KORZYSTNE PERSPEKTYWY DLA TARGÓW SPOGA+GAFA 2022
Targi spoga+gafa 2022, które odbędą się w Kolonii w dniach 19-21 czerwca, zanotowały bardzo wysoki poziom zgłoszeń wystawców z 65 krajów.
Wystawcy spoga gafa 2022
Ich liczba na 3 miesiące przed otwarciem imprezy zbliżyła się bowiem do rekordowej frekwencji z roku 2019, osiągając poziom 1500 firm i 200 tys. m kw. zamówionej przez nie powierzchni wystawienniczej. Udział w targach zapowiedziały firmy z Europy, Północnej Ameryki, Oceanii oraz Chin. Zatem nowy czerwcowy termin targów spoga+gafa, jak wskazuje wysoka frekwencja wystawców, jest dobrze odbierany zarówno przez firmy, które swoją ofertę kierują do dużych sieci detalicznych, jak i przez przedsiębiorstwa, które skupione są
na obsłudze handlu specjalistycznego. Koelnmesse, organizator targów spoga gafa, zintensyfikowało także współpracę z odwiedzającymi i zapowiedziało podniesienie jakości udziału wystawców w targach. Np. została rozszerzona współpraca z BHB (Stowarzyszeniem Detalistów z branży DIY, budowlanej i ogrodniczej e.V.), a także z Niemieckim Stowarzyszeniem Centrów Ogrodniczych e.V. (VDG). Po raz pierwszy nawiązano współpracę z centrami ogrodniczymi należącymi do egesa-zookauf eG, organizacji zajmującej się zaopatrzeniem, reklamą i marketingiem specjalistycznych sklepów zoologicznych oraz ogrodniczych. Oprócz liczebnego wzrostu udziału niemieckich centrów ogrodniczych, wystawcy dzięki intensyfikacji współpracy Koelnmesse z Tuinbranche Nederland mogą liczyć też na nowych zwiedzających z Holandii.Goście, którzy odwiedzą targi spoga+gafa 2022, będą mogli m.in. zapoznać się ze stoiskami takich firm, jak: Bosch, Florensis, G. Wurm, Greenworld, Hamson, Heinje, Heissner, Hörmann, Ikono, Karasek, Otto Wilde, Rabensteiner, Segway, Vondom itd. – Z kolei nowy układ hal w targowej sekcji mebli, tzw. trójkąt krótkich tras składający się z hal 3.1, 11.1, 11.2 oraz i 10.2, stworzy silną dynamikę biznesu targowego, gwarantując wysoką częstotliwość odwiedzin we wszystkich halach meblowych największych na świecie targów mebli i dekoracji ogrodowych – informuje Stefan Lohrberg z Koelnmesse, dyrektor targów spoga+gafa.
Home meets spoga+gafa
Wyjątkowym wydarzeniem w 2022 r. jest pop-up „Home meets spoga+gafa”. Przeznaczone jest ono dla branży tzw. mebli wewnętrznych, co niewątpliwie wzmacnia segment meblowy targów spoga+gafa. W związku z tym meble wewnętrzne i zewnętrzne (ogrodowe) będą prezentowane razem w hali 4.2. Impreza typu pop-up umożliwi efektywne zamawianie tych produktów w najlepszym możliwym czasie i pozwoli na łączenie dostaw obu rodzajów mebli.
Jak można było spodziewać się, udział wystawców z Azji jest ograniczony z powodu antycovidowych przepisów dotyczących podróży obowiązujących w krajach azjatyckich. Producenci z tego regionu, którzy mają europejskie oddziały, będą jednak stanowić integralną oraz ważną część targów, wykazując się jak firmy europejskie dużym zainteresowaniem dodatkową powierzchnią wystawienniczą.
Program imprez spoga gafa zawiera też nowe punkty, takie jak na przykład cykl wykładów, który wyraźnie koncentruje się na aktualnych wyzwaniach branży, głównie na łańcuchach dostaw i eCommerce itd. Do wydarzeń specjalnych wyróżniających produkty należą Bulwar Pomysłów oraz targi Outdoor Lifestyle Trend Show. Ich tematami przewodnimi są: zrównoważony rozwój, urbanizacja, społeczeństwo ludzi w wieku poprodukcyjnym i indywidualizacja. W tym roku wystawcy, którzy zaprezentują najlepsze innowacje sezonu, mogą po raz kolejny wziąć w nich udział bezpłatnie. Koelnmesse zarówno wystawców, jak i zwiedzających zaprosiło do udziału w nowym programie wieczornym w Rheinterrassen. Podczas niego wystawcy BBQ będą aktywnie prezentować się pozostałym segmentom rynku ogrodniczego i zaproszonym przez nich gościom, w tym decydentom ze wszystkich branż.
Zrównoważone ogrody
Motto tegorocznych targów spoga gafa to „Zrównoważone ogrody”. Dlatego Koelnmesse zorganizuje specjalny tour po stoiskach, na których będą prezentowane produkty i rozwiązania, które wspierają zrównoważony rozwój ogrodów. Zostanie także uruchomiona całoroczna platforma cyfrowa spoga+gafa, która
przez 365 dni w roku będzie przedstawiać produkty i inicjować relacje biznesowe oraz procesy składania zamówień. Wstępna faza jej testów przebiegła pomyślnie i spotkała się z dużym zainteresowaniem wystawców i branży.– Sądzę, że czerwcowe targi spoga+gafa pozwolą sprawdzić, co na rynku ogrodowym wydarzy się w 2023 roku. Są one też doskonałą okazją do odświeżenia relacji biznesowych, co w okresie pocovidowym ma istotne znaczenie, a także do zapoznania się z nową hybrydową formułą targów, która łączy realne wydarzenie z wirtualnym – konkluduje Stefan Lohrberg z Koelnmesse.