Konferencja partnerów handlowych FEIN Polska

Jesienny sezon sprzedaży firma FEIN-Polska-Elektronarzędzia rozpoczęła konferencją dealerską. Odbyła się ona w dniach 24-26 sierpnia w sopockim hotelu Sheraton Conference Center & Spa. Przybyło na nią ponad 30 najlepszych polskich dystrybutorów profesjonalnych elektronarzędzi spod znaku FEIN.

 

 

Konferencję rozpoczęła uroczysta kolacja w legendarnym sopockim Grand Hotelu, na której Sebastian Kaliski, prezes zarządu FEIN-Polska-Elektronarzedzia Sp. z o.o., oficjalnie powitał wszystkich gości. – Wybór Trójmiasta na konferencję nie był przypadkowy – to symboliczne miejsce, w którym rozpoczął się proces przemian ustrojowych, który doprowadził nas do gospodarki wolnorynkowej i demokratycznej Polski – powiedział podczas powitania prezes Sebastian Kaliski. – To dzięki stoczniowcom

z Gdańska możemy dzisiaj budować polską przedsiębiorczość i przyczyniać się do rozwoju gospodarczego naszego kraju. Z kolei Sopot, zwany także Perłą Bałtyku, to jeden z najpiękniejszych kurortów na polskim Wybrzeżu, przyciągający co roku znakomitości ze świata nauki, kultury i polityki. Dzisiaj ma okazję gościć najlepszych dystrybutorów naszej firmy i naszych przyjaciół.

Następnego dnia odbyła się merytoryczna część spotkania. Najpierw Lubor Melichercik, area sales manager na Europę Wschodnią w C. & E. FEIN GmbH, przedstawił osiągnięcia Grupy FEIN na rynkach światowych. Przypomnijmy, Emil Wilhelm Fein, jeden z założycieli C. & E. FEIN GmbH, skonstruował pierwsze na świecie elektronarzędzie: ręczną wiertarkę elektryczną. Dzisiaj oznacza to m.in., że firma FEIN jest najstarszym producentem elektronarzędzi na świecie i ma za sobą ponad 140-letnie doświadczenie w produkcji tego typu urządzeń. – W ub.r. sytuacja na światowym rynku elektronarzędzi była zróżnicowana – stwierdził Lubor Melichercik. – W Niemczech mieliśmy do czynienia z w miarę dobrą sytuacją i wzrostem rynku, dlatego przewidujemy, że trend ten także w przyszłości będzie kontynuowany. Podobna sytuacja w 2010 r. wystąpiła także w innych państwach europejskich. W niektórych krajach odnotowano duże wzrosty, np. w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji i Włoszech. Jednakże pewne rynki na wschodzie naszego kontynentu wyraźnie osłabły, pomimo że w Rosja miała wzrost sprzedaży elektronarzędzi. Polska, Czechy i Słowacja zanotowały niewielki wzrost, natomiast Węgry nadal pogrążone były w kryzysie. Za oceanem, tj. w USA i Kanadzie, nastąpił niewielki rozwój rynku i w najbliższej przyszłości nie oczekuje się tam dużych wzrostów sprzedaży. W Azji, szczególnie Chinach, Indiach i Wietnamie, obserwujemy zwiększenie wolumenu rynku. Grupa FEIN w u.br. odnotowała wzrost sprzedaży, jak też zwiększenie eksportu produkowanych elektronarzędzi i maszyn. Polska na tle krajów regionu Europy Wschodniej pod względem sprzedaży elektronarzędzi i maszyn produkowanych przez Grupę FEIN wypada bardzo dobrze, choć wciąż jest dużo do zrobienia.

Lubor Melichercik poinformował również, że Grupa FEIN stawia na rozwój eksportu na nowych rynkach. Otworzyła już swoje biura handlowe w Japonii, Korei Południowej, Tajlandii, Wietnamie, Arabii Saudyjskiej, Brazylii oraz Meksyku i zamierza utworzyć kolejne w krajach, w których dotąd nie była obecna. Rozwija także swoją bazę produkcyjną – niedawno zakupiła amerykańską firmę Jancy Engineering wytwarzającą wiertnice magnetyczne oraz frezy trepanacyjne w fabryce zlokalizowanej w Davenport (USA). Niebawem wprowadzi na rynek wiele nowych maszyn (m.in. wiertnice magnetyczne produkowane w Jancy Engineering, akumulatorowe wkrętarki serii ASCS, bezprzewodowe nożyce do blachy ABLK, kompaktowe szlifierki kątowe wysokiej częstotliwości na tarcze 125 mm itd.), o których będziemy na bieżąco informować na łamach „Gazety Narzędziowej” i portalnarzedzi.pl. Lubor Melichercik zapowiedział również zintensyfikowanie działań marketingowych w internecie. W br. powstała nowa wersja witryny internetowej firmy (jej polskie wydanie będzie uruchomione w przyszłym roku). FEIN uczestniczy również w portalach społecznościowych i youtube. Niemiecka firma planuje także uruchomić portal tematyczny poświęcony legendarnemu MultiMastrowi (3D MultiMaster World).

Lubor Melichercik, area sales manager na Europę Wschodnią w C. & E. FEIN GmbH

Po omówieniu zagadnień ekonomicznych i marketingowych przez Lubora Melichercika, Krzysztof Szczuko, przedstawiciel techniczo-handlowy na Polskę północną z FEIN-Polska-Elektronarzedzia Sp. z o.o., zaprezentował nowe elektronarzędzia akumulatorowe FEIN: MultiMastra, SuperCuta i wkrętarki do metalu ASCS 4.8-14 i

ASCS 6.3-18, a także zrobił wykład na temat współczesnych technologii akumulatorowych. Temat nowości kontynuował Paweł Słomak, przedstawiciel techniczo-handlowy z FEIN-Polska-Elektronarzędzia Sp. z o.o. Zaprezentował uczestnikom konferencji innowacyjną, ręczną wiertarkę rdzeniową do metalu FEIN KBH 25 oraz elektronarzędzia FEIN do obróbki stali nierdzewnej (pilnik taśmowy BF 10-280E, szlifierkę do rur RS 10-70E oraz szlifierkę do spoin KS 10-38E), a także maszyny FEIN by GRIT, w tym moduł obwiedniowy GIC, który jest następcą dobrze znanego modelu GICS.

Po prezentacji nowości uczestnicy konferencji wzięli udział w zajęciach praktycznych, podczas których sprawdzili możliwości robocze nowych elektronarzędzi FEIN, jak też dyskutowali o ich parametrach technicznych, prawidłowych metodach pracy, zakresie zastosowań itp. Część merytoryczną konferencji zakończyło wystąpienie prezesa Sebastiana Kaliskiego. Jego tematem przewodnim były nowe zasady współpracy z partnerami handlowymi w roku 2012: – W celu usprawnienia współdziałania z naszymi dystrybutorami wprowadzamy nowe, uproszczone zasady rabatowania oraz zmieniamy system przyznawania bonusów rocznych – poinformował prezes Sebastian Kaliski. – Naszą intencją jest zapewnienie takiego wsparcia dla dystrybutorów, które pozwoli im na jeszcze większe inwestycje we współpracę z firmą FEIN.

Sebastian Kaliski omówił także najnowsze akcje promocyjne nadchodzącego sezonu jesiennego, a także wyróżnił najlepszych dystrybutorów FEIN w roku 2010. Trzecie miejsce w tym rankingu zajęła firma Miwex Polska ze Skierniewic, drugie – Rywal RHC Sp. z o.o. z Torunia, a pierwsze – firma TOMBUD z Krotoszyna. Specjalne wyróżnienie otrzymał także Marian Kubica, prezes zarządu Slet Sp. z o.o. z Będzina. Uhonorowano nim zbliżające się 30-lecie Sletu oraz fakt, że będzińska firma była pierwszym klientem FEIN-a w Polsce.

Drugi dzień konferencji zakończyła wycieczka statkiem z Sopotu do Gdańska, zwiedzanie gdańskiej Starówki oraz uroczysta kolacja w restauracji Brovarnia. Podczas niej uczestnicy spotkania zwiedzili restauracyjny browar i zapoznali się z technologią warzenia piwa, a także byli świadkami odbijania beczki. Finał konferencji miał miejsce rano następnego dnia w kawiarni na sopockim molo, gdzie po wspólnej kawie i rozmowach już w mniej oficjalnej konwencji Sebastian Kaliski pożegnał wszystkich gości, dziękując za spędzony wspólnie w serdecznej atmosferze czas i zaprosił na kolejne spotkanie za dwa lata.

Reasumując, konferencja pokazała, że Grupa FEIN, mimo trudnych ekonomicznie czasów, w dalszym ciągu potrafi dynamicznie się rozwijać i zaskakiwać innowacyjnymi rozwiązaniami produktowymi. Zaś określenie „marka premium” w odniesieniu do firmy FEIN wykracza poza sam produkt i przejawia się w każdym aspekcie jej działalności.

 

    

 

*Zdjęcie główne: Tomasz Budziński (od lewej), właściciel firmy TOMBUD, został uhonorowany pierwszą nagrodą za najlepsze wyniki sprzedażowe w 2010 r., którą wręczył Sebastian Kaliski – prezes zarząduFEIN-Polska-Elektronarzędzia

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments