Bricomarché: kurs na 400 sklepów i podwojenie obrotów do 2030 roku

Sieć Bricomarché, należąca do Grupy Muszkieterów, obchodzi 25-lecie działalności w Polsce i zapowiada dynamiczny rozwój. Do 2030 roku planuje otworzyć 400 sklepów, podwoić obroty oraz wzmocnić swoją pozycję w sektorze DIY i „dom i ogród”.

Sławomir Czarnecki, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce

25 lat wzrostu i inwestycji

Od uruchomienia pierwszego sklepu w Żarach w 2000 roku Bricomarché przekształciło się w ogólnopolską sieć 221 placówek, prowadzonych przez lokalnych przedsiębiorców. Kamieniami milowymi rozwoju były m.in. otwarcie centrów dystrybucyjnych w Swadzimiu (2015) i Sosnowcu (2022),

a także uruchomienie 200. sklepu w Świebodzinie w 2024 roku. Sieć może pochwalić się imponującą dynamiką – w 2024 roku jej obroty wyniosły 4,5 mld zł, a w perspektywie 2028 roku mają przekroczyć 5,8 mld zł.
To najlepszy dowód na siłę naszego modelu franczyzowego i determinację właścicieli sklepów. Kolejny etap rozwoju obejmuje ambitne inwestycje w logistykę, technologie i nowe formaty – podkreśla Marek Sawa, prezes sieci Bricomarché w Polsce.

Ambitne plany na 2030 rok

Do końca dekady sieć chce osiągnąć 20-procentowy udział w rynku „dom i ogród”, rozbudować sieć do 400 sklepów i podwoić obroty. Kluczową rolę w tym procesie odgrywa 260 lokalnych franczyzobiorców – w tym aż 29 proc. multifranczyzobiorców i 10 proc. sukcesorów rodzinnych biznesów. Przedsiębiorcy Bricomarché to doświadczeni partnerzy – średni wiek właściciela sklepu wynosi 51 lat, a średni staż w sieci to 14 lat. Dane te potwierdzają stabilność i długofalowy charakter modelu franczyzowego. Co więcej, aż 65 proc. franczyzobiorców aktywnie współpracuje z centralą, uczestnicząc w planowaniu strategii rozwoju całej sieci. Model franczyzowy Bricomarché stale się rozwija, obejmując także elastyczne formuły przyłączeniowe dla niezależnych sklepów. Coraz więcej placówek korzysta z efektu skali sieci, logistyki i wspólnych działań marketingowych, przy zachowaniu lokalnego charakteru biznesu.

Targi Bricomarché w Poznaniu

Inwestycje w logistykę i technologie

Szybka ekspansja wymaga solidnego zaplecza. Bricomarché rozbudowuje infrastrukturę logistyczną – do 2027 roku sieć będzie dysponowała trzema centrami dystrybucyjnymi i ośmioma składami budowlanymi. Nowy magazyn w Modlinie zostanie uruchomiony jeszcze w 2025 roku, a kolejne obiekty powstaną na Śląsku.

Równocześnie trwa cyfrowa transformacja. Wdrożenie systemu SAP, infrastruktury SD-WAN i Wi-Fi oraz narzędzi opartych na sztucznej inteligencji pozwoli automatyzować procesy zamówień i optymalizować ceny. Coraz większe znaczenie ma też e-commerce – w latach 2020–2024 sprzedaż online wzrosła o 391 proc., a w 2025 roku o kolejne 25 proc.

– Technologia staje się jednym z kluczowych motorów wzrostu. Inwestujemy w rozwiązania cyfrowe i multichannelowe, aby podnosić jakość obsługi klientów i zwiększać efektywność operacyjną – zaznacza Katarzyna Jańczak-Stefanide, dyrektor generalna Bricomarché w Polsce.

Biznes i społeczna odpowiedzialność

Bricomarché to także aktywność w lokalnych społecznościach. Franczyzobiorcy tworzą miejsca pracy, współpracują z lokalnymi dostawcami i w ostatnich pięciu latach odprowadzili ponad 200 mln zł podatków. Silnym filarem działań jest Fundacja Muszkieterów, która od 2002 roku przeznaczyła prawie 23 mln zł na cele charytatywne. W 2025 roku wsparła m.in. OSP z terenów dotkniętych powodzią, finansując zakup sprzętu ratowniczego.

– Z dumą patrzymy na drogę, jaką przeszło Bricomarché – od jednego sklepu do ogólnopolskiej sieci. Teraz czas na kolejny rozdział – 400 sklepów, podwojenie obrotów i dalsza cyfrowa transformacja – podsumowuje Sławomir Czarnecki, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce. Jubileusz 25-lecia sieci świętowano podczas 16. Targów Bricomarché w Poznaniu, gdzie zaprezentowano strategię rozwoju na kolejne lata.

opr. HB (mat.Bricomarché)

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments