Konferencja partnerów handlowych Makita Polska

7 czerwca br. w kołobrzeskim hotelu AQUARIUS SPA odbyła się konferencja partnerów handlowych Makity. Na tegoroczne spotkanie japoński koncern zaprosił 250 przedstawicieli ponad 120 firm, które dystrybuują jego elektronarzędzia i osprzęt w Polsce.

Tradycyjnie konferencję otworzył Artur Królikowski, dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o., witając partnerów handlowych i przedstawiając japońskich gości: Munetoshi Goto’a – dyrektora sprzedaży i członka zarządu korporacji Makita, Yasushi Fukaya’ę – dyrektora sprzedaży Makita Europa i członka zarządu korporacji Makita, Kiyoshi Kawamori’ego – dyrektora departamentu eksportu na Europę w Makita Japonia. Na konferencji nie zabrakło także Kenichi Ohara’y – dyrektora Generalnego Makita Polska i prezesa

zarządu Makita Sp. z o.o. Najpierw głos zabrał Munetoshi Goto: – Z wielkim honorem witam naszych polskich partnerów handlowych w okresie poprzedzającym 20-lecie Makity Polska. Mam też przyjemność zaanonsować, że wkrótce Makita będzie obchodziła jubileusz swojego 100-lecia. Dziękuję też wszystkim za mocne wsparcie dla naszego biznesu w Polsce. W 2013 r. Makita Polska ponownie zwiększyła swoje obroty, co ma też miejsce w br. Mam nadzieję, że nasza współpraca będzie się układała wzorowo i w efekcie da jeszcze lepsze wyniki biznesowe.

Munetoshi Goto, dyrektor sprzedaży i członek zarządu korporacji Makita, podczas swojego wystąpienia

 

Następnie Zbigniew Kogut, regionalny koordynator sprzedaży, zaprezentował nowe maszyny sieciowe, akumulatorowe i spalinowe. Najpierw omówił młoty kombi SDS-max HR4003C/HR4013C oraz kujące HR5202C/HR5212C i poinformował, że modele HR4013C i HR5212C wyposażono w system (AVT) efektywnie obniżający wibracje. Potem przyszła kolej na nowe mieszarki: UT1200, UT1400, UT1401 i UT1600 oraz małe szlifierki kątowe z nowym systemem tłumienia wibracji SJSII, wzmocnioną obudową przekładni, unowocześnionym silnikiem i hamulcem tarczy. Zbigniew Kogut omówił także odkurzacze CV3211MX1 i CV3211HX1 z filtrami klasy M i H oraz ukośnicę LS0815FL. – W br. wprowadzamy także do naszej oferty agregaty prądotwórcze – poinformował prelegent. – Są to cztery modele wysoce zaawansowane technicznie pozwalające na zasilanie urządzeń elektronicznych. Następnie przedstawił zasady nazewnictwa baterii i narzędzi akumulatorowych oraz zaanonsował wprowadzenie przez Makitę akumulatorów o pojemności 4,0 Ah i maszyn nimi zasilanych oraz nowych elektronarzędzi bezprzewodowych z silnikami bezszczotkowymi (BL): wiertarko-wkrętarek DHP480/DDF480 i wyrzynarek DJV142/DJV181/DJV182Z. Swoją prezentację Zbigniew Kogut zakończył omówieniem nowych spalinowych przecinarek: EK8100 (2-suwowej) i EK7651H (4-suwowej).

Goście specjalni konferencji (od lewej): Yasushi Fukaya – dyrektor sprzedaży Makita Europa i członek zarządu korporacji Makita, i Kiyoshi Kawamori – dyrektor departamentu eksportu na Europę w Makita Japonia

 

Nowy osprzęt do elektronarzędzi zaprezentował Sławomir Gronuś – regionalny koordynator sprzedaży. Przedstawił zestawy bitów i nasadek Impact GOLD,  jak też zestawy otwornic, dłut i wierteł SDS-plus klasy Economy, walizkowy zestaw akcesoriów Economy, adaptery do młotów SDS-max służące do usuwania pyłu i urobku podczas wiercenia i kucia, specjalistyczne tarcze do pilarek akumulatorowych, jak również skrobaki, noże i brzeszczoty do elektronarzędzi wielofunkcyjnych wykorzystujących oscylację osiową, piły taśmowe do przecinarki akumulatorowej DPB181 oraz mobilny stół do ukośnic.

Prelegenci (od lewej): Zbigniew Kogut, Sławomir Gronuś i Michał Mucha

 

Na koniec pierwszej części konferencji Michał Mucha, regionalny koordynator sprzedaży, omówił nowe elektronarzędzia marki Maktec: przecinarkę MT242, przecinarkę diamentową MT413, dmuchawę MT403, piłę szablastą MT450 oraz system ładowarek i akumulatorów.

 

W drugiej części konferencji przeprowadzono zajęcia praktyczne i pokazy działania maszyn. Odbyły się one na placu przed hotelem AQUARIUS SPA. Makita przygotowała w tym celu 5 stanowisk. Na pierwszym Paweł Zając, demonstrator elektronarzędzi i maszyn Makita, prezentował m.in. młoty HR4011C/HR4013C oraz aktywny system tłumienia drgań (HR4013C), który znacznie obniża wibracje. Na drugim Piotr Szyma, specjalista ds.

importu, pokazywał maszyny bezprzewodowe i różne warianty ich zasilania za pomocą akumulatorów. Stanisław Brzuśnian, szef Centralnego Serwisu Makity, na trzecim stanowisku demonstrował bity Impact GOLD oraz wiertarko-wkrętarki DHP480 i wkrętarki udarowe BTD136 z silnikami bezszczotkowymi.

 

Ważnym elementem tej prezentacji praktycznej był pokaz działania funkcji T optymalizującej montaż wkrętów samowiercących, w którą wyposażone są wkrętarki udarowe Makita BTD136. Jej działanie polega na zmniejszeniu momentu dokręcenia w ostatniej fazie wkręcania, dzięki czemu nie dochodzi do ukręcenia łba wkrętu samowiercącego. Na czwartym stanowisku Piotr Jagliński, demonstrator elektronarzędzi i maszyn Makita, pokazywał działanie przecinarek spalinowych EK7651H, EK8100 wyposażonych w tarcze diamentowe Makita Cosmos oraz omawiał szczegółowo budowę i parametry tych tarcz. Na ostatnim ze stanowisk Michał Mucha prezentował narzędzia ogrodowe zasilane akumulatorami 10,8 V oraz ich zestawy. Podczas zajęć praktycznych partnerzy handlowi Makity mieli też okazję sprawdzić, jak nowe maszyny i osprzęt sprawują się w pracy. Wieczorem natomiast odbył się uroczysty bankiet w hotelowej restauracji, który zakończył kołobrzeską konferencję Makity.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Festiwal firm w PAJMIE

W kwietniau br. w salonie firmy PAJM w Radomiu przy ul. Kierzkowskiej 2 odbył się dzień otwarty. Podczas imprezy można było zapoznać się z ofertą i przetestować narzędzia wielu marek. Organizatorzy przewidzieli także sporo atrakcji, w tym konkursy z cennymi nagrodami.

 

 

Właściciele PAJMU zaprosili do Radomia imponującą liczbę firm. Dzięki temu dzień otwarty radomskiego dystrybutora przerodził się w prawdziwy festiwal marek. Obecni byli przedstawiciele wielu znanych i cenionych producentów i importerów narzędzi, nie zabrakło takich firm, jak: Baier, Bosch, Black&Decker, Celma,

DeWalt, Fachowiec, Festool, Flex, Fogo, Hitachi, Honda, Lange Łukaszuk, Makita, Metabo, Oleo-Mac, Proline, Rubi, Stanley, Stihl, Topex i Victus. Radomscy użytkownicy narzędzi mieli okazję porozmawiać z nimi o interesujących ich produktach i uzyskać wiele informacji na ten temat. Nie zabrakło także okazji do wypróbowania narzędzi w praktyce. Duże zainteresowanie zwiedzających wzbudziło także losowanie atrakcyjnych nagród ufundowanych przez organizatorów. – Bardzo się cieszę, że zdecydowaliśmy się na organizację tej imprezy, zwłaszcza że dotychczas w naszym mieście nie było tradycji przygotowywania tego typu spotkań. Zarówno przedstawiciele firm, z którymi współpracujemy, jak i nasi klienci wypowiadali się bardzo pozytywnie na temat tego typu inicjatyw, dlatego już zapadła decyzja o organizacji podobnego spotkania również w przyszłym roku – powiedział Paweł Kaźmierczak, właściciel firmy.

Pierwszy salon narzędziowy PAJM powstał w Wierzbicy w 2005 r., ale początek działalności przedsiębiorstwa datuje się dużo wcześniej. Właściciel firmy pierwsze szlify w handlu zdobywał już w latach 90., pracując w firmie ojca, która zajmowała się sprzedażą części do ciągników, narzędzi spalinowych i kosiarek. Potem przyszedł czas na samodzielną działalność.  – Dzięki pracy w firmie ojca poznałem dość dobrze część asortymentu, którym chciałem się zająć. Jednak postanowiłem skupić się na sprzedaży narzędzi, bo to mnie w jakiś sposób fascynowało. Uznałem też, że mam wystarczającą wiedzę, by podołać temu zadaniu, ale równocześnie chciałem kontynuować rozpoczętą drogę w sprzedaży kosiarek, pilarek i kos  – wspomina Paweł Kaźmierczak. Firma PAJM powstała 1998 roku i na początku sprzedaż prowadzona była na giełdach i targowiskach. Potem powstał sklep w Wierzbicy. Wynajęty lokal ma 120 m kw. powierzchni w sklepie oraz 200 m kw. powierzchni magazynowej i znajduje się w bardzo dobrej lokalizacji przy trasie przelotowej. Różnorodność asortymentu i wysoka jakość obsługi sprawiły, że PAJM dość szybko zdobył grono lojalnych klientów. Po dwóch latach firma rozpoczęła także sprzedaż internetową. W maju 2010 r. został otwarty salon w Radomiu. – Dość długo szukaliśmy odpowiedniego budynku, ale nie chcieliśmy być ograniczeni wynajęciem, szukaliśmy lokalu, który moglibyśmy kupić.  Ten obiekt wydał nam się idealny na nasze potrzeby – ma 370 m. kw. powierzchni oraz duży parking – mówi Agnieszka Kaźmierczak, właścicielka firmy.

Swoją ofertę PAJM kieruje do klientów indywidualnych i niewielkich przedsiębiorstw, ale obsługuje również duże zakłady, a także klientów hurtowych. Atutem firmy jest bardzo szeroki asortyment, duży wybór marek i dostępność produktów właściwie od ręki. Większość zamówień jest realizowana tego samego dnia. – Od początku mieliśmy duży asortyment marek. Postawiłem na to, żeby klient miał jak największy wybór.  My oczywiście staramy się podpowiadać, pomóc w doborze odpowiedniego narzędzia, ale klient ma możliwość kupienia maszyny tej marki, do której jest przywiązany – podkreśla właściciel firmy. Poza dwoma salonami sprzedaży PAJM posiada duży magazyn narzędzi oraz części zamiennych, prowadzi również wypożyczalnię sprzętu oraz serwis gwarancyjny i pogwarancyjny większości marek ze swojej oferty. Klienci na preferencyjnych warunkach, lub całkowicie nieodpłatnie, mają możliwość korzystania z kilkudziesięciu maszyn zastępczych, w ramach usług serwisowych, jak również na w/w warunkach mogą one służyć do testów przed ich zakupem.

Właściciele PAJMU kładą duży nacisk na szkolenia pracowników, ich oczkiem w głowie jest również solidność obsługi i wykonywanych napraw. Stosunki zespołu firmy PAJM z klientami, jak mówią właściciele, to przede wszystkim relacje partnerskie, co przekłada się na zaufanie klientów do przedsiębiorstwa. Te wszystkie działania pozwalają firmie bardzo dynamicznie się rozwijać i zdobywają jej coraz większe grono klientów.

Właściciele i pracownicy nie osiadają jednak na laurach. W najbliższym czasie chcą mocno rozwinąć asotryment w sklepie internetowym www.pajm.pl, bo aktualnie jest tam ok. 10% faktycznie oferowanego sprzętu. W planach jest wprowadzenie comiesięcznych, bardzo atrakcyjnych akcji promocyjnych, a także rozbudowa radomskiego obiektu.

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2024 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu