Konferencja ogrodowa Makity

 

 

1 lutego br. w malowniczo położonym u stóp Jaworzyny Krynickiej hotelu Czarny Potok Resort & SPA odbyła się ogólnopolska konferencja ogrodowa Makity. Uczestniczyło w niej ponad 120 przedstawicieli partnerów handlowych dystrybuujących w naszym kraju urządzenia spalinowe
i ogrodowe japońskiego producenta.

 

Spotkanie tradycyjnie otworzył Artur Królikowski, dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o. Po krótkim powitaniu przedstawił plan spotkania, a następnie oddał głos Kenichi Ohara – prezesowi polskiego przedstawicielstwa koncernu. – Dziękujemy bardzo serdecznie za państwa stałe wsparcie i owocną współpracę. Dzięki niej Makita Polska odnotowała w 2013 r. wzrost obrotów i podobnego ich zwiększenia spodziewamy się

również w tym roku – podkreślił Kenichi Ohara. – W tym celu planujemy kontynuację rozpoczętych w 2013 r. inwestycji w rozwój elektronarzędzi ogrodowych oraz poszerzenie oferty narzędzi spalinowych. W bieżącym roku chcemy wprowadzić kilkanaście nowych modeli.

Kenichi Ohara – prezes zarządu Makita Sp. z o.o.

 

Artur Królikowski – dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o.

Następnie Stanisław Brzuśnian, szef Centralnego Serwisu Makity, przedstawił uczestnikom konferencji nowe rozwiązania techniczne, które zostały wprowadzone w produktach o napędzie spalinowym sygnowanych logo Makita. – Od dwóch lat normy europejskie wymuszają na producentach stosowanie w wyrobach o napędzie spalinowym rozwiązań ograniczających emisje spalin – poinformował Stanisław Brzuśnian. – Makita już kilka lat temu wprowadziła program Go Green mający na celu ochronę środowiska naturalnego. Program ten rozwija się wielokierunkowo, wspomagając działania proekologiczne. W naszych urządzeniach zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań, m.in.: technologie Easy Start i zapłonu MPI, które ułatwiają uruchomienie silników, SAS redukującą straty paliwa i SLR gwarantującą całkowite spalanie mieszanki w cylindrze. Nasze narzędzia spalinowe mają także w układzie wydechowym katalizatory, które dopalają szkodliwe związki, chroniąc w ten sposób środowisko i zdrowie użytkowników.

Stanisław Brzuśnian – szef Centralnego Serwisu Makity

Kolejną cześć prezentacji poprowadził Zbigniew Kogut, regionalny koordynator sprzedaży. Omówił nowości w ofercie ogrodowej Makity na 2014 r. Scharakteryzował kilka modeli pilarek łańcuchowych, m.in.: Makita EA3110T (Dolmar PS311TH) i Makita EA6100P45E (Dolmar PS6100-45), okrzesywarkę Makita EY2650H25H z wysięgnikiem, która pozwala pielęgnować wysokie drzewa, oraz spalinowe nożyce do żywopłotów na wysięgniku oznaczone jako Makita EN4950H (Dolmar MH246.4D). Są to uniwersalne nożyce profesjonalne do żywopłotu z regulowaną listwą tnącą i wyjątkowo długim wysięgnikiem. Silnik został umieszczony tak, aby stanowił przeciwwagę dla listwy tnącej, co powoduje, że maszyna jest niezwykle wygodna i łatwa w obsłudze podczas cięcia wysokich żywopłotów, jeśli nie używa się podnośnika czy drabiny. Zaprezentowano też nowy model kosy mechanicznej z uchwytem oburęcznym Makita EM2600U oraz gamę kosiarek: Makita PLM4120 oraz samobieżne 3-biegowe Dolmar PM-4601S i Makita PLM5113. Prowadzący zwrócił też uwagę na najlżejsze spalinowe nożyce do żywopłotu Makita EH5000W oraz spalinową przecinarkę do betonu Dolmar PC-6114 (Makita EK6101).

 

Zbigniew Kogut – regionalny koordynator sprzedaży

 

Kolejna część prezentacji poświęcona była urządzeniom o napędzie elektrycznym. Zbigniew Kogut omówił kosiarki Makita ELM4612 i ELM4613 oraz dmuchawę/odsysacz z opcją mulczowania Makita UB0800X. Akumulatorowe elektronarzędzia ogrodowe zaprezentował regionalny koordynator sprzedaży Michał Mucha. Poinformował m.in. o podkaszarkach do trawy o podwyższonej odporności na pył i wilgoć (Makita BUR142UZ i BUR182UZ) oraz wykaszarce Makita DUR182LZ z uchwytem typu pętla, a także o linii narzędzi Li-Ion 36 V z gniazdami zasilającymi 2 x 18 V.
W jej skład wchodzi akumulatorowa pilarka łańcuchowa Makita DUC252Z, dmuchawa Makita DUB361Z oraz nożyce akumulatorowe do żywopłotu Makita DUH651Z z przestawną rękojeścią.
Następnie Sławomir Gronuś, regionalny koordynator sprzedaży, przedstawił gościom konferencji ubiegłoroczne osiągnięcia drużyny drwali sponsorowanej przez Makitę. W spotkaniu uczestniczył jeden z

jej członków, Jacek Stochniałek – aktualny mistrz Polski drwali, który opowiedział o przygotowaniach do zawodów i obecnym wysokim poziomie tej dyscypliny w Polsce. Sławomir Gronuś zwrócił również uwagę na systematycznie zwiększającą się liczbą profesjonalnych pilarek Makity, którymi posługują się zarówno zawodnicy-drwale, jaki i ekipy drwalskie zajmujące się wyrębem i pracami leśnymi: – Coraz więcej zawodników, i to nie tylko sponsorowanych przez Makitę, i coraz więcej drwali wybiera maszyny japońskiej marki. Potwierdza to najwyższą klasę naszych urządzeń i daje nam bardzo dobre perspektywy na zwiększenie udziału w rynkowym segmencie profesjonalnych pilarek spalinowych.

 

Sławomir Gronuś – regionalny koordynator sprzedaży,
i Jacek Stochniałek – aktualny mistrz Polski drwali

 

Ostatnią część merytoryczną konferencji poprowadził Przemysław Dudziak, regionalny dyrektor sprzedaży. Przedstawił uczestnikom prowadzony przez Makitę program ekologiczny Go Green. – Firma Makita na wiele sposobów realizuje misję dbałości o środowisko naturalne – powiedział Przemysław Dudziak. – Stosuje coraz lepsze materiały w produkcji swoich urządzeń, eliminuje substancje chemiczne, których użycie może szkodzić środowisku. Aby rozpropagować ideę dbałości o środowisko naturalne, stworzyliśmy program Go Green. Przez jego popularyzację chcemy dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, zadbaliśmy więc o jego promocję w prasie, radiu, telewizji i internecie, a także poprzez reklamy outdoorowe. Wspólnie z Wyższą Szkołą Zarządzania Środowiskiem w Tucholi zorganizowaliśmy Ogólnopolski Turniej Szkół „EKO”. Konkurs miał na celu popularyzację problematyki ekologicznej oraz pozytywne stymulowanie młodzieży do poszerzania wiedzy i umiejętności przyrodniczo-technicznych. Już 17 stycznia ruszy nasza całkowicie nowa i  innowacyjna kampania ekologiczna. Na specjalnie przygotowanej stronie internetowej www.toolstory.pl znajdziecie państwo film pt. „Sprzęt, który kochałem”, w niekonwencjonalny sposób pokazujący, jak ważny jest recykling. Poza tym na stronie znajdą się również najważniejsze informacje: co to jest recykling, jaki sprzęt można oddać do recyklingu czy jakie są korzyści z takich działań. Cała kampania jest innowacyjnym podejściem do tematu, ale jesteśmy pewni, że wszystkim przypadnie do gustu. Podczas merytorycznej części konferencji odbył się także entuzjastycznie przyjęty widowiskowy pokaz rzeźbienia w lodzie. Używając elektronarzędzi Makity, przeprowadził go w stylu hip-hop Adam Pieśniewski i jego team Ostre Cięcie. Przypomnijmy, Adam Pieśniewski zajmuje się spektakularnymi pokazami rzeźbienia w lodzie, tworzeniem lodowych barów, dużych konstrukcji, jak też prowadzeniem profesjonalnych warsztatów, na których uczy wykonywania rzeźb w tym trudnym do obróbki materiale.

 

Przemysław Dudziak – regionalny dyrektor sprzedaży

 

Konferencję zakończył bankiet w klimacie rosyjskiego podziemia. Jak zwykle, był okazją do rozmów kuluarowych, wymiany doświadczeń, a także świetnej zabawy do samego rana.

 

Rzeźba lodowa: pilarkaMakita

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Festool Roadshow 2016

W kwietniu i maju przemierzała Polskę pokazowa ciężarówka Festool. Tegoroczny Festool Roadshow odbył się pod hasłem: „Lepiej pracować z systemem. Perfekcja w każdym szczególe”. Podczas wizyt pokazowej ciężarówki u autoryzowanych dystrybutorów Festool można było przetestować narzędzia niemieckiego producenta oraz skorzystać z porad doradców technicznych.
Festool Roadshow zaczął się 25 kwietnia w poznańskiej firmie Fachman, natomiast ostatnim jego przystankiem był żorski Tech-Mar – 12 dni później. Na trasie z Poznania do Żor ciężarówka Festool gościła w firmach: Bimex (Września), Bosch Centrum Agares (Gdańsk), ToolCenter (Warszawa), Pak-Drew (Siedlce), EPI Narzędziownia (Łódź), PW Metal (Kraków) i

CT Jaworzno (Jaworzno). Informacje o Festool Roadshow rozpowszechniano w regionalnych mediach, portalach społecznościowych, na banerach oraz plakatach. Wysłano również indywidualne zaproszenia do firm wykorzystujących w swojej pracy elektronarzędzia marki Festool. Uczestnikami wydarzenia byli profesjonalni rzemieślnicy oraz osoby zainteresowane ofertą maszyn niemieckiego producenta.

Głównym celem Festool Roadshow było zapoznanie polskich użytkowników elektronarzędzi z bogatą ofertą produktową i technologiczną Festool oraz umożliwienie im przetestowania niemalże wszystkich narzędzi i systemów Festool w praktyce. Goście mieli możliwość zasięgnięcia porad technicznych od doświadczonych doradców technicznych Festool, którzy odpowiadali na najtrudniejsze pytania. Proponowali innowacyjne rozwiązania, prezentowali efektywne techniki pracy i rozwiewali wszelkie wątpliwości. Na miejscu spotkań zaproszeni goście mieli do dyspozycji sześć stanowisk testowych. Dwa z nich znajdowały się w naczepie ciężarówki, zaś kolejne cztery tuż obok niej. Stanowiska były wyposażone nie tylko w maszyny i narzędzia Festool, ale także w materiały eksploatacyjne przeznaczone do testowania. Każdy z uczestników wydarzenia mógł swobodnie sprawdzić narzędzia Festool podczas pracy oraz przekonać się o ich efektywności, wydajności i dokładności. Rzemieślnicy wnikliwie testowali narzędzia Festool oraz zadawali pytania na temat ich możliwości technologicznych, zastosowania, sposobu pracy oraz dostępnych materiałów eksploatacyjnych. Doradcy techniczni Festool mieli więc pełne ręce roboty. Do dyspozycji gości były systemy: oklejania krawędzi CONTURO, frezowania, szlifowania oraz polerowania, cięcia i renowacji. Zaprezentowano również bogatą ofertę elektronarzędzi akumulatorowych. Podkreślano zalety i korzyści płynące z gwarancji Service all-inclusive, takie jak: 36-miesięczna ochrona przed kosztami napraw i kradzieżą, 10-letnia dostępność części zamiennych (od momentu zakończenia produkcji) oraz możliwość zwrotu elektronarzędzia w ciągu 15 dni bez podawania przyczyny.

Spotkania w każdym z miast miały podobny charakter. Warto wspomnieć, że partnerzy handlowi Festool, będący gospodarzami poszczególnych przystanków Festool Roadshow, przygotowali dla swoich gości ciepły poczęstunek oraz ufundowali nagrody i gadżety, które otrzymali najbardziej aktywni uczestnicy spotkań. Na każdym z przystanków ciężarówki Festool goście mogli wziąć udział w konkursie i spośród tych osób na zakończenie Festool Roadshow w Polsce wyłoniono zwycięzcę, który otrzymał nagrodę główną – wyrzynarkę Festool CARVEX PSC 420.

Festool Roadshow 2016 kolejny raz potwierdził, że produkty Festool budzą u użytkowników elektronarzędzi pozytywne emocje, a to za sprawą ich optymalnego dopasowania do wykonywanych prac, precyzji obróbki, wysokiej jakości wykonania, szerokiej oferty innowacyjnego osprzętu, nowoczesnego wzornictwa i zaawansowanej ergonomii. Dla rzemieślników używających narzędzi Festool oznacza to wyższą jakość wykonanych usług i dotrzymywanie terminów prac. Naszym zdaniem maszyna Festool w rękach fachowca to dla klientów znak, że swoją pracę traktuje on poważnie i jest w stanie wykonać ją szybko i perfekcyjnie.
 

 

 

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

ZIELONE ŚWIATŁO DLA TARGÓW

W światowym Dniu Targów 2 czerwca rząd ogłosił decyzję o odmrożeniu branży targowej, która jak zapowiadają organizatorzy wystaw, faktycznie ma szansę ruszyć we wrześniu. O znaczeniu targów dla gospodarki rozmawiali szefowie największych ośrodków targowych w Polsce, samorządowcy, biznesmeni i przedstawiciele świata kultury podczas konferencji online „Zielone Światło dla branży – Back to Business”.

Działalność targowa została unieruchomiona ponad 14 miesięcy temu, z krótką jesienną przerwą, kiedy organizacja wystaw była niemożliwa – To jest branża, która została pierwsza zamrożona i ostania uwolniona – mówi Bogdan Wenta, prezydent Kielc – Targi to element pobudzenia życia gospodarczego, płuca dla każdego miasta, regionu , w

którym funkcjonują. Wystarczy wspomnieć, że jedna złotówka zostawiona na targach to 6 złotych wydanych w mieście na taksówki, hotele, zostawione w restauracjach i kwiaciarniach.

Od lewej: Rafał Mazurczak – członek Zarządu Echo Investment, dr Andrzej Mochoń – wiceprezes Rady Polskiej Izby Przemysłu Targowego i prezes zarządu Targów Kielce SA, Bogdan Wenta, prezydent Kielc


Rząd zdecydował, że targi mogą wystartować 6 czerwca w reżimie 1 osoba na 15 metrów kwadratowych – W rzeczywistości oznacza to, że pierwsze wystawy odbędą się we wrześniu – wyjaśnia Andrzej Mochoń, prezes Targów Kielce – Wystaw nie organizuje się bowiem w kilka dni. Ostatni rok pełen obostrzeń pokazał nam, że jesteśmy bardzo społeczni, spragnieni kontaktów osobistych i to jest źródłem mojego optymizmu co do przyszłości targów. Służą one bowiem budowaniu zaufania niezmiernie ważnego w biznesie, czego nie da się osiągnąć za pośrednictwem Internetu.
Pierwszą wystawą, inaugurującą jesienny sezon targowy niemal w całej branży, będzie Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego, który podobnie jak przed rokiem będzie jedyną wystawą branży obronnej w Europie, która się odbędzie – Wystawy, które miały odbyć się w pierwszym półroczu tego roku zostały przeniesione na jesień, zatem nasz kalendarz jest bardzo ciasny, ale wystawcy oczekują targów – twierdzi Andrzej Mochoń.
Potwierdza to Rafał Mazurczak, członek Zarządu Echo Investment: – Targi są zwierciadłem biznesu. Z niecierpliwością oczekujemy możliwości spotkań face to face, wystawiania się na międzynarodowych imprezach, z których czerpiemy inspiracje. Biznes to relacje, kontakty, spotkania bezpośrednie, wystawy wrócą zatem do naszych kalendarzy.

opr. HB (mat. TargówKielce)
ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2025 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu