Konferencja ogrodowa Makity

 

 

1 lutego br. w malowniczo położonym u stóp Jaworzyny Krynickiej hotelu Czarny Potok Resort & SPA odbyła się ogólnopolska konferencja ogrodowa Makity. Uczestniczyło w niej ponad 120 przedstawicieli partnerów handlowych dystrybuujących w naszym kraju urządzenia spalinowe
i ogrodowe japońskiego producenta.

 

Spotkanie tradycyjnie otworzył Artur Królikowski, dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o. Po krótkim powitaniu przedstawił plan spotkania, a następnie oddał głos Kenichi Ohara – prezesowi polskiego przedstawicielstwa koncernu. – Dziękujemy bardzo serdecznie za państwa stałe wsparcie i owocną współpracę. Dzięki niej Makita Polska odnotowała w 2013 r. wzrost obrotów i podobnego ich zwiększenia spodziewamy się

również w tym roku – podkreślił Kenichi Ohara. – W tym celu planujemy kontynuację rozpoczętych w 2013 r. inwestycji w rozwój elektronarzędzi ogrodowych oraz poszerzenie oferty narzędzi spalinowych. W bieżącym roku chcemy wprowadzić kilkanaście nowych modeli.

Kenichi Ohara – prezes zarządu Makita Sp. z o.o.

 

Artur Królikowski – dyrektor handlowy Makita Sp. z o.o.

Następnie Stanisław Brzuśnian, szef Centralnego Serwisu Makity, przedstawił uczestnikom konferencji nowe rozwiązania techniczne, które zostały wprowadzone w produktach o napędzie spalinowym sygnowanych logo Makita. – Od dwóch lat normy europejskie wymuszają na producentach stosowanie w wyrobach o napędzie spalinowym rozwiązań ograniczających emisje spalin – poinformował Stanisław Brzuśnian. – Makita już kilka lat temu wprowadziła program Go Green mający na celu ochronę środowiska naturalnego. Program ten rozwija się wielokierunkowo, wspomagając działania proekologiczne. W naszych urządzeniach zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań, m.in.: technologie Easy Start i zapłonu MPI, które ułatwiają uruchomienie silników, SAS redukującą straty paliwa i SLR gwarantującą całkowite spalanie mieszanki w cylindrze. Nasze narzędzia spalinowe mają także w układzie wydechowym katalizatory, które dopalają szkodliwe związki, chroniąc w ten sposób środowisko i zdrowie użytkowników.

Stanisław Brzuśnian – szef Centralnego Serwisu Makity

Kolejną cześć prezentacji poprowadził Zbigniew Kogut, regionalny koordynator sprzedaży. Omówił nowości w ofercie ogrodowej Makity na 2014 r. Scharakteryzował kilka modeli pilarek łańcuchowych, m.in.: Makita EA3110T (Dolmar PS311TH) i Makita EA6100P45E (Dolmar PS6100-45), okrzesywarkę Makita EY2650H25H z wysięgnikiem, która pozwala pielęgnować wysokie drzewa, oraz spalinowe nożyce do żywopłotów na wysięgniku oznaczone jako Makita EN4950H (Dolmar MH246.4D). Są to uniwersalne nożyce profesjonalne do żywopłotu z regulowaną listwą tnącą i wyjątkowo długim wysięgnikiem. Silnik został umieszczony tak, aby stanowił przeciwwagę dla listwy tnącej, co powoduje, że maszyna jest niezwykle wygodna i łatwa w obsłudze podczas cięcia wysokich żywopłotów, jeśli nie używa się podnośnika czy drabiny. Zaprezentowano też nowy model kosy mechanicznej z uchwytem oburęcznym Makita EM2600U oraz gamę kosiarek: Makita PLM4120 oraz samobieżne 3-biegowe Dolmar PM-4601S i Makita PLM5113. Prowadzący zwrócił też uwagę na najlżejsze spalinowe nożyce do żywopłotu Makita EH5000W oraz spalinową przecinarkę do betonu Dolmar PC-6114 (Makita EK6101).

