20 lat obecności narzędzi i akcesoriów Wolfcraft na polskim rynku

Firma Wolfcraft od lat jest uznanym producentem innowacyjnych narzędzi ręcznych oraz uniwersalnego osprzętu. W tym roku razem z obecnym dystrybutorem firmą LŁ (dawniej Lange Łukaszuk) obchodzi 20-lecie obecności na polskim rynku.

Wszystko zaczęło się w 1949 r. dzięki Robertowi Wolffowi, założycielowi firmy, i jego zamiłowaniu do majsterkowania oraz nieustannemu dążeniu do doskonalenia nawet najlepszych rozwiązań. – Pasja majsterkowania i udoskonalania to do dziś istotny czynnik decydujący o sukcesie tego rodzinnego przedsiębiorstwa – informuje Michał Grabowski, dyrektor handlowy w LŁ. – Wolfcraft GmbH w istotny sposób przyczynił się do utworzenia przemysłu narzędzi przeznaczonych dla użytku komercyjnego w Niemczech. Jest firmą zorientowaną

na nieustanny rozwój ukierunkowany na realizację potrzeb i zainteresowań swoich partnerów i klientów.
Nadrzędny cel Wolfcrafta to bycie wiodącym producentem innowacyjnych narzędzi i kompetentnym dostawcą osprzętu do elektronarzędzi. – W naszym przekonaniu innowacyjność firmy nie sprowadza się wyłącznie do opracowywania nowości, lecz także lepszych produktów – stwierdza Tomasz Drążkiewicz, national manager w Wolfcraft GmbH. – Konstruowanie produktu zaczyna się od zidentyfikowania głównego problemu, z którym borykają się użytkownicy narzędzi, oraz zaproponowania możliwie najlepszego rozwiązania. Spoglądamy więc na produkt z perspektywy użytkownika. Przeprowadzanie intensywnych badań rynku oraz analizowanie potrzeb użytkowników narzędzi pozwala nam poznać oczekiwania wobec naszych produktów. Efektem takiego podejścia jest m.in. wysoki stopień ich ergonomiczności oraz funkcjonalności. Nowy produkt opracowywany jest też zawsze z myślą o tym, aby stanowił najlepszą ofertę na rynku w swojej kategorii.


Razem z Wolfcraftem ku lepszym wynikom
Niezwykle ważnym aspektem rozwoju i działania firmy Wolfcraft jest utrzymywanie najwyższych norm jakościowych w procesach produkcji narzędzi i akcesoriów. – Nasze produkty wytwarzane są głównie w zakładach w Weibern oraz Malé Dvorniky (Słowacja) – informuje Tomasz Drążkiewicz. – W celu ograniczenia do minimum ilości transportowanych towarów, a tym samym emisji dwutlenku węgla, dokładamy wszelkich starań, aby wytwarzanie większości produktów odbywało się w zakładach na terenie Europy, a nie krajów Dalekiego Wschodu. Montaż i produkcję narzędzi prowadzimy z użyciem wysokoprecyzyjnych urządzeń przemysłowych, w doskonale skoordynowanych zespołach pracowników, którzy w procesach technologicznych chętnie wykorzystują własne doświadczenie, specjalistyczną wiedzę i umiejętności. Wspólny wysiłek 450 pracowników zatrudnionych w 16 krajach zaowocował przyznaniem Wolfcraftowi wielu nagród, m.in. Red Dot Design Award, prestiżowej nagrody za wzornictwo przemysłowe. Otrzymaliśmy ją za ścisk umożliwiający operowanie jedną ręką i kleszcze zaciskowe. Obecnie w swoim asortymencie mamy ok. 2500 produktów.

 
Innowacyjność – klucz do przyszłych sukcesów
Taką filozofię produkcji i sprzedaży Wolfcraft urzeczywistniana już od ponad 67 lat. – Z powodzeniem na rynek są wprowadzane wciąż nowe i innowacyjne rozwiązania – mówi Adam Raczkowski, product manager Wolfcraft w LŁ. – Z doświadczenia wiemy, że innowacyjność nie jest prostym zadaniem. Wprowadzanie na rynek innowacyjnych produktów wymaga konsekwentnej pracy i wyczucia w przewidywaniu kierunków przyszłego rozwoju technologicznego. Wiele uwagi Wolfcraft poświęca potrzebom klientów i śledzeniu tendencji panujących na rynku. Zebrane informacje są wykorzystywane w procesach opracowywania nowych rozwiązań, co pozwala niemieckiej firmie na utrzymanie pozycji innowacyjnego producenta, doskonale reagującego na zmieniające się potrzeby na rynku międzynarodowym. Proponowane rozwiązania obejmują narzędzia i osprzęt do elektronarzędzi, które każdego dnia stają się coraz bardziej wydajne, ergonomiczne, praktyczne, precyzyjne i bezpieczne.


Wolfcraft najbardziej popularną marką wśród aktywnych majsterkowiczów
Jak pokazały badania przeprowadzone wśród 2000 aktywnych majsterkowiczów, Wolfcraft zajmuje wiodącą pozycję wśród producentów narzędzi tworzonych na potrzeby gospodarstw domowych. – Uzyskaliśmy wynik 52 proc., co przy uwzględnieniu producentów narzędzi do użytku komercyjnego pozwoliło nam zająć najwyższą pozycję w rankingu oraz uzyskać miano najbardziej rozpoznawalnej marki wśród majsterkowiczów – stwierdza Tomasz Drążkiewicz.


Polak głównym konstruktorem firmy Wolfcraft
Od 30 lat szanowanym pracownikiem i głównym konstruktorem

firmy jest Polak, Krzysztof Noniewicz. Jest wynalazcą wielu patentowanych rozwiązań. – Pan Krzysztof to aktywny wulkan pomysłów, które z powodzeniem wdraża w życie – mówi Adam Raczkowski. – Drugim polskim akcentem i ważnym dla nas wsparciem jest Katarzyna Sowka. To wieloletni pracownik w centrali firmy w Niemczech odpowiedzialny za realizację procesów logistycznych. W Polsce biuro Wolfcraft prowadzą wieloletni pracownicy niemieckiej firmy: Sylwia Adamczyk i rozmawiający z nami Tomasz Drążkiewicz.

Wolfcraft swoich pracowników postrzega jako współtwórców firmy. – Każda zatrudniona w firmie osoba bierze czynny udział i dokłada wszelkich starań, aby sprostać wspólnie określonym celom – mówi Tomasz Drążkiewicz. – Daje to możliwość podjęcia własnej inicjatywy oraz wykazania się innowacyjnym sposobem myślenia. Dzięki takiej filozofii jesteśmy pewni, że wprowadzane rozwiązania są najbardziej korzystne dla klientów.


LŁ dystrybutorem w Polsce
Od 2010 r. wyłącznym dystrybutorem produktów Wolfcraft w Polsce jest firma LŁ (dawniej Lange Łukaszuk). – W ciągu zaledwie kilku lat marka Wolfcraft dołączyła do grupy najważniejszych produktów oferowanych przez firmę LŁ. Za pośrednictwem naszych kanałów sprzedaży z powodzeniem docieramy z produktami Wolfcraft do setek odbiorców na terenie całego kraju – stwierdza Michał Grabowski. – W roku obchodów 20-lecia Wolfcraft w Polsce planujemy przeprowadzić specjalne akcje promocyjno-marketingowe. W ten sposób chcemy uczcić ten ważny dla nas jubileusz i wzmocnić wizerunek marki Wolfcraft na polskim rynku – dodaje Adam Raczkowski. – W marce Wolfcraft drzemie wielki potencjał, który był zawsze przez nas dostrzegany, i dlatego planujemy ogłoszenie nowego programu współpracy dla partnerów handlowych. Mocno wierzymy, że nasza wizja i konsekwentne działania przyczynią się do dalszego umocnienia pozycji Wolfcraft w Polsce jako wiodącego dostawcy narzędzi i akcesoriów.

Autor: opr. LP

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments