PIERWSZE W POLSCE WIELKIE TARGI BRANŻOWE ON-LINE ZORGANIZOWAŁA GRUPA PSB
Jak nie ruszając się z biura zawrzeć biznesowe kontrakty na materiały budowlane oraz towary dla domu i ogrodu warte 135 mln zł? Tak uczyniło 78 dostawców i 236 partnerów Grupy PSB w dniach 8 i 9 września br.
W nowej, pionierskiej formule targów, PSB połączyło elementy giełdy towarowej, targów tradycyjnych, sklepu internetowego i komunikatora internetowego. Dzięki temu udało się przeprowadzić pierwsze w Polsce targi branżowe on-line. Dotychczasowe edycje targów odbywały się w przestronnych halach wystawienniczych lub salach hotelowych. – Tym razem, podczas VI Jesiennych Targów Grupy PSB, dzięki zastosowaniu wielu rozwiązań informatycznych, w okresie pandemii, partnerzy Grupy PSB mogli przeprowadzić negocjacje handlowe
z dostawcami, zaś dostawcy mogli zaprezentować swój asortyment (także nowości) oraz oferty sprzedaży bezpośrednio ze swoich biur – poinformował Mirosław Lubarski, dyrektor zarządu Grupy PSB Handel S.A. – Wymagało to stworzenia innowacyjnej platformy internetowej, łączącej wystawców (dostawców Grupy) ze zwiedzającymi (partnerami PSB). Poprzez platformę planowano harmonogramy spotkań, wystawcy przedstawili oferty targowe, a negocjacje miały miejsce przy wirtualnych stolikach, przy których składano też i akceptowano zamówienia targowe. Wszystko automatycznie, on-line.Efektem tego było to, że nowa formuła Targów PSB przełożyła się na dużo większą frekwencję niż we wcześniejszych edycjach. – Wszyscy uczestnicy Targów zaoszczędzili też i to aż kilkukrotnie na kosztach finansowych, nie musieli się przemieszczać, tracić pieniędzy na noclegi, marnować czasu na „protokolarne” wizyty w ekspozycjach – stwierdził Mirosław Lubarski.
Podczas VI Jesiennych Targów Grupy PSB zawarto prawie 5000 kontraktów na kwotę ok. 135 mln zł (trwa jeszcze weryfikacja zamówień). Dla porównania podajemy, że w zeszłym roku, bardzo dobrym dla budownictwa, zawarto 3400 kontraktów o wartości 108 mln zł. – Targi on-line z pewnością nie zastąpią tradycyjnej formuły spotkań Grupy PSB, ale w przyszłości staną się jej istotnym uzupełnieniem ekspozycjach – przewiduje Mirosław Lubarski.
Przypomnijmy, Grupa PSB organizuje, zamknięte wyłącznie dla grona swoich partnerów i dostawców, 3 imprezy targowe w roku. Ich celem jest podpisanie kontraktów, pozwalających pozyskać firmom kupieckim (składy, sklepy Mrówka) najlepsze warunki zakupowe i zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami produktowymi, aby być konkurencyjnymi wobec lokalnych rywali. Z drugiej strony Targi PSB umożliwiają dostawcom zbyt swoich towarów, mając zawarte kontrakty kupcy sieci PSB, nie sięgną po inną ofertę. W marcu, na początku sezonu budowlanego w Targach Kielce odbywa się największe spotkanie branży budowlanej pod względem ilości uczestników i rangi biznesowej. Ma ono najdłuższą, 18-letnią historię. Drugie Targi odbywają się we wrześniu, przed rozpoczęciem jesiennego sezonu budowlanego. Grupa zaprasza na nie ok. 70-80 największych dostawców PSB. Trzecia impreza to Targi Ogród organizowane w końcu listopada – dotyczą zaopatrzenia marketów Mrówka w towary niezbędne do wyeksponowania przed nadejściem wiosny. – Każde z tych wydarzeń targowych łączy się z dużymi kosztami (budowa stoisk, delegacje, noclegi), ale uzasadniają je korzyści ekonomiczne – zawarte kontrakty handlowe i promocja marki dostawców dla szerokiego grona odbiorców – ocenia Mirosław Lubarski.
opr. Grupa PSB Handel S.A.