Ogólnopolska konferencja Makity

Na tegoroczną konferencję Makita zaprosiła swoich partnerów handlowych do Dźwirzyna. Spotkanie odbyło się w hotelu HAVET Resort & Spa w dniach 26-27 maja br. W imprezie wzięło udział ponad 150 przedstawicieli dystrybutorów japońskiej marki w Polsce.

 


Konferencję rozpoczął Artur Królikowski, dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o., witając serdecznie wszystkich jej uczestników i informując o programie spotkania. W dalszej części wystąpienia Artur Królikowski omówił wyniki ekonomiczne przedsiębiorstw oraz ubiegłoroczną sytuację na rynku elektronarzędzi. Japoński koncern odnotował w Polsce w 2011 r. kilkuprocentowy wzrost sprzedaży w segmencie elektronarzędzi i

kilkunastoprocentowy wzrost w segmencie akcesoriów. – Mimo nie najlepszej sytuacji na rynku, a co za tym idzie sporych wahań popytu, nasza spółka utrzymała tendencję wzrostową w sprzedaży swoich marek: Makita, Dolmar oraz Maktec. Ten kilkuprocentowy wzrost uznajemy za sukces, biorąc pod uwagę fakt, że wielu producentów narzędzi odnotowało w ubiegłym roku duże spadki obrotów – stwierdził Artur Królikowski.

Od lewej: Artur Królikowski – dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o, Hiroshi Hoshino – asystent prezesa Makita Sp .z o.o.,

Kenichi Ohara – prezes Makita Polska Sp. z o.o., i Przemysław Dudziak – regionalny dyrektor sprzeaży Makita Sp. z o.o.


Ważnym punktem spotkania była prezentacja nowości produktowych. Obszernie przedstawili je regionalni koordynatorzy sprzedaży: Zbigniew Kogut i Sławomir Gronuś. Z oferty marki Makita zaprezentowali m.in. nowe młoto-wiertarki (HR2300 i HR2600) oraz młoto-wiertarki z funkcją kucia (HR2610/T, HR2611F/FT), pilarkę LH1200FL, która łączy w sobie funkcje pilarki stołowej i ukośnicy, tarczowe pilarki ręczne (HS6100, HS7100 i HS7101), frezarkę do rowków (PJ7000) i frezarko-wycinarkę (RT0700CX2). Omawianie elektronarzędzi akumulatorowych rozpoczęto od przedstawienia piły posuwowej JR100DZ/DWE i wiertarko-wkrętarki udarowej HP330DWE. Zaprezentowano także: 2-biegową wiertarko-wkrętarkę udarową BHP446RFE, frezarki do rowków (BPJ140Z i BPJ180Z/RFE), odbiornik radiowy BMR050, młoto-wiertarkę SDS-plus BHR243RFE, wkrętarkę BFS451RFE, pilarkę tarczową BHS630Z/RFE, latarkę BML800 oraz młoto-wiertarki SDS-plus z opcją kucia (BHR262RDE, BHR262Z2C, HR262TDWBE). Sporo uwagi poświęcono również akumulatorowym narzędziom wielofunkcyjnym oraz zestawom COMBO, a także gwoździarce pneumatycznej Makita AN902. Podczas prezentacji nie zabrakło również nowości z oferty marki Maktec: wiertarek udarowych (MT870X1, MT811, MT812), akumulatorowych wiertarko-wkrętarek udarowych (MT960E, MT961E), szlifierki oscylacyjnej MT923 oraz dmuchawy MT400. Możliwości robocze prezentowanych narzędzi partnerzy handlowi sprawdzali podczas części praktycznej konferencji.

