Eletron – jakość i kompleksowość
Firma Eletron z Mikołowa to znany i ceniony na lokalnym rynku dystrybutor narzędzi, elektronarzędzi i maszyn budowlanych. Firma prowadzi również z powodzeniem serwis oraz wypożyczalnię. Od kilkunastu lat jest w gronie autoryzowanych serwisów marki Makita.
Zakład Usługowo Handlowo Produkcyjny ELETRON powstał w 1985 r. i początkowo zajmował się wyłącznie serwisem narzędzi. – Firmę założył mój tata Tadeusz Cebula – wspomina Rafał Cebula, właściciel firmy. – Początkowo w swoim zakładzie, który mieścił się w niewielkim pokoiku w domu moich dziadków, naprawiał elektronarzędzia marki Celma. Wkrótce firma zaczęła się rozwijać, działalność rozszerzyła
się również o handel urządzeniami tej marki, a następnie, po wejściu na nasz rynek firmy Makita, również o serwis i sprzedaż jej maszyn. Potem dochodziły kolejne firmy. W pewnym momencie okazało się, że trzeba firmę rozbudować. W 2002 r. wybudowaliśmy obok niewielki budynek i przenieśliśmy tam działalność.
Nasz rozmówca: Rafał Cebula
Od tego momentu datuje się bardzo szybki rozwój firmy. – Funkcjonowaliśmy tam przez kolejne lata i wydawało się, że taka siedziba nam wystarczy – informuje Rafał Cebula. – Mieliśmy sporą bazę klientów i firma całkiem dobrze sobie radziła. Ale rynek cały czas się zmieniał, a wymagania klientów rosły, więc aby utrzymać się, trzeba było im sprostać. Kupiliśmy działkę i rozpoczęliśmy budowę. Nowy obiekt zlokalizowany jest w Mikołowie przy ul. Wspólnej 1, tuż przy drodze krajowej nr 44 prowadzącej do Oświęcimia. Znakomita lokalizacja z dobrym dojazdem, potężny parking (1600 m kw.), oraz nowoczesny, piętrowy, dobrze widoczny z drogi obiekt to niewątpliwe atuty nowej siedziby. Budynek o łącznej powierzchni 1200 m kw. mieści salon sprzedaży (450 m kw.), serwis (350 m kw.), wypożyczalnię oraz pomieszczenia biurowe.
Dziś firma zaopatruje zarówno niewielkie firmy remontowo-budowlane, jak i przemysł metalowy. – Działamy regionalnie, na obszarze Śląska – mówi Rafał Cebula. – Skupiamy się na tym, aby dobrze obsłużyć klienta lokalnego, zapewnić mu kompleksową usługę: oferujemy sprzedaż, serwis gwarancyjny i pogwarancyjny oraz wypożyczamy urządzenia: od elektronarzędzi po maszyny budowlane. Czas realizacji usług serwisowych jest uzależniony od warunków współpracy między firmą a klientem. – Staramy się wykonywać naprawy w ciągu 24 godz. – zapewnia właściciel firmy. – Choć wiadomo, że czasami nie jest to możliwe z powodów od nas niezależnych. Ale dzięki temu, że prowadzimy również dobrze zaopatrzoną wypożyczalnię, nasi klienci nie muszą przerywać swoich prac na czas naprawy. Zwłaszcza stali klienci mogą liczyć na elastyczność w wielu kwestiach. Wszystko jest do dogadania.
W serwisie na stałe zatrudnionych jest czterech mechaników, z dwoma kolejnymi firma współpracuje. – To znakomici fachowcy, którzy świetnie znają się na swojej pracy – podkreśla Rafał Cebula. – Naprawiamy elektronarzędzia, maszyny budowlane, agregaty prądotwórcze, spawarki, przezwajamy silniki do 50 kW. Łącznie ok. 4000 maszyn rocznie. Jak twierdzi Rafał Cebula, wyposażenie serwisu również nie pozostawia nic do życzenia: – Mamy wszystkie podstawowe narzędzia, a także testery do maszyn i akumulatorów, oscyloskopy do określania przebiegów prądowych, sporo urządzeń specjalistycznych. Maszyna, która wychodzi z naszego serwisu, jest zawsze sprawna i przetestowana pod względem bezpieczeństwa pracy. Współczynnik urządzeń, które wracają do serwisu po naszych naprawach, jest znikomy.
Eletron ma autoryzację Makity na prowadzenie serwisu gwarancyjnego zarówno elektronarzędzi, jak i maszyn spalinowych. Ok. 20% wszystkich napraw w serwisie stanowią naprawy narzędzi tej właśnie marki. – Bardzo chwalimy sobie współpracę z Makitą, szczególnie z
serwisem centralnym, a współpracujemy z nim bardzo ściśle – informuje Rafał Cebula. – Wiele napraw wymaga konsultacji, ale zawsze możemy liczyć na fachową i szybką pomoc z ich strony. Nasi serwisanci regularnie uczestniczą też w szkoleniach organizowanych 2-3 razy w roku przez Makitę, dzięki czemu cały czas są na bieżąco, jeśli chodzi o nowe produkty japońskiej firmy. Również w kwestiach handlowych nie mamy żadnych problemów, zamówienia realizowane są bardzo szybko i sprawnie. Znakomicie zorganizowana obsługa klienta ułatwia nam pracę, a partnerska współpraca przynosi korzyści obu firmom.