BUDMA 2015

W dniach od 10 do 13 marca 2015 r. na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyły się Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA.

BUDMIE towarzyszyły Targi Maszyn, Narzędzi i Komponentów do Produkcji Okien, Drzwi, Bram i Fasad WinDoor-Tech, Targi Branży Szklarskiej GLASS oraz Targi CBS – Budownictwo Sportowe i Rekreacyjne. W tym roku w Poznaniu swoją najnowszą ofertę zaprezentowało ponad 1000 wystawców z kilkudziesięciu krajów, w tym firmy z polskiej i europejskiej czołówki. Wśród nich znaleźli się m.in. uznani producenci okien, drzwi, pokryć i akcesoriów dachowych, chemii budowlanej czy narzędzi. Podczas targów w Poznaniu pokazano

doskonałe jakościowo i funkcjonalnie materiały, odpowiednio dopasowane do potrzeb systemy i technologie.

Podczas BUDMY działał m.in. Klub Premier. Tu prezentowano nowości, które po raz pierwszy można było zobaczyć w Poznaniu. Naszym zdaniem na szczególne zainteresowanie zasługiwały te, które uhonorowano prestiżową nagrodą targową, czyli Złotym Medalem MTP. Przyznano go, co koniecznie warto tu odnotować, innowacyjnemu młotowi wyburzeniowemu Hitachi H 90SG.

 To jednak nie wszystko, co przygotowali organizatorzy targów. Na specjalnych przestrzeniach zaprezentowano designerskie „perły” z oferty wystawców. Prezentacje te w ramach projektu Strada di Architettura były przeznaczone głównie dla architektów i projektantów.

Jedną z ważniejszych atrakcji targów BUDMA była Strefa Testów. Tutaj każdy fachowiec mógł osobiście przekonać się o najważniejszych zaletach prezentowanych produktów: materiałów, urządzeń czy narzędzi. Te ostatnie do Strefy Testów dostarczyły Festool i Hitachi.

Jak wiadomo, ważną klientelę BUDMY stanowią architekci. Dla nich w br. przygotowano wiele specjalnych events. Np. przy ścisłej współpracy z Izbą Architektów RP kontynuowany był projekt Forum Architektury, podczas którego odbyła się m.in. debata architektoniczna z udziałem zagranicznych gości. Jej tematem były „Wzajemne Inspiracje. Europejscy Architekci w Polsce. Sukcesy i Porażki”. Zaś projekt Strada di Architettura odsłonił najciekawsze propozycje produktowe wyróżniające się szczególnym designem, a jednocześnie zachowujące najwyższą jakość wykonania.

 

Targi to oczywiście miejsce spotkań biznesowych, gdzie najważniejsza jest możliwość bezpośredniego spotkania z wystawcami. To tutaj bowiem nawiązuje się nowe kontakty, ale także podtrzymuje się relacje partnerskie. Dobrym miejscem na to, oprócz stoisk, są konferencje i specjalne imprezy. I tutaj tegoroczna BUDMA wyszła naprzeciw oczekiwaniom. Cztery targowe dni wypełniono debatami i konferencjami traktującymi o najważniejszej problematyce w branży budowlanej. Na szczególną uwagę, naszym zdaniem, zasługiwały Dni Inżyniera Budownictwa, podczas których dyskutowano m.in. na temat nowelizacji ustawy Prawo Budowlane.
Narzędzi w br. na Budmie było znacznie mniej niż w ubiegłym roku i poprzednich latach. Odnotowaliśmy obecność Hitachi Power Tools Polska, Stanley Black & Decker Polska, GT Corporation, Geoservu, Kubali i Grupy Topex.

 

Na koniec wypadać zapytać, jaki efekt gospodarczy w br. wyda BUDMA. Jeśli chodzi o branżę budowlaną, trudno nam tu prognozować. Zapewne będzie miała pozytywny wpływ na koniunkturę w budownictwie. Można więc tylko spierać się o siłę tego wpływu. Natomiast jeśli chodzi o branżę narzędziową, to można z dużą pewnością stwierdzić, że efekt ten będzie marny z powodu małej frekwencji na targach firm z tego segmentu rynku.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

STRATEGICZNE PARTNERSTWO LOGISTYCZNE FIRM DACHSER I EURO CRAFT

Euro Craft, czołowa europejska grupa zakupowa w branży budownictwa i przemysłu mająca ponad 2250 stowarzyszonych dystrybutorów detalicznych w całej Europie, wybrała firmę Dachser jako swojego partnera logistycznego. Dzięki globalnemu rozwiązaniu DACHSER DIY-Logistics członkowie grupy zakupowej skorzystają z rozbudowanej europejskiej sieci transportowej i ponad 20-letniego doświadczenia operatora w obsłudze logistycznej sklepów specjalistycznych, marketów budowlanych i centrów ogrodniczych.

 

Każdego roku Dachser przewozi około 5 milionów przesyłek DIY, codziennie dostarczając zaopatrzenie do 18.000 punktów sprzedaży w całej Europie. Wszystko odbywa się w ściśle określonych ramach czasowych, co pozwala zmniejszyć ruch na rampach rozładunkowych i optymalizuje przepływ towarów. – Producenci mogą mieć pewność, że jakość

usług oferowana ich klientom przez operatora jest tak samo wysoka w całej Europie. Dzięki temu możemy znacznie ułatwić dostawcom i partnerom Euro Craft wejście na rynki w kolejnych krajach – wyjaśnia Jens Wollmann, department head DACHSER DIY-Logistics.
Zyskanie przez Euro Craft Dachsera jako europejskiego partnera logistycznego jest kluczowym krokiem strategicznym dającym partnerom grupy ogromne korzyści. – W Dachser mamy zaufanego partnera, który zapewnia najwyższą jakość, niezawodność i zwartą europejską sieć. Bardzo entuzjastycznie podchodzimy do naszej współpracy – powiedział Peer de Lange, Euro Craft general manager.

Euro Craft powstało w 1995 r, a jego główna siedziba znajduje się w Paryżu. To obecnie sieć składająca się z 6 partnerów europejskich, z których każdy jest największą grupą zakupową dla branży budowlano-przemysłowej na swoim krajowym rynku. Z przeszło 2250 stowarzyszonymi sprzedawcami detalicznymi i ponad 4100 lokalizacjami w ponad 25 krajach łączna wartość obrotów dla wszystkich firm partnerskich wynosi około 8,5 mld euro. Misją Euro Craft jest połączenie interesów swoich uczestników, dostawców, usług i logistyki w celu uzyskania przewagi kosztowej i jak największych efektów synergii zakupowej. Takie podejście ma na celu poprawę warunków rynkowych i możliwości rozwoju dla każdej spółki członkowskiej.


DACHSER DIY-Logistics to specjalistyczne rozwiązanie branżowe, które jest dopasowane do wymagań branży DIY i ogrodniczej. Dachser osiągnął przez nie połączenie wystandaryzowanych podstawowych usług w ramach sieci drobnicowej (transportu, magazynowania, usług dodanych i zintegrowanych systemów IT) z usługami skrojonymi specjalnie pod branżę DIY. Dzięki DACHSER DIY-Logistics Pipeline towar w wymaganej ilości „płynie” od dostawcy do sklepu (lub z powrotem jeśli jest taka konieczność), zapewniając w ten sposób ciągłość zaopatrzenia. Ponadto Dachser dostarcza również produkty dla majsterkowiczów i artykuły ogrodowe bezpośrednio do odbiorców finalnych, co z kolei pomaga klientom wdrażać koncepcje sprzedaży omnichannel. Zespół ekspertów branżowych w europejskich oddziałach Dachser utrzymuje bliski kontakt z producentami i sprzedawcami, oferując kompleksowe porady w kwestiach dostaw i sprzedaży.

opr. HB (mat.Dachser)

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2025 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu