Międzynarodowe grono ekspertów rynku stali spotkało się w Sosnowcu

O kierunkach ewolucji europejskiego i globalnego rynku stali dyskutowali 19 października eksperci na Międzynarodowych Targach Stali, Metali Nieżelaznych, Technologii i Produktów SteelMET oraz Międzynarodowych Targach Zabezpieczeń Powierzchni SURFPROTECT, które trwały od 18 do 20 października w centrum targowo-konferencyjnym Expo Silesia w Sosnowcu.

 

 

Targi SteelMET wyróżniają w tym roku dwa salony poszerzające ich zakres branżowy. Pierwszy z nich – Międzynarodowy Salon Recyklingu Metali InterSCRAP – jest odpowiedzią na zapotrzebowanie branży recyklingowej. To prezentacja w jednym miejscu i czasie oferty produkcyjno-handlowej i usługowej firm branży złomu stali oraz

metali kolorowych krajów Unii Europejskiej oraz ofert firm związanych z rynkiem recyklingowym. Udział w niej mieli liderzy w tej dziedzinie, m.in. firmy: Terex Fuchs, Cronimet PL czy Bax Baumaschinen.

Salon Polskich Hut Stali miał na celu pokazanie potencjału przemysłu hutniczego oraz ukazanie perspektyw i wyzwań, które stoją przed producentami stali w Polsce. Tutaj także Expo Silesia gościło liderów branży, m.in.: Severstallat Silesia, Alchemię SA, Walcownię Rur Silesia, Walcownię Rur Andrzej czy Hutę Bankową.

Doskonałym uzupełnieniem oferty była organizowana po raz kolejny w Expo Silesia konferencja Partnera Strategicznego Targów – Polskiej Unii Dystrybutorów Stali pt. „Rynek stali w Europie Środkowo-Wschodniej”. Nad konferencją patronat objęło Ministerstwo Gospodarki, a przedstawiciele sektora stalowego mieli okazję dyskutować nad obecną kondycją branży oraz kierunkiem w jakim ona zmierza. Prelegenci przedstawili sektor stalowy w Polsce i naszym regionie Europy, omówili sytuację rynkową u głównych odbiorców stali oraz zaprezentowali globalne tendencje w przemyśle stalowym. Wśród prelegentów konferencji znaleźli się: Robert Wojdyła – prezes PUDS i Konsorcjum Stali SA, Andrzej Ciepiela – dyrektor PUDS, Peter Klein – przedstawiciel Komisji Europejskiej, Sanjay Samaddar – prezes ArcelorMittal Poland SA, Jerzy Bernhard – prezes Stalprofil SA, Roman Czyżykowski – wiceprezes Zarządu ThyssenKrupp Energostal SA, oraz przedstawiciele zagranicznych organizacji zrzeszających dystrybutorów stali: Jörg Feger z Bundesverband Deutscher Stahlhandel i Miroslav Horák z Association of Czech and Slovak Steel Stockholders.

Targi SURFPROTECT zdominowały cztery kluczowe tematy: przygotowanie powierzchni, powłoki galwaniczne i ochronne cynkowanie, farby i lakiery antykorozyjne, ochrona betonu przed korozją. Poszerzony zakres tematyczny wydarzenia świetnie uzupełniło seminarium Instytutu Mechaniki Precyzyjnej pt. „Metalizacja natryskowa dziś i jutro” (więcej na www.steelmet.pl oraz www.surfprotect.pl).

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Wyprawa do rodzinnego miasta Hitachi

Na zaproszenie Hitachi Power Tools Polska Sp. z o.o. na szkolenie produktowe z zakresu urządzeń spalinowych, jak i elektronarzędzi wyjechało 20 przedstawicieli firm, które uzyskały najlepsze wyniki handlowe w okresie ostatniego roku.

W grupie tej znalazły się firmy z terenu całej Polski, a wśród nich: FHU Alfa, Anker s.c., PHU Asmet, PHUP Bart, FHB Bieńkowski, FHU Elektrotechnika, Eltar, EMB s.c., PH IF, PUH Jazienicki, PPHU Jumikop, Kontakt S.A., PUH s.c. Kopiczko, PGN Sp. z o.o., Profimaster Sp.C., Remex s.c., Robiko, Rotopino S.A., ZHU Tombud, PPHU Wadbark s.c. Po długiej podróży z przesiadką w Dubaju

grupa polskich partnerów Hitachi dotarła do Tokio. Stolica Japonii przywitała ich ładną pogodą. W drodze z lotniska do hotelu z okien autokaru mogli podziwiać jedną z największych i najnowocześniejszych metropolii na świecie. Po zakwaterowaniu w hotelu polscy goście udali się na kolację powitalną na 46 piętro tokijskiego wysokościowca. Kolacja z widokiem na olbrzymią panoramą miasta w tle zakończyła pierwszy dzień pobytu w Japonii.

 

Następny dzień pobytu przeznaczony był w całości na zwiedzanie fabryk Hitachi. Z samego rana polska grupa udała się w ponad godzinną podróż z Tokio do Hitachinaka (miasta Hitachi). Hitachinaka położone jest w prefekturze Ibaraki we wschodniej części wyspy Honsiu. Jest miejscem, gdzie ulokowane są różne fabryki, centra badawcze, rozwojowe, testowe i szkoleniowe należące różnych firm z olbrzymiej grupy Hitachi. Polacy odwiedzili dwie macierzyste fabryki Hitachi Koki.

Najpierw zwiedzali fabrykę Sawa. Na miejscu zostali przywitani przez jej kierownictwo, m.in. przez Akirę Yoshidę, dyrektora generalnego. Dyrektor Akira Yoshida przedstawił im ogólną charakterystykę całej firmy Hitachi Koki. Poinformował, kiedy została założona, ilu zatrudnia pracowników, gdzie znajdują się fabryki oraz jaki asortyment elektronarzędzi produkują. Z kolei kierownik produkcji Sato skupił się omówieniu fabryki Sawa, która powstała w 1969 roku i głównie zajmuje się wytwarzaniem elektronarzędzi oraz narzędzi pneumatycznych. W chwili obecnej w fabryce Sawa produkuje się ponad 270 różnego rodzaju modeli elektronarzędzi w ogólnej liczbie 64 tys. sztuk miesięcznie. Liczby te zrobiły duże wrażenie na polskich partnerach handlowych Hitachi. Następnie Sato omówił dokładnie proces produkcyjny z uwzględnieniem szczególnego nacisku na dbałość o wysokie standardy i jakość produkcji. Fabryka posiada m.in. wszelkie wymagane certyfikaty ISO, BSI, itp. Gospodarz zwrócił uwagę na fakt produkcji przez Hitachi Koki wielu elementów i podzespołów we własnej fabryce. Spora ich część wykonywana jest przez zautomatyzowane linie produkcyjne oraz roboty.

 

Po części prezentacyjnej przyszedł czas na zwiedzenie fabryki. Polscy dealerzy mogli przekonać się na własne oczy, jak wygląda fabryka Sawa „od środka”. Rzeczywiście duże wrażenie robią obrabiarki numeryczne, zrobotyzowane linie produkcyjne, jak również roboty humanoidalne. Co ciekawe, część z robotów pracujących na linii produkcyjnej wykonana została przez inny oddział firmy Hitachi.

W drugiej części dnia polscy goście Hitachi udali się do oddalonej o 7 km fabryki Katsuta. Tu obejrzeli m.in. specjalne pomieszczenia do testowania elektronarzędzi w bardzo wysokiej temperaturze dochodzącej do 800°C, jak również komorę do testów w temperaturach ujemnych. – Testujemy urządzenia w bardzo wysokich temperaturach i wilgotności, jak też w temperaturach ujemnych, ponieważ produkowane tu elektronarzędzia trafiają na wszystkie kontynenty. Często zdarza się, że pracują w bardzo ekstremalnych warunkach. Chcemy mieć pewność, że klient Hitachi będzie mógł liczyć na ich niezawodność i wysoką jakość, bez względu na warunki, w których pracują – powiedział Sato. Kolejne pomieszczenia, które zobaczyli Polacy, służą do testowania urządzeń w warunkach m.in. dużego zapylenia. – Proszę zwrócić uwagę – kontynuował Sato – na to, że maszyny pracują do góry nogami i dlatego cały pył spada na ich korpusy. W ten sposób sprawdzamy szczelność obudowy oraz stopień wnikania pyłu do wnętrza urządzeń. Polscy dealerzy obejrzeli też pomieszczenia do testów wytrzymałościowych, wpływu pracy elektronarzędzi na inne urządzenia

elektryczne, itp. Wzięli też udział jako obserwatorzy w zajęciach praktycznych prowadzonych w centrum szkoleniowym dla nowych pracowników Hitachi oraz pracowników japońskiej sieci dealerskiej. Zajęcia prowadzone były przez Katsuhiko Muto, który kilkukrotnie odwiedzał Polskę i polski oddział Hitachi.

Późnym popołudniem, po całym dniu pobytu w fabrykach, polscy goście Hitachi wrócili do Tokio, gdzie spotkali się na kolacji z pracownikami japońskiego koncernu odpowiedzialnymi za region Europy Środkowo-Wschodniej: Yasuko Oohashi, Yukio Maniwy i Shigeru Fukudy. Sądzimy, że goście Hitachi, pełni wrażeń oraz nowych doświadczeń, jeszcze długo będą wspominać swój owocny pobyt w Japonii, podczas którego poznali tajemnice biznesowego sukcesu jednego z największych koncernów z kraju kwitnącejwiśni.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2025 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu