Rynek DIY w Niemczech: spadek sprzedaży w I kw. 2023 r.

Handelsverband Heimwerken, Bauen und Garten e.V. (BHB) poinformowało, że w I kwartale 2023 r. sprzedaż sieci i sklepów DIY w Niemczech wyniosła 4,49 mld euro, notując spadek o 8,6% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

W ujęciu uwzględniającym inflację obroty sieci i sklepów DIY w Niemczech w I kw. 2023 były o 7,1% niższe od porównywalnego poziomu z ub.r. BHB uważa, że powodem spadku sprzedaży było ostrożne zachowanie klientów obawiających się inflacji i wysokich cen energii. Największe spadki sprzedaży w Niemczech odnotowano w segmencie mebli ogrodowych (-32,1%), sprzętu ogrodowego (-29,0%) oraz narzędzi ogrodowych i akcesoriów (-24,7%), szczególne wśród produktów

przeznaczonych do nawadniania. Natomiast wzrosła sprzedaż produktów motoryzacyjnych (+5,8%) i AGD (+4,1%). Z kolei obrót chemią i materiałami budowlanym był na poziomie ub.r. (0%).

BHB jednakże tę sytuację ocenia optymistycznie, prognozując, że poprawiająca się pogoda będzie bodźcem do zwiększenia sprzedaży sprzętu, akcesoriów i mebli ogrodowych. Dobrą perspektywę dla wzrostu sprzedaży daje też według BHB obniżająca się w Niemczech inflacja i zahamowanie wzrostu cen na rynku DIY.

HB (opr. mat. BHB)

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments