Wideotest akumulatorowego młotka udarowego Milwaukee M18 CHX
Milwaukee M18 CHX to sprzęt klasy 3,5 kg, o tradycyjnej budowie w kształcie litery „L”. Silnik umieszczony jest prostopadle do osi obrotu wrzeciona. Taki układ zapewnia maszynie świetne wyważenie (format filmu: mp4).
Jednostka napędowa to konstrukcja bezszczotkowa (FUEL). Ten rodzaj silnika staje się już coraz popularniejszy i producenci chętniej stosują go w coraz to nowych segmentach. Nic w tym dziwnego. Choć brushless jest jeszcze droższy od silników tradycyjnych silników 4-polowych, to jednak ma same zalety. Nie ma szczotek i komutatora, a jego pracą sterują elektroniczne układy sterujące (mikrofalownik). Jaki jest tego efekt? Wkrętarki są praktycznie bezobsługowe – nie musimy z nimi jeździć na cykliczne wymiany zużywających się szczotek. Charakteryzują się znacznie większą sprawnością i efektywnie wykorzystują energię w akumulatorach, ponieważ wyeliminowano efekt iskrzenia na styku szczotek i komutatora.Jednostka napędowa w młotku Milwaukee M18 CHX współpracuje z 1-biegową przekładnią główną, co daje maszynie obroty do 1400/min. Przy tej wartości mechanizm udaru pneumatycznego wytwarza nawet 4900 uderzeń/min, każde z energią 2,5 J. Narzędzie może pracować w trzech trybach – wiercenie, wiercenie z udarem i lekkie podkuwanie. Użytkownik może również obracać w uchwycie dłuto. Tryb pracy ustawia się pokrętłem umieszczonym z boku obudowy.