Wyniki Bricomarche, Bricorama i Brico Cash w 2022 r.
Markety budowlane Bricomarche, Bricorama i Brico Cash wraz stacjami benzynowymi osiągnęły w 2022 r. w Europie (Francji, Polsce i Portugalii) obroty na poziomie 4,395 mld euro.
We Francji markety budowlane Bricomarche, Bricorama i Brico Cash oraz sklep interentowy bricoprive.com, wchodzące w skład Grupy Muszkieterów (Groupement Les Mousquetaires), odnotowały w 2022 roku sprzedaż w wysokości 3,318 miliardów euro (w tym 117 milionów euro w kanale internetowym). Oznacza to spadek obrotów o 2,8 procenta w stosunku do 2021 roku. Był on spowodowany, jak poinformowała w komunikacie prasowym Grupa Muszkieterów, wzrostem cen i trudnościami w zaopatrzeniu. Należy tu odnotować, że Bricomarché odnotowało spory
wzrost i rentowności za granicą. W Polsce urosło aż o 9 procent, zaś w Portugalii – o 4,2 procenta. W Polsce Grupa Muszkieterów prowadząca sieci Bricomarche i Intermarché odnotowała ogólny wzrost przychodów o +10,5% (bez obrotów stacji benzynowych) i +10,2% (ze sprzedażą paliw), osiągając obroty odpowiednio 1,799 mld euro i 2,088 mld euro (szacowane po kursie EUR/PLN: 4,6868). Bricomarche w Polsce pod względem obrotów znajduje się na 4. miejscu wśród marketów budowlanych.
opr. HB (mat. Grupa Muszkieterów)