Ogólnopolska konferencja Makity

Na tegoroczną konferencję Makita zaprosiła swoich partnerów handlowych do Dźwirzyna. Spotkanie odbyło się w hotelu HAVET Resort & Spa w dniach 26-27 maja br. W imprezie wzięło udział ponad 150 przedstawicieli dystrybutorów japońskiej marki w Polsce.

 


Konferencję rozpoczął Artur Królikowski, dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o., witając serdecznie wszystkich jej uczestników i informując o programie spotkania. W dalszej części wystąpienia Artur Królikowski omówił wyniki ekonomiczne przedsiębiorstw oraz ubiegłoroczną sytuację na rynku elektronarzędzi. Japoński koncern odnotował w Polsce w 2011 r. kilkuprocentowy wzrost sprzedaży w segmencie elektronarzędzi i

kilkunastoprocentowy wzrost w segmencie akcesoriów. – Mimo nie najlepszej sytuacji na rynku, a co za tym idzie sporych wahań popytu, nasza spółka utrzymała tendencję wzrostową w sprzedaży swoich marek: Makita, Dolmar oraz Maktec. Ten kilkuprocentowy wzrost uznajemy za sukces, biorąc pod uwagę fakt, że wielu producentów narzędzi odnotowało w ubiegłym roku duże spadki obrotów – stwierdził Artur Królikowski.

Od lewej: Artur Królikowski – dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o, Hiroshi Hoshino – asystent prezesa Makita Sp .z o.o.,

Kenichi Ohara – prezes Makita Polska Sp. z o.o., i Przemysław Dudziak – regionalny dyrektor sprzeaży Makita Sp. z o.o.


Ważnym punktem spotkania była prezentacja nowości produktowych. Obszernie przedstawili je regionalni koordynatorzy sprzedaży: Zbigniew Kogut i Sławomir Gronuś. Z oferty marki Makita zaprezentowali m.in. nowe młoto-wiertarki (HR2300 i HR2600) oraz młoto-wiertarki z funkcją kucia (HR2610/T, HR2611F/FT), pilarkę LH1200FL, która łączy w sobie funkcje pilarki stołowej i ukośnicy, tarczowe pilarki ręczne (HS6100, HS7100 i HS7101), frezarkę do rowków (PJ7000) i frezarko-wycinarkę (RT0700CX2). Omawianie elektronarzędzi akumulatorowych rozpoczęto od przedstawienia piły posuwowej JR100DZ/DWE i wiertarko-wkrętarki udarowej HP330DWE. Zaprezentowano także: 2-biegową wiertarko-wkrętarkę udarową BHP446RFE, frezarki do rowków (BPJ140Z i BPJ180Z/RFE), odbiornik radiowy BMR050, młoto-wiertarkę SDS-plus BHR243RFE, wkrętarkę BFS451RFE, pilarkę tarczową BHS630Z/RFE, latarkę BML800 oraz młoto-wiertarki SDS-plus z opcją kucia (BHR262RDE, BHR262Z2C, HR262TDWBE). Sporo uwagi poświęcono również akumulatorowym narzędziom wielofunkcyjnym oraz zestawom COMBO, a także gwoździarce pneumatycznej Makita AN902. Podczas prezentacji nie zabrakło również nowości z oferty marki Maktec: wiertarek udarowych (MT870X1, MT811, MT812), akumulatorowych wiertarko-wkrętarek udarowych (MT960E, MT961E), szlifierki oscylacyjnej MT923 oraz dmuchawy MT400. Możliwości robocze prezentowanych narzędzi partnerzy handlowi sprawdzali podczas części praktycznej konferencji.

Jak wiadomo, Makita wspiera w Polsce sportową rywalizację drwali, sponsorując zarówno zawody, jak i zawodników. Jest również głównym sponsorem najlepszej w Polsce drużyny drwali. Tę część aktywności japońskiego koncernu w Polsce omówił Sławomir Gronuś, pełniący funkcję opiekuna firmowej drużyny drwali. Najpierw przedstawił partnerom handlowym zawodników reprezentujących barwy Makity na wielu polskich i międzynarodowych zawodach: Jacka Stochniałka, Tomasza Kowola, Romana Szalę, Kamila Szarmacha. – Podczas zmagań konkursowych zawodnicy muszą nie tylko wykonać swoje zadanie w jak najkrótszym czasie, ale również wykazać się bardzo dużą precyzją operowania piłą łańcuchową – podkreślił Słowomir Gronuś. – Jednakże aby osiągnąć sukces, poza niezwykłymi umiejętnościami, potrzebują odpowiedniego sprzętu. Zapewnienie im najlepszych maszyn i osprzętu oraz wsparcia organizacyjno-logistycznego to nasze zadanie. Przypomnijmy, zawodnicy z teamu japońskiego koncernu startują na piłach łańcuchowych Makita 7901 oraz Dolmar PS 7900 HS i wielokrotnie już na nich wygrywali w Mistrzostwach Polski. Zawody te dzięki ich udziałowi zyskują coraz większy prestiż, a profesjonalne pilarki łańcuchowe Makita i Dolmar są coraz bardziej cenione przez polskich drwali. W ubiegłym roku Roman Szala wygrał XII Międzynarodowe Zawody Drwali w Bobrowej, a Jacek Stochniałek zajął drugie miejsce w kategorii otwartej w Europejskich Zawodach Drwali, które odbyły się w Tucholi. – Zawody te przyniosły nam również dwa pierwsze miejsca w kategorii narodowej, a zajęli je odpowiednio Jacek Stochniałek i Kamil Szarmach –

przypomniał Sławomir Goronuś. – Z Mistrzostw Polski Drwali organizowanych przez SPL nasi zawodnicy również wrócili z medalami. Złoto wywalczył Jacek Stochniałek, a brąz Tomasz Kowol.

Makita nie tylko wspiera zawodników-drwali, ale również kierowcę rajdowego Radosława Typę z Radex Rally Teamu, o którym opowiedział Artur Królikowski: – Radosław Typa rozpoczął swoją karierę kierowcy rajdowego w 2001 r., startując w zawodach okręgowych na fiacie 126p. Konsekwencja, upór i przede wszystkim dobre wyniki pozwoliły mu szybko rozpocząć rywalizację w zawodach wyższej rangi, w tym w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. W chwili obecnej Radosław Typa ma na swoim koncie udział w dużej liczbie rajdów odbywających się w Polsce i poza granicami kraju. W wielu z nich zajmował czołowe miejsca. Młody sportowiec był również gościem majowej konferencji. Podczas zajęć praktycznych miłośnicy sportów samochodowych mogli zapytać go o interesujące ich kwestie dotyczące dyscypliny, którą uprawia, jak również przyjrzeć się z bliska rajdowemu mitsubishi, które zaprezentował na placu hotelowym.

Konferencję zakończył uroczysty bankiet, którego wiodącym tematem była kultura i kuchnia Japonii. Uczestnicy spotkania mogli więc nie tylko zapoznać się ze sztukami walki i ich filozofią wywodzącą się z buddyzmu zen, ale także spróbować tradycyjnych japońskich trunków – sake i morelowego wina – oraz skosztować sushi. Organizatorzy dla swoich gości przygotowali także ekspresowy kurs robienia sushi, który spotkał się z dużym zainteresowaniem.

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Centrum Narzędzi „Kneblewski” w nowej siedzibie

Słupska firma Centrum Narzędzi „Kneblewski” otworzyła we wrześniu br. narzędziowy salon o powierzchni ponad 1000 m kw. Wyznacza on nowe standardy profesjonalnej obsługi klientów w handlu narzędziami i maszynami w regionie słupskim.

Przypomnijmy, Jacek Kneblewski swoją przygodę z narzędziami rozpoczął w  1991 r. – Zaczynałem w lokalu o powierzchni 80 m kw. i zatrudniałem wtedy jednego pracownika – wspomina Jacek Kneblewski. – Z czasem firma się powiększała, wzrastało zatrudnienie i powierzchnia handlowa, a razem z nią powiększał się asortyment. Na przestrzeni lat rozwijaliśmy się dosyć dynamicznie. Powiększenie stacji serwisowej, zakup hal, poszerzenie asortymentu o elementy złączne i metalowe,

w końcu otwarcie Centrum Szkoleniowego wyznaczało nam kierunki rozwoju. W 2012 r. podjęliśmy decyzję o budowie całkowicie nowej siedziby. Inwestycję rozpoczęliśmy w październiku 2013 r. i ukończyliśmy we wrześniu 2014 r. W tym też miesiącu nastąpiło otwarcie naszej nowej siedziby. Oprócz 1000-metrowego salonu sprzedaży mieszczą się w niej centrum szkoleniowe, dział BHP, biura, pomieszczenia socjalne i magazyn.  W ciągu 23 lat działalności zatrudnienie u nas osiągnęło poziom około 40 osób. Mamy pięciu mobilnych przedstawicieli handlowych i obsługujemy rynek w promieniu 120 km. Korzystamy z naszych własnych katalogów narzędziowych: elektronarzędziowego, narzędzi ręcznych i pomiarowych oraz obróbki skrawaniem. Zaopatrujemy duże i małe przedsiębiorstwa działające na terenie Słupska oraz całego Pomorza w nowoczesne urządzenia i narzędzia renomowanych firm, gwarantując klientom wysoką jakość i zadowolenie. Nasi klienci, mając dostęp do nowoczesnych technologii, urządzeń i rozwiązań, mogą dzięki nam osiągnąć przewagę konkurencyjną zarówno w zakresie kosztów działalności, jak i jakości produktów końcowych.


Nasz rozmówca: Jacek Kneblewski – właściciel Centrum Narzędzi „Kneblewski”

Nowy salon sprzedaży  choć gabarytami, bogactwem i różnorodnością oferty przypomina market narzędziowy, jakich wiele na rynku, to w rzeczywistości nim nie jest. – Różnica pomiędzy nami a podobnymi obiektami funkcjonującymi już w Polsce polega na tym, że my sprzedajemy narzędzia profesjonalne służące do pracy, a nie do użytku domowego – stwierdza Jacek Kneblewski. – Wyróżnia nas kompleksowość, fachowość oraz indywidualne podejście do klienta. Projektując i urządzając ten obiekt, kierowaliśmy się przekonaniem, że jeśli klient z przemysłu, budownictwa i rzemiosła ma faktycznie duży wybór asortymentowy oraz cenowy, jak też swobodny dostęp do produktów, podejmuje racjonalne decyzje zakupowe, z których jest potem zadowolony. Jest to niezmiernie ważne, gdyż zakupionych u nas produktów używa on w swojej pracy, zarabiając nimi na życie. Od marketów różnimy się także wysoką jakością obsługi. U nas klient nie jest pozostawiany samemu sobie – każdy nasz dział asortymentowy ma po dwóch wyspecjalizowanych sprzedawców, którzy służą mu swoją wiedzą i pomagają w zakupach.



Ogromnym atutem nowo otwartego salonu jest bogata oferta. Mamy tu wszystkie profesjonalne marki elektronarzędziowe i narzędziowe dystrybuowane w Polsce, a w tym obszerną i największą w kraju ekspozycję narzędzi FESTOOL. Są więc FESTOOL, BOSCH, METABO, DeWALT, MILWAUKEE, AEG, FEIN, STANLEY, BAHCO, WIHA, KNIPEX, FISKARS, STIHL, duży dział obróbki skrawaniem oferujący narzędzia SANDVIK-COROMANT,  PAFANA, DOLFAMEX, DORMER, GUHRING i PFERD. – W promieniu co najmniej 100 km nikt nie znajdzie tak dużej różnorodności marek światowych producentów narzędzi profesjonalnych – ocenia Jacek Kneblewski. – Uzupełniliśmy ją obszernym asortymentem artykułów BHP, które potrzebne są w każdym warsztacie, zakładzie przemysłowym czy firmie budowlanej.


Niewątpliwie, wartością dodaną nowej placówki jest połączenie sprzedaży narzędzi z możliwością przeprowadzenia ich testów i prób oraz z fachowym doradztwem przeszkolonych sprzedawców i doradców technicznych. – Szkolenia to osobny ważny rozdział działalności firmy – informuje Jacek Kneblewski. – Przypomnę,

że od 2010 r. działa u nas regionalne centrum szkoleniowe firmy Festool Polska. Odbywają się w nim cykliczne szkolenia dla stolarzy, cieśli, pracowników budownictwa oraz uczniów Centrum Kształcenia Praktycznego w Słupsku. Dzięki tym szkoleniom nasi klienci zdobywają potrzebną im wiedzę o najnowszych maszynach i urządzeniach, których używają lub będą używać w pracy zawodowej. Prowadząc od wielu lat centrum szkoleniowe, nabyliśmy dużego doświadczenia w przekazywaniu wiedzy technicznej, za co cenią nas klienci.  Duża powierzchnia to także nowe możliwości organizacji pokazów, prezentacji czy szkoleń dla większej liczby słuchaczy.


Warto tu wspomnieć, że osobną, aczkolwiek bardzo ważną dziedziną działalności Centrum Narzędzi „Kneblewski” jest serwis gwarancyjny takich marek jak Stihl, Wacker-Neuson, Bahco oraz pogwarancyjny urządzeń innych producentów. – Prowadząc go, zapewniamy naszym klientom bezpieczne użytkowanie zakupionych u nas produktów – informuje Jacek Kneblewski. – Nie zostawiamy więc ich z problemami spowodowanymi awarią maszyn, lecz rozwiązujemy je na miejscu, starając się to robić szybko oraz sprawnie i w ten sposób minimalizować przestoje w pracy firm. Od kilku lat świadczymy również usługi w zakresie zgrzewania pił taśmowych w specjalnie w tym celu przygotowanej zgrzewalni. Na nowoczesnych maszynach dokonujemy zgrzewów pił na wymiar i życzenie klienta. Na miejscu jesteśmy w stanie zaspokoić nawet najbardziej nietypowe i nieoczekiwane wymagania klientów bez konieczności zwłoki związanej ze złożeniem zamówienia i oczekiwania na jego realizację.
Jak można sądzić z wypowiedzi Jacka Kneblewskiego, inwestycja w nową siedzibę niewątpliwie da Centrum Narzędzi „Kneblewski” jeszcze więcej energii do działania i zdynamizuje rozwój słupskiej firmy.

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Stanley Club w Dubaju

Stanley Club to inicjatywa, której celem jest zacieśnienie relacji z kluczowymi odbiorcami narzędzi Stanley. Kolejna, czwarta już edycja  imprezy odbyła się w Dubaju.

 

 


W kilkudniowym szkoleniu poprowadzonym przez miejscowych pracowników firmy wzięło udział około 30 przedstawicieli najlepszych sklepów narzędziowych, które współpracują z firmą Stanley w Polsce. Uczestnicy wyjazdu odwiedzili główną siedzibę firmy Stanley Black & Decker w Dubaju. Mogli przyjrzeć się z bliska, jak wygląda praca specjalistów oraz dowiedzieć się, jak zorganizowane są dystrybucja i sprzedaż produktów Stanley w tym rejonie świata. Zjazd miał przede wszystkim wymiar szkoleniowy, a część

merytoryczna poświęcona była prezentacji nowości produktowych na 2012 r. oraz technologii wykorzystywanych w produkcji narzędzi marki Stanley.

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2025 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu