Konferencja ogrodowa Makity

 

 

1 lutego br. w malowniczo położonym u stóp Jaworzyny Krynickiej hotelu Czarny Potok Resort & SPA odbyła się ogólnopolska konferencja ogrodowa Makity. Uczestniczyło w niej ponad 120 przedstawicieli partnerów handlowych dystrybuujących w naszym kraju urządzenia spalinowe
i ogrodowe japońskiego producenta.

 

Spotkanie tradycyjnie otworzył Artur Królikowski, dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o. Po krótkim powitaniu przedstawił plan spotkania, a następnie oddał głos Kenichi Ohara – prezesowi polskiego przedstawicielstwa koncernu. – Dziękujemy bardzo serdecznie za państwa stałe wsparcie i owocną współpracę. Dzięki niej Makita Polska odnotowała w 2013 r. wzrost obrotów i podobnego ich zwiększenia spodziewamy się

również w tym roku – podkreślił Kenichi Ohara. – W tym celu planujemy kontynuację rozpoczętych w 2013 r. inwestycji w rozwój elektronarzędzi ogrodowych oraz poszerzenie oferty narzędzi spalinowych. W bieżącym roku chcemy wprowadzić kilkanaście nowych modeli.

Kenichi Ohara – prezes zarządu Makita Sp. z o.o.

 

Artur Królikowski – dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o.

Następnie Stanisław Brzuśnian, szef Centralnego Serwisu Makity, przedstawił uczestnikom konferencji nowe rozwiązania techniczne, które zostały wprowadzone w produktach o napędzie spalinowym sygnowanych logo Makita. – Od dwóch lat normy europejskie wymuszają na producentach stosowanie w wyrobach o napędzie spalinowym rozwiązań ograniczających emisje spalin – poinformował Stanisław Brzuśnian. – Makita już kilka lat temu wprowadziła program Go Green mający na celu ochronę środowiska naturalnego. Program ten rozwija się wielokierunkowo, wspomagając działania proekologiczne. W naszych urządzeniach zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań, m.in.: technologie Easy Start i zapłonu MPI, które ułatwiają uruchomienie silników, SAS redukującą straty paliwa i SLR gwarantującą całkowite spalanie mieszanki w cylindrze. Nasze narzędzia spalinowe mają także w układzie wydechowym katalizatory, które dopalają szkodliwe związki, chroniąc w ten sposób środowisko i zdrowie użytkowników.

Stanisław Brzuśnian – szef Centralnego Serwisu Makity

Kolejną cześć prezentacji poprowadził Zbigniew Kogut, regionalny koordynator sprzedaży. Omówił nowości w ofercie ogrodowej Makity na 2014 r. Scharakteryzował kilka modeli pilarek łańcuchowych, m.in.: Makita EA3110T (Dolmar PS311TH) i Makita EA6100P45E (Dolmar PS6100-45), okrzesywarkę Makita EY2650H25H z wysięgnikiem, która pozwala pielęgnować wysokie drzewa, oraz spalinowe nożyce do żywopłotów na wysięgniku oznaczone jako Makita EN4950H (Dolmar MH246.4D). Są to uniwersalne nożyce profesjonalne do żywopłotu z regulowaną listwą tnącą i wyjątkowo długim wysięgnikiem. Silnik został umieszczony tak, aby stanowił przeciwwagę dla listwy tnącej, co powoduje, że maszyna jest niezwykle wygodna i łatwa w obsłudze podczas cięcia wysokich żywopłotów, jeśli nie używa się podnośnika czy drabiny. Zaprezentowano też nowy model kosy mechanicznej z uchwytem oburęcznym Makita EM2600U oraz gamę kosiarek: Makita PLM4120 oraz samobieżne 3-biegowe Dolmar PM-4601S i Makita PLM5113. Prowadzący zwrócił też uwagę na najlżejsze spalinowe nożyce do żywopłotu Makita EH5000W oraz spalinową przecinarkę do betonu Dolmar PC-6114 (Makita EK6101).

 

Zbigniew Kogut – regionalny koordynator sprzedaży

 

Kolejna część prezentacji poświęcona była urządzeniom o napędzie elektrycznym. Zbigniew Kogut omówił kosiarki Makita ELM4612 i ELM4613 oraz dmuchawę/odsysacz z opcją mulczowania Makita UB0800X. Akumulatorowe elektronarzędzia ogrodowe zaprezentował regionalny koordynator sprzedaży Michał Mucha. Poinformował m.in. o podkaszarkach do trawy o podwyższonej odporności na pył i wilgoć (Makita BUR142UZ i BUR182UZ) oraz wykaszarce Makita DUR182LZ z uchwytem typu pętla, a także o linii narzędzi Li-Ion 36 V z gniazdami zasilającymi 2 x 18 V.
W jej skład wchodzi akumulatorowa pilarka łańcuchowa Makita DUC252Z, dmuchawa Makita DUB361Z oraz nożyce akumulatorowe do żywopłotu Makita DUH651Z z przestawną rękojeścią.
Następnie Sławomir Gronuś, regionalny koordynator sprzedaży, przedstawił gościom konferencji ubiegłoroczne osiągnięcia drużyny drwali sponsorowanej przez Makitę. W spotkaniu uczestniczył jeden z

jej członków, Jacek Stochniałek – aktualny mistrz Polski drwali, który opowiedział o przygotowaniach do zawodów i obecnym wysokim poziomie tej dyscypliny w Polsce. Sławomir Gronuś zwrócił również uwagę na systematycznie zwiększającą się liczbą profesjonalnych pilarek Makity, którymi posługują się zarówno zawodnicy-drwale, jaki i ekipy drwalskie zajmujące się wyrębem i pracami leśnymi: – Coraz więcej zawodników, i to nie tylko sponsorowanych przez Makitę, i coraz więcej drwali wybiera maszyny japońskiej marki. Potwierdza to najwyższą klasę naszych urządzeń i daje nam bardzo dobre perspektywy na zwiększenie udziału w rynkowym segmencie profesjonalnych pilarek spalinowych.

 

Sławomir Gronuś – regionalny koordynator sprzedaży,
i Jacek Stochniałek – aktualny mistrz Polski drwali

 

Ostatnią część merytoryczną konferencji poprowadził Przemysław Dudziak, regionalny dyrektor sprzedaży. Przedstawił uczestnikom prowadzony przez Makitę program ekologiczny Go Green. – Firma Makita na wiele sposobów realizuje misję dbałości o środowisko naturalne – powiedział Przemysław Dudziak. – Stosuje coraz lepsze materiały w produkcji swoich urządzeń, eliminuje substancje chemiczne, których użycie może szkodzić środowisku. Aby rozpropagować ideę dbałości o środowisko naturalne, stworzyliśmy program Go Green. Przez jego popularyzację chcemy dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, zadbaliśmy więc o jego promocję w prasie, radiu, telewizji i internecie, a także poprzez reklamy outdoorowe. Wspólnie z Wyższą Szkołą Zarządzania Środowiskiem w Tucholi zorganizowaliśmy Ogólnopolski Turniej Szkół „EKO”. Konkurs miał na celu popularyzację problematyki ekologicznej oraz pozytywne stymulowanie młodzieży do poszerzania wiedzy i umiejętności przyrodniczo-technicznych. Już 17 stycznia ruszy nasza całkowicie nowa i  innowacyjna kampania ekologiczna. Na specjalnie przygotowanej stronie internetowej www.toolstory.pl znajdziecie państwo film pt. „Sprzęt, który kochałem”, w niekonwencjonalny sposób pokazujący, jak ważny jest recykling. Poza tym na stronie znajdą się również najważniejsze informacje: co to jest recykling, jaki sprzęt można oddać do recyklingu czy jakie są korzyści z takich działań. Cała kampania jest innowacyjnym podejściem do tematu, ale jesteśmy pewni, że wszystkim przypadnie do gustu. Podczas merytorycznej części konferencji odbył się także entuzjastycznie przyjęty widowiskowy pokaz rzeźbienia w lodzie. Używając elektronarzędzi Makity, przeprowadził go w stylu hip-hop Adam Pieśniewski i jego team Ostre Cięcie. Przypomnijmy, Adam Pieśniewski zajmuje się spektakularnymi pokazami rzeźbienia w lodzie, tworzeniem lodowych barów, dużych konstrukcji, jak też prowadzeniem profesjonalnych warsztatów, na których uczy wykonywania rzeźb w tym trudnym do obróbki materiale.

 

Przemysław Dudziak – regionalny dyrektor sprzedaży

 

Konferencję zakończył bankiet w klimacie rosyjskiego podziemia. Jak zwykle, był okazją do rozmów kuluarowych, wymiany doświadczeń, a także świetnej zabawy do samego rana.

 

Rzeźba lodowa: pilarkaMakita

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

METAL 2021 W TARGACH KIELCE NABIERA ROZPĘDU

W dniach 19-21 października pawilony wystawiennicze Targów Kielce wypełnią technologie, maszyny i urządzenia, a przede wszystkim międzynarodowi przedstawiciele branży odlewniczej, którzy jednogłośnie przyznają, że udany biznes oparty jest na bezpośrednim spotkaniu.

Jesienią odbędzie się jedno z największych wydarzeń wystawienniczych poświęcone branży odlewniczej: projektowaniu i wytwarzaniu urządzeń odlewniczych, materiałom formierskim czy maszynom do odlewania. Ogromnymi atutami potężnej wystawy są innowacyjność i możliwość wymiany doświadczeń. Połączenie prezentacji z bezpośrednimi rozmowami to udany przepis na biznesowy sukces.

– W przestrzeniach targowych spotykają się najwięksi międzynarodowi gracze,

od dawna funkcjonujący w tej dziedzinie gospodarki. W wydarzeniu biorą udział firmy między innymi z Niemiec, Włoch, Czech, Szwajcarii, Słowenii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Turcji i Chin, a samo wydarzenie stało się swoistym pomostem łączącym wschód z zachodem. To przestrzeń dla biznesu, dla dobrych relacji biznesowych – mówi Piotr Pawelec, dyrektor projektu Metal.

Targi to także ogromna dawka merytoryki, dlatego podczas każdej edycji nie może zabraknąć konferencji połączonych z panelami dyskusyjnymi, seminariów, spotkań matchmakingowych i networkingowych. W gronie tegorocznych znaleźli się już m.in.: METALS MINERALS, FOUNDRY SERVICE AGENCY, CAST METAL, PREC-ODLEW, METIMPEX, AGRATI (Włochy), Zakłady Górniczo-Metalowe ZĘBIEC, SPECTRO POLAND, JAP INDUSTRIES (Czechy), HERAEUS ELEKTRO-NITE POLSKA, SIM (Włochy), ELKON, KPR PRODLEW-KRAKÓW, MTM MODELE, FERROCORE (Słowenia).

SONY DSC

Jednocześnie z targami METAL, odbędą się towarzyszące im wystawy ALUMINIUM&NONFERMET oraz RECYKLING i CONTROL-TECH, które to dziś stanowią najważniejsze wydarzenia branży odlewniczej w Europie Środkowo-Wschodniej. Warto podkreślić, że wśród dodatkowych wydarzeń znajdują się też Targi Obróbki Cieplnej Metali HEAT TREATMENT, które okazały się hitem wystawy w 2018 roku i zostały docenione przez wystawców i zwiedzających za ściśle biznesowy charakter.

opr. HB
ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Górskie i drifterskie spotkanie z YATO

1 września odbyło się spotkanie Sklepów Patronackich YATO z regionu Dolnego Śląska. Jego doskonałą oprawą stała się IV Runda Driftingowych Mistrzostw Polski w Karpaczu.

 

 

Czwarta Runda Driftingowych Mistrzostw Polski w Karpaczu to jedyne, jak dotychczas, zawody górskie tej dyscypliny sportów motorowych. Rozgrywane były na krętych, stromych ulicach Karpacza, dzięki czemu nie miały sobie równych i budziły gorące emocje wśród pasjonatów samochodowego driftu. Na firmowe spotkanie marki YATO przybyło 50 osób reprezentujących 25 firm dystrybuujących narzędzia wrocławskiej spółki TOYA S.A. w Polsce południowo-zachodniej.
– Ze specjalnie zaplanowanych w serwisie YATO wydarzeń wśród naszych partnerów handlowych dużym

wzięciem cieszyła się prezentacja nowości produktowych, a wśród nich gamy palników na propan-butan oraz narzędzi z siłownikami hydraulicznymi – poinformował Adam Godula, kierownik marketingu w TOYA S.A. – W tym samym czasie grono naszych gości i miłośników sportów motorowych miało możliwość bezpośredniego spotkania z dwojgiem kierowców startujących w barwach YATO: Karoliną Pilarczyk i Tomaszem Chwastkiem. Była także gratka dla fanów – autograf kierowców bezpośrednio na koszulce YATO Drift Team.
Przypomnijmy, Toya SA jest sponsorem dwóch wspomnianych kierowców-drifterów. Karolina Pilarczyk startuje na BMW serii 3 z silnikiem LS3 6.2L od Corvetty, a Tomasz Chwastek na Nissanie 200 SX S14.
Dzień na kibicowaniu błyskawicznie zleciał partnerom handlowym YATO. Zaś wieczór został zwieńczony TruckBar Party. – Drift w Polsce to ciągle nowa dyscyplina sportu motorowego, ale jego popularność rośnie w imponującym tempie –  powiedział nam Adam Godula kierownik marketingu TOYA. – Zapraszamy wszystkich czytelników „Gazety Narzędziowej” do wspólnego kibicowania z YATO.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2025 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu