Międzynarodowe grono ekspertów rynku stali spotkało się w Sosnowcu

O kierunkach ewolucji europejskiego i globalnego rynku stali dyskutowali 19 października eksperci na Międzynarodowych Targach Stali, Metali Nieżelaznych, Technologii i Produktów SteelMET oraz Międzynarodowych Targach Zabezpieczeń Powierzchni SURFPROTECT, które trwały od 18 do 20 października w centrum targowo-konferencyjnym Expo Silesia w Sosnowcu.

 

 

Targi SteelMET wyróżniają w tym roku dwa salony poszerzające ich zakres branżowy. Pierwszy z nich – Międzynarodowy Salon Recyklingu Metali InterSCRAP – jest odpowiedzią na zapotrzebowanie branży recyklingowej. To prezentacja w jednym miejscu i czasie oferty produkcyjno-handlowej i usługowej firm branży złomu stali oraz

metali kolorowych krajów Unii Europejskiej oraz ofert firm związanych z rynkiem recyklingowym. Udział w niej mieli liderzy w tej dziedzinie, m.in. firmy: Terex Fuchs, Cronimet PL czy Bax Baumaschinen.

Salon Polskich Hut Stali miał na celu pokazanie potencjału przemysłu hutniczego oraz ukazanie perspektyw i wyzwań, które stoją przed producentami stali w Polsce. Tutaj także Expo Silesia gościło liderów branży, m.in.: Severstallat Silesia, Alchemię SA, Walcownię Rur Silesia, Walcownię Rur Andrzej czy Hutę Bankową.

Doskonałym uzupełnieniem oferty była organizowana po raz kolejny w Expo Silesia konferencja Partnera Strategicznego Targów – Polskiej Unii Dystrybutorów Stali pt. „Rynek stali w Europie Środkowo-Wschodniej”. Nad konferencją patronat objęło Ministerstwo Gospodarki, a przedstawiciele sektora stalowego mieli okazję dyskutować nad obecną kondycją branży oraz kierunkiem w jakim ona zmierza. Prelegenci przedstawili sektor stalowy w Polsce i naszym regionie Europy, omówili sytuację rynkową u głównych odbiorców stali oraz zaprezentowali globalne tendencje w przemyśle stalowym. Wśród prelegentów konferencji znaleźli się: Robert Wojdyła – prezes PUDS i Konsorcjum Stali SA, Andrzej Ciepiela – dyrektor PUDS, Peter Klein – przedstawiciel Komisji Europejskiej, Sanjay Samaddar – prezes ArcelorMittal Poland SA, Jerzy Bernhard – prezes Stalprofil SA, Roman Czyżykowski – wiceprezes Zarządu ThyssenKrupp Energostal SA, oraz przedstawiciele zagranicznych organizacji zrzeszających dystrybutorów stali: Jörg Feger z Bundesverband Deutscher Stahlhandel i Miroslav Horák z Association of Czech and Slovak Steel Stockholders.

Targi SURFPROTECT zdominowały cztery kluczowe tematy: przygotowanie powierzchni, powłoki galwaniczne i ochronne cynkowanie, farby i lakiery antykorozyjne, ochrona betonu przed korozją. Poszerzony zakres tematyczny wydarzenia świetnie uzupełniło seminarium Instytutu Mechaniki Precyzyjnej pt. „Metalizacja natryskowa dziś i jutro” (więcej na www.steelmet.pl oraz www.surfprotect.pl).

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

FEIN – najwyższa jakość bez kompromisu Ogólnopolska konferencja partnerów handlowych FEIN Polska

W dniach 6-8 września br. firma FEIN-Polska-Elektronarzędzia Sp. z o.o. zorganizowała dla swoich partnerów handlowych konferencję w hotelu Belvedere Resort & Spa w Zakopanem. Wzięło w niej udział ponad 40 najlepszych w Polsce dystrybutorów profesjonalnych elektronarzędzi FEIN.

 

 

 

Konferencję rozpoczęło wieczorne nieformalne spotkanie w karczmie góralskiej, na którym Sebastian Kaliski, prezes zarządu FEIN-Polska-Elektronarzędzia Sp. z o.o., uroczyście powitał wszystkich zaproszonych gości. Część merytoryczna konferencji odbyła się 7 września. Najpierw głos zabrał Lubor Melichercik, area sales manager na Europę Wschodnią w C. & E. FEIN GmbH. Przedstawił sytuację ekonomiczną na poszczególnych rynkach światowych. – Obecnie mamy do czynienia

ze zróżnicowaną sytuacją gospodarczą – stwierdził Lubor Melichercik. – Obserujemy spowolnienie w Europie Zachodniej, ale na szczęście rynki wschodnie starego kontynentu wykazują wciąż wzrost, głównie za sprawą Rosji. W USA powoli następuje poprawa, zaś w Azji oczekujemy kontynuacji wzrostowych trendów tamtejszej gospodarki. Jeśli chodzi o rozwój rynku elektronarzędzi, to w br. w Europie Zachodniej notujemy jego kurczenie się, zaś we wschodniej części naszego kontynentu aktywne są jeszcze trendy wzrostowe. Ich kołem napędowym jest głównie Rosja. W USA mamy do czynienia z minimalnym powiększaniem się rynku, zaś w Azji ten trend ma nieco większą dynamikę. Po omówieniu sytuacji na rynkach światowych Lubor Melichercik przedstawił Grupę FEIN i jej osiągnięcia w br.: – Obecnie zatrudniamy na całym świecie 900 pracowników, z tego 530 w Niemczech, i mamy cztery zakłady produkcyjne zlokalizowane w Niemczech, Danii, Indiach i USA, jak również 15 własnych przedstawicielstw w Australii, Austrii, Kanadzie, Danii, Francji, Węgrzech, Indiach, Włoszech, Polsce, Rosji, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, USA i na Słowacji, regionalne biura w Hongkongu i Dubaju oraz oddzielną spółkę w Niemczech zajmującą się serwisem technicznym i obsługą posprzedażną naszych klientów. W Niemczech też produkujemy nasze elektronarzędzia, w Danii szlifierki stacjonarne GRIT, zaś w Indiach i USA – małe wiertarki koronowe z linii KBB. Grupa FEIN w br., jak przewidujemy, osiągnie wzrost obrotów, a więc będzie kontynuować pozytywne trendy rozwojowe z ubiegłych lat. Naszą siłą napędową, tak jak w poprzednich latach, jest eksport elektronarzędzi i maszyn. Największą dynamikę naszych obrotów w br. odnotowujemy na Słowacji (25%), w Australii (26%), USA (36%), Rosji (50%) i Indiach (71%).


Lubor Melichercik, area sales manager na Europę Wschodnią w C. & E. FEIN GmbH

Lubor Melichercik opowiedział także o zamierzeniach Grupy FEIN: – Aby móc nadal rozwijać się, planujemy kontynuację ekspansji na rynkach światowych i umocnienie naszej pozycji rynkowej. Chcemy niebawem otworzyć własną filię w Brazylii, której pracownicy będą obsługiwali rynki Ameryki Południowej. Będziemy też w dalszym ciągu zwiększali wsparcie udzielane naszym partnerom handlowym, a także intensywnie pracowali nad zwiększeniem znajomości naszej marki. Planujemy też pozyskać nowych klientów. W tym celu wprowadzimy wkrótce na rynek wiele nowych produktów. Są one opracowywane i testowane w naszym centrum rozwojowym w Niemczech, w którym zatrudniamy ponad 100 inżynierów. Chcemy być dostawcą prawdziwie profesjonalnych maszyn i narzędzi dla branży metalowej, samochodowej i fachowców zajmujących się wykańczaniem wnętrz i renowacjami. Obecnie na świecie jesteśmy niekwestionowanym liderem w technice oscylacji i wiercenia koronowego w metalach oraz w obróbce stali nierdzewnej. Kończąc swoje wystąpienie, Lubor Melichercik zapowiedział kontynuację polityki handlowej nastawionej na ścisłą współpracę z handlem specjalistycznym: – Chcemy nadal realizować strategię win-win, która jest korzystna zarówno dla Grupy FEIN, jak i jej partnerów handlowych.

 

Sebastian Kaliski, prezes zarządu FEIN-Polska-Elektronarzędzia


Sytuację Grupy FEIN na polskim rynku przedstawił Sebastian Kaliski, ale zanim to zrobił, przypomniał pozycjonowanie marki FEIN oraz określił przewagę konkurencyjną produktów FEIN. – Elektronarzędzia FEIN to maszyny

klasy przemysłowej. Cechuje je najwyższa jakość wykonania i wysoki stopień innowacyjności. W kwestii jakości nie zamierzamy iść na żadne kompromisy. W czasach, kiedy cykl życia produktu ulega znacznemu skróceniu, a innowacyjne rozwiązania są bardzo szybko kopiowane przez konkurencję, utrzymanie najwyższej jakości jest kluczowe z punktu widzenia utrzymania przewagi konkurencyjnej. Następnie Sebastian Kaliski omówił wyniki spółki: – Z roku na rok umacniamy pozycję na rynku polskim i odnotowujemy stały wzrost sprzedaży. Za rok 2011 wyniósł on 8%, a na rok bieżący planujemy ok. 9%. Aby sprostać rosnącym wymaganiom naszych dystrybutorów oraz klientów końcowych, rozbudowujemy strukturę handlową, tak aby móc zapewnić najwyższy poziom usług. Zatrudniamy nowych pracowników, dokonaliśmy także rozdziału funkcji handlowych i technicznych celem większej profesjonalizacji, ale oczywiście nasi koordynatorzy sprzedaży posiadają bardzo wysoki poziom wiedzy technicznej, która konieczna jest przy sprzedaży urządzeń segmentu premium. Utworzyliśmy także stanowisko dyrektora handlowego, który będzie kierował pracami powiększonego działu handlowego. Te posunięcia mają na celu dalsze podniesienie jakości obsługi naszych klientów. Sebastian Kaliski omówił także założenia dotyczące współpracy z partnerami handlowymi w roku 2013 oraz poinformował o planowanych na przyszły rok nowościach produktowych.

 

O produktach przeznaczonych dla branży samochodowej opowiedział Ivan Cuka, key account manager ds. automotive. Następnie Tomasz Mosejko, który obejmie od 1 października funkcję dyrektora handlowego w FEIN-Polska-Elektronarzędzia, opowiedział o swoim doświadczeniu zawodowym i przedstawił nową koncepcję działania powiększonego działu handlowego. – Chcemy dać naszym partnerom silniejsze wsparcie handlowe i marketingowe, a przez to zwiększyć sprzedaż naszych produktów – zadeklarował Tomasz Mosejko.

 

Tomasz Mosejko, dyrektor handlowy FEIN-Polska-Elektronarzędzia


Następnie przyszła kolej na prezentację nowych produktów. Przeprowadził ją Andrzej Walentek, regionalny koordynator sprzedaży. Najpierw omówił wiertnice serii KBB, następnie osprzęt służący do wiercenia koronowego w metalach, małe szlifieki HFW 9-125 zasilane prądem o wysokiej częstotliwości, akumulatorowy zestaw do prac dekarskich i elewacyjnych (FEIN ABLK/ASCS) oraz akumulatorowe wiertarki ABOP.
Po prezentacji nowości uczestnicy konferencji wzięli udział w zajęciach praktycznych, podczas których sprawdzili możliwości robocze nowych elektronarzędzi FEIN, oraz dyskutowali o ich parametrach technicznych, prawidłowych metodach pracy, zakresie zastosowań itp. Podczas tych zajęć rozegrano konkurs sprawnościowy. Jego zwycięzcy zostali nagrodzeni elektronarzędziami FEIN.

 

Andrzej Walentek, regionalny koordynator sprzedaży FEIN-Polska-Elektronarzędzia


Część merytoryczną konferencji zakończyło wręczenie pamiątkowych dyplomów najlepszym polskim dystrybutorom FEIN w 2011 r. Otrzymały je firmy Miwex Polska ze Skierniewic, Rywal RHC Sp. z o.o. z Torunia i TOMBUD z Krotoszyna. Specjalne wyróżnienie przyznano także Janowi Rydzewskiemu, właścicielowi firmy JR-Tech z Białegostoku, za największą dynamikę sprzedaży.
Wieczorem drugiego dnia konferencji uczestnicy obejrzeli w zakopiańskim Teatrze Witkacego spektakl pt. „Witkacy-Appendix”, a następnie udali się do hotelu Belvedere Resort & Spa na uroczystą kolację. Konferencję zakończyło poranne spotkanie w kawiarni hotelowej oraz wspólny spacer na Gubałówkę, podczas którego już w nieformalnej atmosferze podsumowano informacje przekazane podczas dwudniowego spotkania.
Reasumując, tegoroczna konferencja pokazała, że na trudne czasy Grupa FEIN przyjęła strategię prorozwojową. Jak doświadczenie biznesowe pokazuje, jest ona bardzo

skuteczna, pozwala bowiem szybko zwiększyć udziały w rynku i znacznie umocnić pozycję firmy.

Uczestnicy i organizatorzy konferencji

 

 


ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2024 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu