240 MARKETÓW PSB-MRÓWKA
W maju sieć PSB-Mrówka powiększyła się o cztery nowe sklepy i obecnie liczy 240 marketów o łącznej powierzchni przekraczającej 280.000 m kw.
Mrówki to najliczniejsza w Polsce sieć sklepów oferujących towary niezbędne do remontu oraz utrzymania domów i ogrodów. Prowadzone są przez polskie niezależne firmy rodzinne zrzeszone w Grupie PSB. Szacuje się, że regularne zakupy w Mrówkach robi ok. 3 mln Polaków. Lokalizowane są one przede wszystkim w miejscowościach powiatowych oraz gminnych. Sklepy w małych ośrodkach noszą nazwę Mini-Mrówka i mają powierzchnię od 300 do 800 m kw. Obecnie Grupa PSB ma 69 Mini-Mrówek. Zdarzają się jednak wyjątki – w miniony
piątek powstała Mrówka w Kielcach – ma powierzchnię 4000 m kw. i oferuje ok. 40 tys. pozycji asortymentowych. Razem z Warszawą i Poznaniem to jedyne miasta wojewódzkie, w których funkcjonują Mrówki. Markety o takiej powierzchni działają także w Gnieźnie i Przemyślu, zaś największa Mrówka w Elblągu ma 5 tys. m kw.Zasadniczym celem Grupy PSB jest otwieranie Mrówek w małych ośrodkach. W tym roku powstanie jeszcze ok. 20 takich sklepów. W czerwcu br. Mrówki będą obchodzić jubileusz 15-lecia, z tej okazji planowane są liczne festyny w miejscowościach, w których funkcjonują markety, oraz ogólnopolska loteria z mnóstwem atrakcyjnych nagród.
– Od wielu lat obserwujemy dobrą koniunkturę w segmencie związanym z remontami oraz utrzymaniem domów w małych miejscowościach – stwierdza Mirosław Lubarski, dyrektor marketingu Grupy PSB. – Tak było i w 2016 r. – przychody całej sieci detalicznej w wyniku wzrostu popytu oraz uruchomienia nowych placówek zwiększyły się bowiem aż o 20% i osiągnęły poziom 1,5 mld zł. Zaś po I kwartale 2017 r. przychody Mrówek wyniosły 300 mln zł i były również o 20% wyższe niż przed rokiem.
Grupa PSB Handel S.A. działa na rynku od 19 lat i jest największą oraz najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce. Obecnie Grupa zrzesza 364 małe i średnie firmy rodzinne z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 411 składach budowlanych, w 240 marketach PSB-Mrówka oraz w 52 centrach handlowych PSB-Profi. W placówkach tych pracuje ok. 13 tys. osób. Przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych składów, będących partnerami Grupy PSB S.A., na koniec 2016 r. osiągnęły pułap 5,7 mld zł (były wyższe o 9% w stosunku do 2015 r.). Przychody Grupy PSB S.A. (centrali) w 2016 r. przekroczyły poziom 2,2 mld zł i były najwyższe w dotychczasowej historii firmy. Udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych szacowany jest na 14%, a w rynku hurtowym – na ponad 25%. W 2016 r. znajomość marki Grupy PSB deklarowało ok. 42% Polaków, sieci sklepów PSB-Mrówka – 52%, a placówek PSB-Profi – 20%.