Jak wiadomo, Makita wspiera w Polsce sportową rywalizację drwali, sponsorując zarówno zawody, jak i zawodników. Jest również głównym sponsorem najlepszej w Polsce drużyny drwali. Tę część aktywności japońskiego koncernu w Polsce omówił Sławomir Gronuś, pełniący funkcję opiekuna firmowej drużyny drwali. Najpierw przedstawił partnerom handlowym zawodników reprezentujących barwy Makity na wielu polskich i międzynarodowych zawodach: Jacka Stochniałka, Tomasza Kowola, Romana Szalę, Kamila Szarmacha. – Podczas zmagań konkursowych zawodnicy muszą nie tylko wykonać swoje zadanie w jak najkrótszym czasie, ale również wykazać się bardzo dużą precyzją operowania piłą łańcuchową – podkreślił Słowomir Gronuś. – Jednakże aby osiągnąć sukces, poza niezwykłymi umiejętnościami, potrzebują odpowiedniego sprzętu. Zapewnienie im najlepszych maszyn i osprzętu oraz wsparcia organizacyjno-logistycznego to nasze zadanie. Przypomnijmy, zawodnicy z teamu japońskiego koncernu startują na piłach łańcuchowych Makita 7901 oraz Dolmar PS 7900 HS i wielokrotnie już na nich wygrywali w Mistrzostwach Polski. Zawody te dzięki ich udziałowi zyskują coraz większy prestiż, a profesjonalne pilarki łańcuchowe Makita i Dolmar są coraz bardziej cenione przez polskich drwali. W ubiegłym roku Roman Szala wygrał XII Międzynarodowe Zawody Drwali w Bobrowej, a Jacek Stochniałek zajął drugie miejsce w kategorii otwartej w Europejskich Zawodach Drwali, które odbyły się w Tucholi. – Zawody te przyniosły nam również dwa pierwsze miejsca w kategorii narodowej, a zajęli je odpowiednio Jacek Stochniałek i Kamil Szarmach –

przypomniał Sławomir Goronuś. – Z Mistrzostw Polski Drwali organizowanych przez SPL nasi zawodnicy również wrócili z medalami. Złoto wywalczył Jacek Stochniałek, a brąz Tomasz Kowol.

Makita nie tylko wspiera zawodników-drwali, ale również kierowcę rajdowego Radosława Typę z Radex Rally Teamu, o którym opowiedział Artur Królikowski: – Radosław Typa rozpoczął swoją karierę kierowcy rajdowego w 2001 r., startując w zawodach okręgowych na fiacie 126p. Konsekwencja, upór i przede wszystkim dobre wyniki pozwoliły mu szybko rozpocząć rywalizację w zawodach wyższej rangi, w tym w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. W chwili obecnej Radosław Typa ma na swoim koncie udział w dużej liczbie rajdów odbywających się w Polsce i poza granicami kraju. W wielu z nich zajmował czołowe miejsca. Młody sportowiec był również gościem majowej konferencji. Podczas zajęć praktycznych miłośnicy sportów samochodowych mogli zapytać go o interesujące ich kwestie dotyczące dyscypliny, którą uprawia, jak również przyjrzeć się z bliska rajdowemu mitsubishi, które zaprezentował na placu hotelowym.

Konferencję zakończył uroczysty bankiet, którego wiodącym tematem była kultura i kuchnia Japonii. Uczestnicy spotkania mogli więc nie tylko zapoznać się ze sztukami walki i ich filozofią wywodzącą się z buddyzmu zen, ale także spróbować tradycyjnych japońskich trunków – sake i morelowego wina – oraz skosztować sushi. Organizatorzy dla swoich gości przygotowali także ekspresowy kurs robienia sushi, który spotkał się z dużym zainteresowaniem.

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Dzień otwarty PROFIX

Dwie nowe linie produktowe przeznaczone do prac malarskich i wykończeniowych wprowadza do swojej oferty firma PROFIX, jeden z największych w Polsce dystrybutorów narzędzi ręcznych
i elektronarzędzi. Nową ofertę zaprezentowano 15 maja podczas dorocznego dnia otwartego PROFIX w Centrum Konferencyjnym MCC Mazurkas w Ożarowie Mazowieckim. W spotkaniu uczestniczyło 450 przedstawicieli głównych kooperantów firmy.


Uroczyste spotkanie dla dystrybutorów oraz partnerów handlowych spółki stworzyło doskonałą sposobność do zapoznania się z szeroką gamą narzędzi oraz nowości produktowych znajdujących się w asortymencie przedsiębiorstwa. Nie zabrakło również okazji do rozmów z ekspertami firmy o planowanych

kierunkach rozwoju. Specjalne pozdrowienia wideo przekazali zgromadzonym gościom sportowcy współpracujący z marką PROLINE: Jarosław Hampel – żużlowy wicemistrz świata, oraz Ireneusz Sikora – motocyklowy mistrz Polski w kategorii Superbike. Jak podkreślali, sprzęt oznaczony logo PROLINE doskonale sprawdza się w każdych warunkach, nawet tak ekstremalnych jak te, które panują podczas zawodów.


Majowe premiery

PROFIX proponuje dwie nowe grupy towarowe w obrębie marki Proline. – Jedna to narzędzia i akcesoria do kompleksowej obsługi działu malarskiego, a druga to piany i silikony, które będą dostępne również pod marką Proline, dodajmy w bardzo konkurencyjnej cenie. Mamy więc absolutne nowości w gamie naszych produktów. Rozszerzenie asortymentu pokazuje, że jesteśmy firmą mającą kompleksową ofertę dla rynku budowlanego – poinformował Krzysztof Sobieraj, prezes zarządu Spółki PROFIX. – Nowe artykuły malarskie marki Proline to oferta przeznaczona głównie dla firm wykończeniowych, jak też dla klientów indywidualnych.
Na starcie PROFIX przygotował 75 produktów, które tworzą podstawowe wyposażenie firm malarskich. – Oferujemy pędzle, wałki, taśmy, kuwety, kratki, wałki gąbkowe i materiałowe, ponadto folie, wiadra i inne wyposażenie niezbędne do prowadzenia prac malarskich. Oczywiście, naszą ofertę będziemy stale powiększać, o kolejne propozycje. Ich wspólnym mianownikiem będzie bardzo dobra jakość materiałów i samego wykonania oraz co nie mniej ważne konkurencyjne ceny. Wszystkie produkty, o których mowa są już dostępne w naszym magazynie. Wszystkich zainteresowanych zachęcam do kontaktu z opiekunami handlowymi Profix. Sezon na remonty mieszkań nieuchronnie nadchodzi – powiedział Konrad Antoniak, menedżer produktu w firmie PROFIX, odpowiedzialny za wprowadzanie nowego asortymentu.

PROFIX, który w ubiegłym roku obchodził 20-lecie działalności, jest znanym na polskim rynku dystrybutorem narzędzi i elektronarzędzi. Warszawska firma wielką wagę przykłada do rozwoju i promocji marek własnych: Tryton (elektronarzędzia), wspomnianej wcześniej linii Proline czy szerokiej obecnie oferty odzieży roboczej Lahti Pro. Firma stara się na bieżąco wzbogacać asortyment w każdej grupie produktów. Rozszerza też sieć dystrybucji. Ciągła dbałość o jakość produktów powoduje, że sprawdza się dotychczasowa praktyka prowadzenia serwisu centralnego. Jak się okazuje, wzrost sprzedaży nie powoduje zwiększenia liczby napraw. Przy odnotowanym przez PROFIX zwiększeniu sprzedaży liczba reklamacji utrzymuje się na poziomie z poprzedniego roku, co de facto oznacza zmniejszenie awaryjności oferowanych produktów. – Dostrzegamy na rynku zwiększenie zaufania do naszych marek, co nam bardzo pomaga – stwierdza Mirosław Cichecki, wiceprezes PROFIX. – Otrzymaliśmy Nagrodę Laur Konsumenta dla marki Proline. Jest to bardzo prestiżowe i ważne dla nas wyróżnienie, bowiem dostaliśmy je od konsumentów głosujących na naszą markę i bardzo dobrze ją oceniających. To zaufanie użytkowników narzędzi Proline zobowiązuje i motywuje nas do jeszcze większego wysiłku przy selekcji i pracach wdrożeniowych nowych produktów. Chcemy, aby nasze narzędzia były dostępne w każdym sklepie w Polsce.


Bezpieczeństwo, moda i zdrowie na budowie

Jednym z ciekawszych projektów firmy PROFIX jest obecna od pięciu lat na rynku i ciągle rozwijana seria odzieży roboczej marki Lahti Pro. Seria Lahti Pro to nowoczesna linia ubrań roboczych i jednocześnie środków zabezpieczenia osobistego w środowisku pracy. Zaprojektowano ją z myślą o bezpieczeństwie, wygodzie i elegancji użytkowników. Właśnie ta ostatnia cecha, estetyka produktów i dbałość o szczegóły, wyróżnia odzież Lahti

Pro spośród dostępnej oferty na rynku. Buty, ubrania robocze i akcesoria charakteryzuje wysoka jakość wykonania i zastosowanie zaawansowanych i jednocześnie przyjaznych w użyciu materiałów. Produkty te przeznaczone są do wykonywania większości prac w warsztacie, ogrodzie czy na budowie, a także do użycia na liniach produkcyjnych oraz podczas wykonywania specjalistycznych czynności serwisowych. Poza walorami czysto użytkowymi wyróżniają się modną kolorystyką i krojem uwzględniającym aktualne trendy panujące w modzie.

– Lahti Pro stanowi najładniejszą stronę branży narzędziowo-odzieżowej –
ocenia Krzysztof Sobieraj. – Rozwinięte wzornictwo, zaawansowane materiały, a także technologie powodują, że te produkty wyglądają bardzo elegancko i powiedziałbym, że prawdopodobnie około 30-40% z nich moglibyśmy umieścić w każdym centrum handlowym, w sklepach z odzieżą czy marketach sportowych. Jestem przekonany, że z powodzeniem mogłyby „powalczyć” ze znanymi markami odzieżowymi obecnymi od dawna na rynku. Oczywiście, należy tu podkreślić, że wszystkie produkty marki Lahti Pro są artykułami BHP, a więc posiadają stosowne certyfikaty i atesty, zaś ich głównym zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa i ochrony podczas wykonywania pracy. Naszą filozofią jest więc nie tylko zapewnić poczucie bezpieczeństwa na budowie czy w zakładzie przemysłowym, ale też oferować komfort i dobry wygląd. Taka jest filozofia marki Lahti Pro – stwierdza Krzysztof Sobieraj.

Rozwój sektora odzieży ochronnej jest nieustający i charakteryzuje się ogromną dynamiką. Jak podkreśla kierownictwo firmy, jeszcze dwa lata temu w ofercie PROFIX-u było zaledwie pięć rodzajów obuwia. Teraz jest ponad 50, w tym ponad 30 oznaczonych marką Lahti Pro.
Krzysztof Sobieraj dostrzega też ogromne możliwości w dalszym rozwijaniu tego segmentu produktów w ofercie Profix: – Rozwój technologii, wprowadzanie i zastosowanie nowych funkcjonalności oraz wzornictwa daje nam szansę na silną odpowiedź na rozwijające się potrzeby rynku. Jednocześnie mamy, co ważne, duży wpływ na poprawę bezpieczeństwa i estetyki w środowisku pracy. Zatem warto z nami być i handlować. Dostarczamy bardzo dobre produkty oznaczone coraz bardziej rozpoznawalnymi markami w konkurencyjnych cenach – konkluduje KrzysztofSobieraj.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Jesienne Targi Branży Kamieniarskiej KAMIEŃ wracają do Wrocławia

 

 

Targi KAMIEŃ wracają do stolicy największego zagłębia kamienia naturalnego w Polsce. Odbędą się we Wrocławiu w dniach 6-8 listopada 2014 r. w odnowionej i unowocześnionej Hali Stulecia. Do dyspozycji wystawców udostępnionych zostanie blisko 7 tys. m kw. powierzchni. Targi KAMIEŃ to impreza łącząca wystawców z Polski, Europy i świata. Udział w targach to doskonała okazja do nawiązania bezpośredniego kontaktu z potencjalnymi kontrahentami i klientami.

Do uczestnictwa w Targach zapraszamy przedstawicieli branży kamieniarskiej, a także producentów maszyn, narzędzi i urządzeń do obróbki kamienia. Niewątpliwym atutem udziału we wrocławskich Targach jest brak opłaty rejestracyjnej. Ponadto dla firm, które

potwierdzą swój udział do 4 lipca br., przygotowaliśmy atrakcyjne rabaty.

Program nadchodzących Targów KAMIEŃ zapowiada się bardzo okazale. Ci, którzy liczą na interakcję doświadczenia ze świeżym spojrzeniem na kamień, nie zawiodą się. Nie zabraknie też tematów mniej branżowych, ale równie ważnych dla firm działających w branży kamieniarskiej. Co dla zwiedzających? Między innymi pokazy rzeźbienia w kamieniu, prezentacje, wystawa przedstawiająca rozwój targów KAMIEŃ na przestrzeni ostatnich 23 lat.

 

Targi to nie tylko hala wystawiennicza i spotkania na stoiskach, ale również spotkania potargowe. I tutaj dużą rolę odegra miasto, w którym się impreza odbywa. Ci, którzy mieli okazję być we Wrocławiu, z pewnością pamiętają jego wyjątkową atmosferę. Poza niepowtarzalnym klimatem Wrocław to również świetna lokalizacja w samym centrum Europy i bardzo dobra komunikacja z najważniejszymi miastami i regionami kontynentu. Zaś bezpośrednia bliskość największego zagłębia kamieniarskiego w Polsce sprawia, że stolica Dolnego Śląska to doskonałe miejsce na spotkanie branżowe. Wszystkich zainteresowanych udziałem w targach KAMIEŃ zapraszamy do kontaktu z zespołem firmy-organizatoraGeoservice-Christi.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2025 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu