów i ponad 600 usług, prawie 13 tys. pracowników, a także 11 lat działań społecznych i środowiskowych fundacji, to 27-letni dorobek Leroy Merlin na polskim rynku DIY.
Pozytywna energia, współpraca i otwartość na poszukiwanie nowych rozwiązań
Dokładnie 12 czerwca 1996 r. w Piasecznie pod Warszawą został otwarty pierwszy sklep Leroy Merlin Polska. Ponad ćwierć wieku działalności to dobra okazja do świętowania, podsumowania osiągnięć, ale też otwarcia na nowe wyzwania biznesowe. – 27 lat Leroy Merlin w Polsce to niezwykły jubileusz, który skłania do refleksji, ale też otwiera ciekawe perspektywy rozwoju na
kolejne lata – powiedział Krzysztof Kordulewski, dyrektor generalny Leroy Merlin Polska, który pracuje w firmie od jej początku i otwierał jej pierwszy polski sklep. – Jestem dumny, że dla naszych klientów mogę tworzyć tę firmę razem z 13 tys. wyjątkowych i zaangażowanych pracowników. Pamiętam, jak w 1996 r. otwieraliśmy pierwszy sklep w Piasecznie, pamiętam pierwszego klienta, a także wyjątkową atmosferę, moc współdziałania i niezwykły zapał do pracy i rozwoju firmy. Ta pozytywna energia, współpraca i otwartość na poszukiwanie nowych rozwiązań są cały czas w nas od ponad ćwierć wieku. I budujące jest to, że mimo trudności po drodze, zawsze wychodziliśmy wzmocnieni, bo bez wątpienia naszą siłą są ludzie, ich proaktywna postawa i możliwość wpływu na swój rozwój. Bo chcę podkreślić, że prawie 90% pracowników Leroy Merlin Polska jest akcjonariuszami przedsiębiorstwa i każdy z nich ma poczucie, że pracuje „na swoim”. Akcjonariat pracowniczy to bardzo dobra forma budowania zaangażowania pracowników, ale też doskonała forma gromadzenia kapitału na przyszłość.
![](https://portalnarzedzi.pl/wp-content/uploads/2023/06/Krzysztof-Kordulewski_LM-PL-pn.jpg)
Leroy Merlin Polska wyznacza trendy na rynku DIY
W ciągu 27 lat na rynku budowlano-dekoracyjnym i handlu detalicznego wiele się zmieniło – m.in. od ewolucji potrzeb i postaw klientów, przez rozwój cyfrowych technologii po automatyzację procesów sprzedażowych i integrację kanałów sprzedaży. To był także czas wprowadzenia wielu nowoczesnych narzędzi i innowacyjnych rozwiązań, które dziś ułatwiają zakupy klientom i usprawniają ich obsługę. Dla Leroy Merlin Polska 27 lat to okres dynamicznego rozwoju biznesowego. Od ponad ćwierć wieku firma wdraża wiele kompleksowych udogodnień i wyznacza trendy dla całej branży DIY (do it yourself), zarówno w podejściu do biznesu, jak i rozwiązaniach proklienckich. W 2009 roku uruchomiła program lojalnościowy dla klientów indywidualnych, a w 2010 dla prowadzących firmę. Obecnie zarejestrowanych jest 3 miliony kont w Klubie DOM i Klubie PRO. W W 2011 r. Leroy Merlin Polska wprowadziło kasy samoobsługowe w sklepach, zaś w 2015 r. uruchomiło usługę projektowania kuchni i łazienek w specjalnych strefach inspiracji. Od 2016 r. klienci mają możliwość robienia zakupów w sklepie wraz ze swoim czworonogami, zaś od 2021 r. mogą korzystać szybkomatów (obecnie jest ich już 77). W 2022 r. Leroy Merlin Polska wprowadziło kompleksowe rozwiązanie dla wykonawców i klientów, którzy korzystają z tzw. preferencyjnej stawki zakupowej VAT 8%, co jest możliwe w przypadku połączenia zakupu produktu z montażem, zaś w 2023 r rozszerzyło ofertę o meble na wymiar (biurowe, pokojowe, łazienkowe, współpraca z firmą Meble.pl S.A.).
![](https://portalnarzedzi.pl/wp-content/uploads/2023/06/Slep-Leroy-Merlin-pn.jpg)
– Niezmiennie od 27 lat wspieramy naszych klientów na każdym etapie prac związanych z budową, remontem czy odświeżaniem domu – od inspiracji, przez doradztwo i projektowanie po specjalistyczne usługi. Ciągle się rozwijamy, dopasowujemy do zmieniającego się rynku i potrzeb kupujących, stawiamy na kompleksowość, dostępność, ale także fachowe doradztwo. To nas wyróżnia na rynku DIY i motywuje do
ciągłego dbania o satysfakcję i pozytywne doświadczenia naszych klientów – podsumowuje Krzysztof Kordulewski, dyrektor generalny Leroy Merlin Polska.
opr. HB (materiały Leroy Merlin Polska)