 

Zbigniew Kogut – regionalny koordynator sprzedaży

 

Kolejna część prezentacji poświęcona była urządzeniom o napędzie elektrycznym. Zbigniew Kogut omówił kosiarki Makita ELM4612 i ELM4613 oraz dmuchawę/odsysacz z opcją mulczowania Makita UB0800X. Akumulatorowe elektronarzędzia ogrodowe zaprezentował regionalny koordynator sprzedaży Michał Mucha. Poinformował m.in. o podkaszarkach do trawy o podwyższonej odporności na pył i wilgoć (Makita BUR142UZ i BUR182UZ) oraz wykaszarce Makita DUR182LZ z uchwytem typu pętla, a także o linii narzędzi Li-Ion 36 V z gniazdami zasilającymi 2 x 18 V.
W jej skład wchodzi akumulatorowa pilarka łańcuchowa Makita DUC252Z, dmuchawa Makita DUB361Z oraz nożyce akumulatorowe do żywopłotu Makita DUH651Z z przestawną rękojeścią.
Następnie Sławomir Gronuś, regionalny koordynator sprzedaży, przedstawił gościom konferencji ubiegłoroczne osiągnięcia drużyny drwali sponsorowanej przez Makitę. W spotkaniu uczestniczył jeden z

jej członków, Jacek Stochniałek – aktualny mistrz Polski drwali, który opowiedział o przygotowaniach do zawodów i obecnym wysokim poziomie tej dyscypliny w Polsce. Sławomir Gronuś zwrócił również uwagę na systematycznie zwiększającą się liczbą profesjonalnych pilarek Makity, którymi posługują się zarówno zawodnicy-drwale, jaki i ekipy drwalskie zajmujące się wyrębem i pracami leśnymi: – Coraz więcej zawodników, i to nie tylko sponsorowanych przez Makitę, i coraz więcej drwali wybiera maszyny japońskiej marki. Potwierdza to najwyższą klasę naszych urządzeń i daje nam bardzo dobre perspektywy na zwiększenie udziału w rynkowym segmencie profesjonalnych pilarek spalinowych.

 

Sławomir Gronuś – regionalny koordynator sprzedaży,
i Jacek Stochniałek – aktualny mistrz Polski drwali

 

Ostatnią część merytoryczną konferencji poprowadził Przemysław Dudziak, regionalny dyrektor sprzedaży. Przedstawił uczestnikom prowadzony przez Makitę program ekologiczny Go Green. – Firma Makita na wiele sposobów realizuje misję dbałości o środowisko naturalne – powiedział Przemysław Dudziak. – Stosuje coraz lepsze materiały w produkcji swoich urządzeń, eliminuje substancje chemiczne, których użycie może szkodzić środowisku. Aby rozpropagować ideę dbałości o środowisko naturalne, stworzyliśmy program Go Green. Przez jego popularyzację chcemy dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, zadbaliśmy więc o jego promocję w prasie, radiu, telewizji i internecie, a także poprzez reklamy outdoorowe. Wspólnie z Wyższą Szkołą Zarządzania Środowiskiem w Tucholi zorganizowaliśmy Ogólnopolski Turniej Szkół „EKO”. Konkurs miał na celu popularyzację problematyki ekologicznej oraz pozytywne stymulowanie młodzieży do poszerzania wiedzy i umiejętności przyrodniczo-technicznych. Już 17 stycznia ruszy nasza całkowicie nowa i  innowacyjna kampania ekologiczna. Na specjalnie przygotowanej stronie internetowej www.toolstory.pl znajdziecie państwo film pt. „Sprzęt, który kochałem”, w niekonwencjonalny sposób pokazujący, jak ważny jest recykling. Poza tym na stronie znajdą się również najważniejsze informacje: co to jest recykling, jaki sprzęt można oddać do recyklingu czy jakie są korzyści z takich działań. Cała kampania jest innowacyjnym podejściem do tematu, ale jesteśmy pewni, że wszystkim przypadnie do gustu. Podczas merytorycznej części konferencji odbył się także entuzjastycznie przyjęty widowiskowy pokaz rzeźbienia w lodzie. Używając elektronarzędzi Makity, przeprowadził go w stylu hip-hop Adam Pieśniewski i jego team Ostre Cięcie. Przypomnijmy, Adam Pieśniewski zajmuje się spektakularnymi pokazami rzeźbienia w lodzie, tworzeniem lodowych barów, dużych konstrukcji, jak też prowadzeniem profesjonalnych warsztatów, na których uczy wykonywania rzeźb w tym trudnym do obróbki materiale.

 

Przemysław Dudziak – regionalny dyrektor sprzedaży

 

Konferencję zakończył bankiet w klimacie rosyjskiego podziemia. Jak zwykle, był okazją do rozmów kuluarowych, wymiany doświadczeń, a także świetnej zabawy do samego rana.

 

Rzeźba lodowa: pilarkaMakita

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

GRUPA TOPEX POMAGA SŁUŻBIE ZDROWIA W WALCE EPIDEMIĄ KORONAWIRUSA

Grupa Topex dołączyła do firm, które pomagają polskiej służbie zdrowia w walce z epidemią koronawirusa, i przekazała darowiznę na rzecz Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA w Warszawie w postaci środków ochrony osobistej.

Po konsultacji z dyrekcją Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA w Warszawie, Grupa Topex przekazała tej jednostce leczniczej środki ochrony osobistej, które posiada w swoim asortymencie. Do lekarzy z Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA trafiło 9921 sztuk okularów ochronnych oraz masek przeciwpyłowych. Są one niezbędne dla zabezpieczenia pracowników Szpitala w trudnym

czasie epidemii koronawirusa.

– Tak, zdecydowaliśmy się na ten ruch, pomimo niepewności biznesowej, jaka nam wszystkim dziś towarzyszy. Mamy przekonanie, że tylko jednocząc siły, każdy na skalę swoich możliwości, możemy przejść przez ten trudny czas i przyśpieszyć nasz powrót do normalności. Przy okazji pragnę jeszcze raz podziękować wszystkim pracownikom Grupy Topex – każdego dnia czuję olbrzymie wsparcie i zrozumienie z Waszej strony – dziękuję. Życzę dużo zdrowia dla czytelników GN – powiedział Piotr Potowski, dyrektor generalny Grupy Topex.

opr. HB

 

 

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

DEDRA DEMOCAR SAMOCHÓD DO ZADAŃ SPECJALNYCH

Tylko w ubiegłym roku w okresie od maja do listopada DEDRA przeprowadziła aż 142 pokazy produktowe z użyciem Democara. Samochód przejechał 40 tys. km i był efektywnym centrum szkoleń, które odbyły się w Polsce, Czechach, na Litwie, Słowacji i Węgrzech. Duża skala zainteresowania mobilną ekspozycją i szkoleniami pokazała, że Democar stanowi ważne ogniwo w procesie efektywnej dystrybucji narzędzi.

Mobilny showroom

Democar, czyli samochód demonstracyjny, jakim dysponuje DEDRA, to modelowe narzędzie pozwalające budować przewagę konkurencyjną na rynku. Jest znakomitym środkiem wspierającym sprzedaż. Jego wyposażenie obejmuje jednostki regałowe podobne do tych, w które DEDRA wyposaża sklepy partnerskie, co pozwala na zapoznanie się klientów z

firmową wizualizacją asortymentu. Na regałach znajduje się szeroki wachlarz sprzętu oferowanego przez DEDRĘ. Nawet otwierane skrzydła Democara służą do prezentacji jej produktów. Łącznie w mobilnym showroomie mieści się blisko 700 pozycji z asortymentu DEDRY.

 

IMG_3274
Democar wykorzystywany jest od maja do listopada, gdy warunki atmosferyczne pozwalają na plenerowe prezentacje. Rozsuwana markiza, w którą pojazd został wyposażony, zapewnia komfortowe warunki prowadzenia pokazów w granicach jego obrysu i do tego niezależnie od panującej pogody – upału czy opadów deszczu.

Objazdowa szkoła

Samochód demonstracyjny DEDRY to też mobilna sala szkoleniowa i ekspozycyjna oraz centrum testowe. Odbywają się w nim szkolenia asortymentowe i prezentacje produktów oraz ich testy, w których biorą udział klienci ostateczni. Jak działa sprzęt DEDRY, sprawdzić też mogą w Democarze pracownicy sklepów, którzy nie zawsze mają okazję do przetestowania sprzedawanych narzędzi i bezpośredniego zapoznania się z ich funkcjonalnościami.

 

IMG_3253
– Przyjazd Democaru zbiegł się w czasie z koniecznością przygotowania do pracy nowego pracownika – wspomina Mateusz Stempień, właściciel PSB Mrówka Brzeziny. – Korzystając z możliwości mobilnej sali szkoleniowej, pracownik miał okazję poznać też nowe produkty. Myślę, że szkolenie w Democarze jest znacznie bardziej atrakcyjne niż tradycyjne, które zwykle przeprowadza przedstawiciel handlowy. Samochód zdecydowanie bardziej przyciąga uwagę i oferuje wiele możliwości, którymi nie dysponuje operujący zwykle samochodem osobowym doradca techniczny czy przedstawiciel handlowy. Prowadzenie szkoleń ułatwiają zamontowany w Democarze telewizor, pozwalający na wyświetlanie prezentacji produktowych, oraz mikrofony i głośniki ułatwiające werbalne przekazywanie informacji wielu osobom.

Zauważalna obecność

Na zaproszenie partnerów DEDRY Democar uczestniczy w różnego rodzaju eventach. Obecny był m.in. na Targach Grupy PSB czy Targach ABC Majster. Brał też udział w takich wydarzeniach, jak urodziny sklepu, otwarcia nowych punktów handlowych, dni otwarte, „dni dyszla”, targi lokalne czy miasteczka namiotowe. Podczas takich eventów zatrzymywał się na parkingach przysklepowych, gdzie wprost z jego wnętrza prezentowane były produkty i prowadzone pokazy oraz szkolenia. Zaś klienci ostateczni mogli bezpośrednio od prezentera zasięgnąć fachowych porad dotyczących sposobów użytkowania narzędzi, a także przetestować ich funkcjonalności.

 

bty

– Democar okazał się bardzo przydatny – ocenia Katarzyna Nawrot, współwłaścicielka sklepu Pilarus w Chęcinach. – W pełni wyposażony samochód demonstracyjny DEDRY uczestniczył w naszych dniach otwartych i cieszył się dużym zainteresowaniem. Klienci mogli wypróbować wiele narzędzi dostarczanych przez firmę, co zwiększyło zauważalnie ich sprzedaż. Nie wszyscy zakupili sprzęt tego samego dnia, ale wielu z nich wróciło do nas po pewnym czasie, mówiąc, że mieli właśnie okazję wypróbować już kupowany sprzęt w Democarze. Auto jest dobrze wyposażone technicznie, wygląda efektownie i tak też się prezentuje. Imponujące jest również jego zaopatrzenie produktowe – niemal z każdego asortymentu dostarczanego przez DEDRĘ w samochodzie dostępne są egzemplarze demonstracyjne, które można też samemu wypróbować – konkluduje Katarzyna Nawrot.
Dużym atutem Democaru jest fakt, że stanowi też mobilną reklamę. Znajdująca się

na nim dynamiczna wizualizacja graficzna przyciąga wzrok zarówno na drodze, jak i parkingu. Pozwala więc skutecznie budować świadomości marki i wzmacniać jej wizerunek. – Dzięki Democarowi docieramy do szerokiego grona klientów – podsumowuje Sławomir Piec, koordynator ds. wsparcia sprzedaży, szef projektu Democar i jednocześnie koordynator pokazów organizowanych w Polsce i zagranicą. – Zastosowanie tak dynamicznego narzędzia marketingowego daje nam dużą przewagę konkurencyjną – ocenia Sławomir Piec.

 

bty

 

DEDRA nie zamierza jednak poprzestać na inwestycji w jeden samochód demonstracyjny. W odpowiedzi na duże zainteresowanie Democarem i liczne jego rezerwacje przygotowuje kolejną, nieco mniejszą mobilną ekspozycję. – Zależy nam na tym, aby dotrzeć z naszymi produktami do każdego klienta – deklaruje szef projektu Democar. – Samochody demonstracyjne to bowiem doskonały środek wsparcia partnerów handlowych i bezpośredniej komunikacji z użytkownikami naszych produktów oraz pielęgnowania nawiązanych kontaktów i relacji biznesowych.

DŻ,pins
ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2025 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu