BUDMA 2015

W dniach od 10 do 13 marca 2015 r. na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyły się Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA.

BUDMIE towarzyszyły Targi Maszyn, Narzędzi i Komponentów do Produkcji Okien, Drzwi, Bram i Fasad WinDoor-Tech, Targi Branży Szklarskiej GLASS oraz Targi CBS – Budownictwo Sportowe i Rekreacyjne. W tym roku w Poznaniu swoją najnowszą ofertę zaprezentowało ponad 1000 wystawców z kilkudziesięciu krajów, w tym firmy z polskiej i europejskiej czołówki. Wśród nich znaleźli się m.in. uznani producenci okien, drzwi, pokryć i akcesoriów dachowych, chemii budowlanej czy narzędzi. Podczas targów w Poznaniu pokazano

doskonałe jakościowo i funkcjonalnie materiały, odpowiednio dopasowane do potrzeb systemy i technologie.

Podczas BUDMY działał m.in. Klub Premier. Tu prezentowano nowości, które po raz pierwszy można było zobaczyć w Poznaniu. Naszym zdaniem na szczególne zainteresowanie zasługiwały te, które uhonorowano prestiżową nagrodą targową, czyli Złotym Medalem MTP. Przyznano go, co koniecznie warto tu odnotować, innowacyjnemu młotowi wyburzeniowemu Hitachi H 90SG.

 To jednak nie wszystko, co przygotowali organizatorzy targów. Na specjalnych przestrzeniach zaprezentowano designerskie „perły” z oferty wystawców. Prezentacje te w ramach projektu Strada di Architettura były przeznaczone głównie dla architektów i projektantów.

Jedną z ważniejszych atrakcji targów BUDMA była Strefa Testów. Tutaj każdy fachowiec mógł osobiście przekonać się o najważniejszych zaletach prezentowanych produktów: materiałów, urządzeń czy narzędzi. Te ostatnie do Strefy Testów dostarczyły Festool i Hitachi.

Jak wiadomo, ważną klientelę BUDMY stanowią architekci. Dla nich w br. przygotowano wiele specjalnych events. Np. przy ścisłej współpracy z Izbą Architektów RP kontynuowany był projekt Forum Architektury, podczas którego odbyła się m.in. debata architektoniczna z udziałem zagranicznych gości. Jej tematem były „Wzajemne Inspiracje. Europejscy Architekci w Polsce. Sukcesy i Porażki”. Zaś projekt Strada di Architettura odsłonił najciekawsze propozycje produktowe wyróżniające się szczególnym designem, a jednocześnie zachowujące najwyższą jakość wykonania.

 

Targi to oczywiście miejsce spotkań biznesowych, gdzie najważniejsza jest możliwość bezpośredniego spotkania z wystawcami. To tutaj bowiem nawiązuje się nowe kontakty, ale także podtrzymuje się relacje partnerskie. Dobrym miejscem na to, oprócz stoisk, są konferencje i specjalne imprezy. I tutaj tegoroczna BUDMA wyszła naprzeciw oczekiwaniom. Cztery targowe dni wypełniono debatami i konferencjami traktującymi o najważniejszej problematyce w branży budowlanej. Na szczególną uwagę, naszym zdaniem, zasługiwały Dni Inżyniera Budownictwa, podczas których dyskutowano m.in. na temat nowelizacji ustawy Prawo Budowlane.
Narzędzi w br. na Budmie było znacznie mniej niż w ubiegłym roku i poprzednich latach. Odnotowaliśmy obecność Hitachi Power Tools Polska, Stanley Black & Decker Polska, GT Corporation, Geoservu, Kubali i Grupy Topex.

 

Na koniec wypadać zapytać, jaki efekt gospodarczy w br. wyda BUDMA. Jeśli chodzi o branżę budowlaną, trudno nam tu prognozować. Zapewne będzie miała pozytywny wpływ na koniunkturę w budownictwie. Można więc tylko spierać się o siłę tego wpływu. Natomiast jeśli chodzi o branżę narzędziową, to można z dużą pewnością stwierdzić, że efekt ten będzie marny z powodu małej frekwencji na targach firm z tego segmentu rynku.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Asia-Pacific Sourcing 2011

W dniach 9-11 marca odbyła się w Kolonii 4. edycja targów Asia-Pacific Sourcing. Wzięło niej udział ponad 578 wystawców z 13 krajów: głównie z Chin, Tajwanu i Indii, a także europejskie kompanie zajmujące się importem produktów z Dalekiego Wschodu. Imprezę zwiedziło 5100 gości, którzy do Kolonii przyjechali z 70 krajów, przede wszystkim z Europy Zachodniej i Środkowej.

 

 

Oferta produktowa targów to elektronarzędzia, narzędzia pneumatyczne, ręczne i gazowe, akcesoria (różnego typu wiertła, tarcze diamentowe, korundowe, piły tarczowe do drewna, adaptery rozszerzające zastosowania elektronarzędzi, gwoździe, zszywki itp.), kompresory

i agregaty prądotwórcze, spawarki i akcesoria spawalnicze, drabiny, urządzenia ogrodowe oraz przydomowe (kosiarki elektryczne i spalinowe, piły łańcuchowe, myjki ciśnieniowe, meble ogrodowe, pojemniki na odpady), akcesoria BHP (odzież ochronna, rękawice, okulary itp.). Targi odbywały się w 8. hali Koelnmesse, nowoczesnym obiekcie wystawienniczym zbudowanym 5 lat temu. Jak z wynika danych Koelnmesse (organizatora imprezy), Asia-Pacific Sourcing miało nie tylko większą liczbę wystawców, tj. 578 (dla porównania podajemy, że na 3. edycji imprezy z 2009 roku wystawiło się 406 firm z Chin i innych krajów Dalekiego Wschodu), ale także bardzo dużą rzeszę zwiedzających (5100). W br. nastąpił bowiem bardzo duży, bo aż 60-proc. wzrost ich liczby. Cieszył się z tego faktu Oliver P. Kuhrt, executive vice-president Koelnmesse GmbH, mówiąc: “– Wysoki poziom uczestnictwa w Asia-Pacific Sourcing gości zagranicznych, tj. spoza Niemiec, czyni z tej imprezy międzynarodowy hub dla globalnego biznesu Azji, Europy i Północnej Ameryki. W hali targowej słyszało się języki z całej Europy, w tym też z Polski. Jak już wcześniej informowaliśmy, targi te mają charakter stricto handlowy i są przeznaczone głównie dla firm europejskich, które chcą nawiązać bezpośrednie kontakty z azjatyckimi producentami. Na pewno w mniejszym stopniu dla amerykańskich czy kanadyjskich – z USA i Kanady jednak jest bliżej na Daleki Wschód przez Pacyfik niż przez Atlantyk i Europę. Wśród gości targowych nie mogło zabraknąć przedstawicieli sieci marketów DIY. Jak poinformowało Koelnmesse, licznie stawili się kupcy z takich sieci detalicznych, jak Bauhaus, Praktiker, Obi, Hornbach, Toom, Globus, Max Hauri, Brico Depot, Metro, Netto, Woolworth itd. Prawie 80% gości targowych to osoby podejmujące w firmach decyzje o zakupach. 34% zwiedzających reprezentowało przemysł, 30% – handel detaliczny i hurtowy, zaś 22% – sieci detaliczne. 70% gości było zainteresowanych narzędziami, 37% – urządzeniami służącymi do usprawniania domów typu DIY, 32% – produktami ogrodowymi. 85% zwiedzających było zadowolonych z kolońskiej imprezy, 67% z nich zapowiedziało, że wezmie udział w następnej edycji Asia-Pacific Sourcing, która zostanie zorganizowana przez Koelnmesse w dniach 25-27 luty 2013 roku.

Jeśli chodzi o jakość wystawionych produktów, to niewątpliwie nad chińskimi górowały wyroby pokazane przez wytwórców z Tajwanu. Np. Tajwańczycy pokazali elektronarzędzia zasilane z akumulatorów Li-ion pod względem ergonomii dorównujące podobnym urządzeniom renomowanych producentów światowych. Niestety, jak zauważyło wielu handlowców z Polski, z którymi rozmawialiśmy na targach, nie miały one ceny „chińskiej”, lecz europejską. Okazuje się, że jakość kosztuje – i to nie tylko w Europie, ale także na Dalekim Wschodzie. Niektórzy z naszych polskich i niemieckich rozmówców, reprezentujących firmy handlowe z branży narzędziowej, wieszczyli nawet, że dobiega już końca eldorado dalekowschodniej taniochy. Jeden z nich nawet stwierdził, że za kilka lat tanie produkty typu no names miały o wiele wyższą jakość niż obecnie. Te wypowiedzi potwierdzają nasze spostrzeżenia w pełni. Wyraźnie było widać, że Chińczycy podwyższają jakość swoich produktów, nie zapominając przy tym o podniesieniu ich cen. W Kolonii nawet zorganizowali wystawę The best of China, chcąc odwrócić stereotyp, według którego, to, co chińskie, to tandetne.

Tegoroczny Asia-Pacific Sourcing, jeśli potraktujemy go jako barometr rynkowy, na pewno zasygnalizował odradzanie się koniunktury gospodarczej na świecie, a przynajmniej na Dalekim Wschodzie.

Stosunkowo duże zainteresowanie, jakie wzbudził na rynku europejskim, może też świadczyć o dobrej kondycji gospodarek starego kontynentu, co do której istnieje jednak wiele wątpliwości dotyczących szczególnie Hiszpanii i Portugalii. Jeśli Asia-Pacific Sourcing będzie się nadal dobrze rozwijać, za jakiś czas stanie się bardzo ważnym wydarzeniem na mapie targowej Europy. Już teraz kolońska impreza w branży metalowej zdobyła miano pierwszych targów stricte sourcingowych, tj. prezentującymi azjatyckich producentów europejskim importerom.

 

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2025 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu