HANNOVER MESSE 2011

W kwietniu br. W Hanowerze odbyła się najważniejsza międzynarodowa impreza technologiczna – HANNOVER MESSE 2011. Targi te zanotowały najwyższe wskaźniki ekonomiczne od dziesięciu lat. Na tegorocznej edycji HANNOVER MESSE 2011 swoje produkty i usługi zaprezentowało aż 6500 firm z 65 krajów świata.

 

 

HANNOVER MESSE 2011 to aż trzynaście wystaw branżowych zgromadzonych pod jednym dachem: Industrial Automation, Motion, Drive & Automation, Energy, Power Plant Technology, Wind, MobiliTec, Digital Factory, ComVac, Industrial Supply, CoilTechnica, SurfaceTechnology, MicroNanoTec oraz Research & Technology.

W br. w centrum uwagi znalazła się tematyka związana z automatyką przemysłową, energetyką, technologią napędów i mechaniką płynów, dostawami dla przemysłu i usługami branżowymi oraz innowacyjnymi technologiami i rozwiązaniami jutra. Dr Wolfram von Fritsch, prezes zarządu Deutsche Messe, skomentował przebieg HANNOVER MESSE 2011, mówiąc: – Firmy przemysłowe zatankowały w Hanowerze tyle nowej energii, że bez problemu włączyć mogły piąty bieg, tak ważny dla poprawy koniunktury, i z impetem ruszyć do przodu. Na tegorocznej imprezie widać było ogromną dynamikę rozwoju i wyraźne przyspieszenie gospodarcze.

Wystawcy przyjechali do Hanoweru z dużymi oczekiwaniami związanymi z coraz bardziej pozytywnymi prognozami dotyczącymi poprawy koniunktury. – Udało nam się nie tylko spełnić te oczekiwania, ale nawet dać firmom więcej niż się spodziewały, a to dzięki trafnemu doborowi kluczowych tematów, prezentacjom ponad 5000 przełomowych nowości i zgromadzeniu gości z całego świata – podkreślił Wolfram von Fritsch.

Główne hasło targów „Smart Efficiency” obecne było we wszystkich obszarach imprezy, bowiem inteligentne rozwiązania poprawiające efektywność można było zobaczyć na wielu różnych stoiskach, poświęcono im też sporo uwagi w ramach paneli dyskusyjnych. – W ponad 60 forach odbywających się w ramach targów udział wzięła rekordowa liczba uczestników – było ich o 30% więcej niż w roku 2009 – stwierdził Wolfram von Fritsch. – Potwierdziło to rolę imprezy jako najważniejszej platformy transferu wiedzy i know-how z zakresu nowych technologii.

Ogromnym zainteresowaniem gości cieszyły się w tym roku obszary związane z energetyką i szeroko rozumiana automatyka przemysłowa. – W czasie ostatnich kilku dni intensywnie dyskutowaliśmy o miksie energetycznym jutra, o rozwiązaniach spełniających wymagania, które stawia przed nami przyszłość, oraz o technologiach pozwalających zwiększyć efektywność energetyczną – poinformował Wolfram von Fritsch. – Wiemy już, że oszczędzać energię warto zacząć od dzisiaj; możliwe jest to bez konieczności zmiany całej infrastruktury zaopatrzenia w prąd. Wystawcy udowodnili na HANNOVER MESSE, że są w stanie zaoferować wydajne i oszczędne technologie niewymagające rewolucyjnych zmian – wystarczy wdrożyć je i zacząć stosować. Według ekspertów pozwolą one zaoszczędzić nawet do 30% energii. W tym roku szczególnie dobrze widać było, jak wiele korzyści mogą uzyskać wystawcy i goście targów dzięki poszerzeniu tematyki związanej z energetyką i powiązaniu jej z innymi zakresami imprezy, co organizatorzy targów czynią konsekwentnie już od kilku lat.

Mówiąc o planach związanych z kolejnymi edycjami targów, Wolfram von Fritsch zapowiedział rozbudowę Metropolitan Solutions – obszaru poświęconego technologiom stworzonym z myślą o miastach jutra: – Zainteresowanie tą tematyką przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. Urbanistyka rozwija się w ostatnich latach niezwykle dynamicznie, a firmy przemysłowe mogą zaoferować rozwiązania wielu problemów stających przed architektami i budowniczymi miast przyszłości. Dlatego właśnie HANNOVER MESSE to najlepsze miejsce do spotkania urbanistów z dostawcami nowych technologii.

Portfolio imprezy zostanie uzupełnione w roku 2012 o kolejną wystawę branżową. – W ramach nowej platformy IndustrialGreenTec stworzymy miejsce prezentacji ekologicznych technologii stosowanych w przemyśle – zapowiedział Wolfram von Fritsch. – W centrum uwagi znajdą się tam takie tematy, jak nowoczesne zarządzanie obiegiem surowców, utylizacja odpadów oraz oczyszczanie wody i powietrza w ramach procesów przemysłowych. Motto IndustrialGreenTec brzmieć będzie „Gospodarka cyrkulacyjna: od przemysłu dla przemysłu”.

HANNOVER

MESSE 2011 odwiedziło ponad 230.000 zwiedzających. Oznacza to niemal 15-proc. wzrost w porównaniu z rokiem 2009. Aż 60.000 gości przyjechało spoza granic Niemiec. – Same tylko osoby, które przybyły z zagranicy, zapełniłyby ponad 150 dużych samolotów – poinformował Wolfram von Fritsch. – W tym roku zwiększyła się liczba zwiedzających z każdego z reprezentowanych na targach krajów, z czego skorzystali wystawcy ze wszystkich obszarów tematycznych imprezy. Co trzeci gość targów był managerem wyższego szczebla. W tym roku HANNOVER MESSE odwiedziło o 20% więcej osób z zarządów firm.

3 kwietnia 2011 r. imprezę zainaugurowali wspólnie kanclerz Niemiec Angela Merkel i premier Francji Francois Fillon. W jej uroczystym otwarciu udział wzięło 2400 gości. Targi odwiedziło w sumie ponad 120 międzynarodowych delegacji polityczno-gospodarczych z całego świata. – Francja – tegoroczny kraj partnerski targów – zaprezentowała się jako lider w zakresie innowacji i ważny partner gospodarczy Niemiec – podkreślił Wolfram von Fritsch. Kolejna edycja targów HANNOVER MESSE odbędzie się w dniach 23-27 kwietnia 2012 r.

 

 

 

 

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Konferencja karnawałowa PGN w Lidzbarku Warmińskim

W dniach 8-10 lutego 2013 r. PGN spotkała się ze swoimi partnerami handlowymi w historycznym Hotelu Krasicki w Lidzbarku Warmińskim.

 

 

 

 

Savoir-vivre w biznesie
Nieoficjalne spotkanie w piątek zainaugurował prezes spółki Bronisław Chwała, witając wszystkich przybyłych gości. Atrakcją wieczoru były zajęcia „Savoir-vivre w biznesie”. Szeroko pojęte zasady etykiety biznesowej przybliżył Maciej Rydel z Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów.

Szkolenie STAYER
Sobotni dzień wypełniony był dwoma blokami szkoleniowymi. Pierwszą część zapoczątkowała kierownik Działu Marketingu i Rozwoju PGN Katarzyna Chwała, przedstawiając politykę

PGN względem marki Stayer w 2013 r. Ponadto zobrazowano wyniki wewnętrznych badań rynku, które zostały przeprowadzone w styczniu 2013 i przedstawiono nową twarz marki Stayer, Joannę Jędrzejczyk – mistrzynię świata w muay thai, której Stayer jest jednym z głównych sponsorów. Partnerzy PGN mogli zapoznać się z planem działań marketingowych na 2013 r. oraz z założeniami programu VIP dla dystrybutorów, w którym w ramach uznania dla najaktywniejszych partnerów firma przygotowała wycieczkę zagraniczną oraz udział w gali MMA, podczas której wystąpi Joanna Jędrzejczyk.

Nowa linia elektronarzędzi: STAYER Hobby
Produktową część prezentacji poprowadził Mateusz Kowalczyk, product manager. Przedstawił gamę produktów STAYER – elektronarzędzia, tarcze diamentowe i urządzenia spawalnicze. Najistotniejszą częścią szkolenia było wprowadzenie nowej linii Stayer Hobby – elektronarzędzi przeznaczonych dla majsterkowiczów. – Po sukcesie rynkowym linii czerwonej, profesjonalnej, zdecydowaliśmy się zaproponować naszym partnerom rozszerzenie oferty o skierowane do hobbystów elektronarzędzia linii zielonej – powiedział Mateusz Kowalczyk. Na koniec przedstawiono produkty od strony technicznej, jak również omówiono plan sprzedażowy na cały rok.

Prezentacja ELEKTROMASCHINEN
Druga część szkolenia dotyczyła marki Elektromaschinen. W spotkaniu wzięli udział goście z firmy Elektromaschinen: Maja Terzic – marketing manager, Matjas Milavec – regional sales manager oraz Hrvoje Zignic – sales manager for Adria. Przedstawiciele zespołu niemieckiej linii narzędziowej szeroko zaprezentowali bogatą i precyzyjnie skonstruowaną ofertę produktową. Pokaz urządzeń, w których stosowane są najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, zawierał szczegółowe informacje techniczne dotyczące prezentowanych maszyn. Szkolenia obu marek cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród uczestników spotkania.

Bal KARNAWAŁOWY
W sobotni wieczór uczestnicy spotkania uczcili ostatnie chwile karnawału. Wspólną zabawę zapewnił cieszący się wysoką renomą zespół muzyczny HOT SUN.
Weekendowe spotkanie z naszymi partnerami handlowymi spędziliśmy bardzo produktywnie, rozpoczynając tym samym kolejny rok naszej owocnej współpracy – podkreśla Katarzyna Chwała – kierownik Działu Marketingu i Rozwoju PGN.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2024 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu