15. URODZINY SIECI SKLEPÓW PSB-MRÓWKA
Grupa PSB Handel S.A. z siedzibą w Wełeczu k. Buska-Zdroju działa na rynku od 19 lat, jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce. Obecnie Grupa zrzesza 364 małe i średnie rodzinne firmy z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 412 składach budowlanych, w ponad 250 marketach PSB-Mrówka oraz w 52 centrach handlowych PSB-Profi.
Przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych składów, będących partnerami Grupy PSB S.A., na koniec 2016 r. osiągnęły pułap 5,7 mld zł (były wyższe o 9% w stosunku do 2015 r.). Przychody Grupy PSB (centrali) w 2016 r. przekroczyły poziom
2,2 mld zł i były najwyższe w dotychczasowej historii firmy. – Nasz udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych szacowany jest na 14%, a w rynku hurtowym – na ponad 25%. W 2016 roku znajomość marki Grupy PSB deklarowało ok. 42% Polaków, sieci sklepów PSB-Mrówka – 52%, a placówek PSB-Profi – 20% – informuje Mirosław Lubarski, dyrektor marketingu Grupy PSB Handel S.A.PSB Mrówka to największa w Polsce sieć DIY, która liczy ponad 250 sklepów. – Jednym z głównych celów strategii Grupy PSB jest dynamiczny rozwój samoobsługowych placówek handlowych pod nazwą „PSB-Mrówka”, dlatego też średnio rocznie przybywa około 30-40 sklepów – stwierdza Mirosław Lubarski. „Mrówki” mogą pochwalić się szerokim asortymentem z branży „Dom i Ogród”, który dostarczany jest do centrali Grupy PSB w Wełeczu koło Buska Zdroju przez około 700 partnerów handlowych. Przeciętny sklep obsługuje populację 30 tys. mieszkańców. Szacuje się, że ponad 2 mln gospodarstw domowych, zlokalizowanych na wsiach i małych miastach, zaopatruje się w placówkach sieci Mrówka.
W tym roku sieć PSB Mrówka obchodzi swoje 15. urodziny, które klienci mogli wraz z nami świętować w czerwcu, w trakcie trwających festynów urodzinowych w całej Polsce. – Z tej też okazji w tym roku w okresie od 27 maja do 27 czerwca zorganizowana został loteria urodzinowa, w ramach której klienci sklepów mogli wygrać wiele atrakcyjnych nagród (wycieczki zagraniczne, vouchery do hotelu Słoneczny Zdrój, TV, konsole, tablety aparaty fotograficznie, rowery itd.) – informuje Mirosław Lubarski. – W okresie trwania loterii w czterech losowaniach rozlosowanych zostało 296 nagród zwyczajnych i nagroda główna w postaci samochodu BMW 3.
Jak wiadomo, sklepy PSB Mrówka często organizują akcje prospołeczne na rzecz społeczności lokalnych. – Jedna z nich to „Wiosna z Mrówką” organizowana na przełomie kwietnia i maja – mówi Mirosław Lubarski.
– W ramach tej akcji pracownicy sklepów razem z maskotką Mrówką odwiedzają okoliczne szkoły oraz przedszkola i razem z dziećmi sadzą kwiaty i rośliny w wybranym przez siebie miejscu – upiększają skwery swojego miasta. Usytuowanie klombu jest uzgadniane z lokalnym samorządem, a dzieci po zakończeniu akcji otrzymują nasiona i instrukcje przygotowane specjalnie dla nich, jak wyhodować własne rośliny w domowych ogródkach i na parapetach. Natomiast co roku we wrześniu organizowana jest akcja „Bezpieczna droga do szkoły”. „Mrówki” wspólnie z przedstawicielami lokalnej policji odwiedzają w szkołach najmłodszych z klas 1–3. W ramach spotkań dzieci uczą się zasad bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym oraz otrzymują odblaski. Akcja obejmuje kilka tysięcy dzieci na terenie całego kraju.
Grupa PSB znalazła się w pierwszym w naszym kraju rankingu 100 najlepszych polskich marek rekomendowanych przez klientów. – Odpowiedzi
udzielone przez 5 tys. rodzimych konsumentów uplasowały naszą firmę na 35. miejscu w kategorii pozaspożywczego handlu detalicznego, najwyżej wśród marek reprezentujących sektor materiałów budowlanych oraz „dom i ogród” – informuje Mirosław Lubarski.W Polsce mamy ponad 400 powiatów, a sieć „Mrówek” liczy obecnie 250 marketów. – To wyraźnie pokazuje jaki potencjał jest jeszcze do zagospodarowania. Tym bardziej, że obecność sklepów budowlanych zlokalizowanych z małych miastach (powiatowych i gminnych) jest bardzo pożądana przez lokalne społeczności. „Mrówki” są konceptem skupiającym w jednym miejscu niezbędne materiały do bieżącego utrzymania domu i ogrodu. Dlatego też będziemy rozwijać sieć handlową – w tym roku planujemy otwarcie prawie 40 „Mrówek” – konkluduje MirosławLubarski.