TRADYCYJNA NIEMIECKA JAKOŚĆ ZA KORZYSTNĄ CENĘ

O Grupie Dimax opowiadają nam pracownicy spółki Dimax International Poland: Tatiana Smoliy – projekt manager, Beata Furmaniuk – specjalista ds. sprzedaży oraz logistyki, Kamila Siwiec – asystentka specjalisty ds. sprzedaży oraz logistyki, Sebastian Michalewicz – key account manager, Leszek Buszko
– key account manager, i Marcin Rogalski – specjalista ds. serwisu.

Redakcja: Skąd się wziął pomysł na firmę zajmującą się produkcją i dystrybucją generatorów?

Tatiana Smoliy: Grupa Dimax zajmuje się produkcją oraz sprzedażą generatorów ponad 10 lat. Fabryka, w której produkujemy urządzenia, ma ponad 30-letnie doświadczenie. Wiodące marki w Europie, Ameryce Północnej i na całym świecie składają w niej zamówienia. Jako Grupa

Dimax zainwestowaliśmy w udziały w tej fabryce. Pozwoliło to nam na dokładniejszą kontrolę jakości oraz swobodne wdrażanie własnej technologii. Każdy etap produkcji odbywa się pod kontrolą naszych inżynierów z Niemiec. Ta inwestycja przynosi teraz profity w postaci dobrze sprzedającego się sprzętu wysokiej jakości. Jak wiadomo, generatory prądotwórcze to urządzenia, które mogą znaleźć zastosowanie w wielu dziedzinach i obszarach, zarówno w pracy zawodowej jak i zwykłych sytuacjach w codziennym życiu każdego człowieka. Dlatego jako odpowiedź na zapotrzebowanie na rynku głównym zadaniem firmy Dimax International Poland stało się stworzenie agregatu dostępnego dla każdego klienta. W imię zasady „dobra jakość za rozsądną cenę” postanowiliśmy opracować taki system produkcji, aby uzyskać generatory o jak najlepszej jakości w przystępnej cenie. W tym celu stworzona została marka „Könner & Söhnen”.

Jak rozwijała się marka Könner & Söhnen?

Tatiana Smoliy: Marka Könner & Söhnen należy do niemieckiej firmy Dimax International GmbH, która wchodzi w skład międzynarodowej grupy spółek Dimax Group. Grupa obecnie obejmuje również firmy z Polski, Europy Wschodniej i Azji. Firma Dimax International Poland z siedzibą w Warszawie jest wyłącznym importerem i przedstawicielem marki Könner & Söhnen na terenie Polski, a także pozostałych krajów Europy. Początkowo specjalnością Könner & Söhnen była produkcja generatorów. Firma skupiła się na zapewnieniu najwyższej jakości wszystkim komponentom, a w konsekwencji całym produktom. Nasze modele generatorów od samego początku cieszyły się dużą popularnością. Po sukcesie, jaki osiągnęły generatory z silnikiem benzynowym i hybrydowym (benzyna+gaz), kolejnym wprowadzonym na rynek produktem były motopompy do każdego rodzaju wody i zanieczyszczeń oraz glebogryzarki, które również wzbudziły zaufanie klientów.
Jaka jest filozofia jakości marki Könner & Söhnen?

Sebastian Michalewicz: W Polsce do tej pory mieliśmy generatory słabsze jakościowo, nazwijmy je urządzeniami marketowymi czy hobbystycznymi. Takie urządzenia mają niską cenę i gorszą jakość. Natomiast generatory dobre jakościowo, na dobrych silnikach, są bardzo drogimi urządzeniami. W zasadzie klient do tej pory miał wybór między urządzeniem tanim i słabym jakościowo a bardzo drogim o wysokiej jakości. Grupa DIMAX stworzyła własny produkt, który doskonale wpisał się w jej motto „Tradycyjna niemiecka jakość”. Modele K&S wypełniły lukę, znajdując niszę rynkową, która była niezapełniona. Nie chcieliśmy robić kolejnego taniego modelu. Takich urządzeń jest dużo na rynku; często różnią się one tylko kolorem. Nie zamierzaliśmy też produkować kolejnego drogiego modelu niedostępnego dla przeciętnego użytkownika i postanowiliśmy zaproponować doskonałą relację ceny do jakości agregatu. Dlatego nasze glebogryzarki i motopompy też cieszą się dużym popytem. Oczywiście, mają też doskonałą relację ceny do jakości. Naszego sukcesu szukamy również w innowacyjnych produktach, na przykład oferujemy generatory hybrydowe (benzynowo-gazowe) czy modele z systemem ATS (system załączania rezerwy), które uważamy za hit tego sezonu.

Dimax04

Jakie są główne założenia strategii marketingowej Dimax Group?

Leszek Buszko: Nasza strategia marketingowa opiera się głównie na zasadach i celach Grupy, które zaszyfrowane są w logo i dewizie: „Tradycje niemieckiej jakości przekazywane są z pokolenia na pokolenie, z majstra (eksperta) na uczniów, z ojca na synów, od producenta do konsumenta. Wszystko, co najlepsze i nagromadzone w ciągu wielu lat

wytwarzania i udoskonalania generatorów, chcemy przekazywać naszym klientom”.

Dimax03

Od kiedy Dimax obecny jest w Polsce?

Sebastian Michalewicz: Firma w Polsce powstała w maju 2014 r. i bardzo dynamicznie się rozwija. Położenie naszego centralnego magazynu oraz centrum serwisowego pozwala na stałą dostępność produktów oraz obsługę serwisową wysokiej jakości. Obecnie nasz asortyment można znaleźć w kilkudziesięciu sklepach i hurtowniach w całej Polsce. Warto dodać, że zapotrzebowanie na urządzenia dostarczające prąd w awaryjnych sytuacjach nadal wzrasta. Powodem są zmieniające się warunki atmosferyczne, a przede wszystkim gwałtowne burze, które potrafią wyrządzić wiele szkód gospodarstwom domowym. Zaś z przyczyn dynamicznego rozwoju rolnictwa w Polsce odnieśliśmy też sukces w sprzedaży urządzeń ogrodowych. Analizując ostatnie miesiące działania naszej firmy, widzimy, że sprzedaż nieprzerwanie rośnie. W założeniach sprzedażowych przygotowywanych jeszcze kilka miesięcy temu nie braliśmy pod uwagę tak dynamicznego rozwoju. Tendencja rosnącej sprzedaży wynika głównie z rozbudowywania sieci dystrybutorów na terenie kraju oraz coraz większej popularności produktów naszej marki na rynku. W związku z rosnącą sprzedażą, a co za tym idzie, większą ilością pracy, nasz zespół powiększył się w ciągu ostatnich miesięcy o wyspecjalizowanych pracowników. Nasz dział sprzedaży mający długoletnie doświadczenie w branży narzędziowej idealnie dobiera sprzęt do potrzeb naszych odbiorców, pracownicy odpowiadający za logistyczną część sprzedaży dbają o terminowe dostawy i dokumentację, zaś dział serwisowy rozwiewa wszelkie wątpliwości naszych klientów dotyczące użytkowania sprzętu, jak i jego serwisowania. Wszystko to jest nadzorowane przez doświadczonych menedżerów i zarząd. Należy tutaj również zaznaczyć, że duże wsparcie w naszej pracy otrzymujemy od naszych oddziałów zagranicznych wchodzących w skład Dimax Group. Oddział niemiecki, gdzie powstała idea stworzenia marki bazującej na tradycyjnej niemieckiej jakości, wspiera naszą grupę firm w zakresie know-how oraz prowadzi nadzór nad jakością wytwarzanych produktów, wspiera nas też w procesach logistyki międzynarodowej oraz marketingu.

Dimax01

Jak wygląda organizacja serwisu i logistyki?

Beata Furmaniuk: Dimax International Poland sp. z o.o., będąc głównym dystrybutorem w Europie, magazynuje swój towar w lokalizacjach pozwalających na dogodną i szybką wysyłkę do naszych odbiorców. Mamy na celu minimalizowanie czasu dostawy, dlatego zamówienia są realizowane w ciągu maksymalnie dwóch dni roboczych. Należy tutaj zaznaczyć, że nasi klienci nie są obciążani kosztami transportu, z wyjątkiem sytuacji, gdy wysyłamy tylko elementy dodatkowe do naszego sprzętu, jak np. zestaw transportowy do generatora, który ma niewielką wartość.

Marcin Rogalski: Dział serwisowy w firmie, doceniając zaufanie, jakim obdarzyli nas klienci i partnerzy handlowi, zapewnia pełną gamę części zamiennych i eksploatacyjnych. Prowadzimy również obsługę posprzedażną. Każdy klient ma możliwość zadzwonić nie do sprzedawcy, a do naszego doradcy serwisowego i otrzymać informację dotyczącą eksploatacji i obsługi techniki. Oferujemy kompleksowe i profesjonalne usługi napraw generatorów prądotwórczych, glebogryzarek oraz motopomp. Najlepszą opieką otaczamy wszystkie sprzęty z naszej oferty. W ramach gwarancji odbieramy uszkodzony sprzęt i dostarczamy po naprawie pod wskazany adres na nasz koszt. Zgłoszenia reklamacyjne przyjmowane są drogą elektroniczną – wystarczy jeden e-mail i kuriera zamawiamy w dogodnym dla

klienta dniu. Diagnostyka i naprawa dokonywane są zaraz po dostarczeniu urządzenia do serwisu, co zwykle znacznie skraca czas naprawy. Dążymy do tego, by stworzyć sieć serwisową w każdym województwie, aby wszyscy klienci mieli łatwy i jeszcze szybszy dostęp do naszego serwisu. Nasz doświadczony doradca serwisowy pozostaje do ich stałej dyspozycji. Klientom udzielamy wszelkich informacji związanych z funkcjonowaniem urządzeń oraz zapewniamy pomoc techniczną.

Dimax09

Jak zorganizowana jest sieć sprzedaży w Polsce?

Kamila Siwiec: W Polsce jesteśmy młodym oddziałem, prężnie rozwijającym się dzięki współpracy z doświadczonymi dystrybutorami z branży narzędziowej, a każdego dnia obserwujemy wzrosty sprzedaży. Nasza dystrybucja oparta jest na kilku głównych partnerach, którzy są umiejscowieni w Polsce, tak jak punkty na kości z wartością 5. Chodzi o to, aby obszary ich działania miały jak najmniej punktów styku, gdzie może „iskrzyć”. Jest rzeczą normalną, że siła oddziaływania dystrybutora jest tym mniejsza, im dalej, znajduje się od centrali. Od początku pracujemy w głównych kanałach sprzedaży: kanale tradycyjnym ze specjalistycznymi sklepami maszynowo-narzędziowymi i dużymi dystrybutorami oraz internetowym, aby ułatwić potencjalnym klientom dotarcie do naszych produktów bez wychodzenia z domu i umożliwić dostęp do informacji o naszych produktach. Rozwijamy również kanał DIY (markety). Dzisiaj rynek przyjął naszą ofertę i nasze rozwiązania marketingowe, więc ta piątka z kości jest ofertą na piątkę i niech tak zostanie. Sukces naszej firmy to przede wszystkim zaangażowanie naszych pracowników. Nasi menedżerowie dojadą w każde miejsce, aby ustalić warunki współpracy. Dział obsługi klienta odpowie na trudne pytania, a doradca techniczno-handlowy pomoże złożyć reklamację, zakupić części czy uzyskać informację techniczną.

Dimax05

Co planuje Dimax Group w najbliższej przyszłości?

Tatiana Smoliy: Obecnie w naszej ofercie generatorów mamy agregaty z silnikiem benzynowym, hybrydowym (benzyna+gaz) oraz dieslowskim. W tym roku pojawił się nowy model, który nie ma odpowiednika w Europie. Taki agregat prądotwórczy może wytwarzać jednakową moc w trybie trójfazowym oraz jednofazowym. To rewolucyjne rozwiązanie zmienia zwykłe postrzeganie generatorów i ceny na wytwarzany prąd. Taki sprzęt będzie niezastąpionym pomocnikiem dla wszystkich klientów, którzy jednocześnie korzystają z trój- i jednofazowych urządzeń. Już planujemy wprowadzenie na rynek generatorów inwertorowych. Naszym celem jest posiadanie pełnej oferty generatorów zaspokających potrzeby każdego klienta.
W następnym roku przed rozpoczęciem wiosennego sezonu Dimax Group zaprezentuje również całkiem nową linię glebogryzarek. Nasza oferta zwiększyła się o jeden model glebogryzarki elektrycznej, która będzie miała bardzo atrakcyjną cenę. W pełni zmieni się nasza oferta na glebogryzarki spalinowe. Będą to mocne i potężne maszyny rolnicze o minimalnej szerokości obróbki gleby 950 mm, mające 2 biegi do przodu i 1 bieg wsteczny, zaawansowany system filtracji i podawania powietrza, dodatkową osłonę na tłumiku. Ergonomiczne uchwyty będą się obracać nie tylko w górę i w dół, ale również w prawo i w lewo, co znacznie ułatwi pracę, dając możliwość prowadzenia maszyny od obu stron, a nie tylko z tyłu. Oferta będzie zawierała pełną gamę osprzętu, który będzie pasować do każdego modelu. Jak

widać, nie boimy się wyzwań i cały czas udoskonalamy naszą ofertę. Stawiamy także na doskonały kontakt z klientami. Dlatego nasze główne biuro handlowe mieści się w Warszawie przy ulicy Orzechowej, gdzie wykwalifikowany zespół specjalistów podejmuje wszelkie decyzje. Nasz zespół odpowiada na każde pytanie oraz rozwiewa wszystkie wątpliwości naszych klientów. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do współpracy.

Dziękujemy za rozmowę.

Dimax07

ZOBACZ TAKŻE
guest
8 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
bambus
bambus
7 lat temu

Co za pierdoly. Typowy chińczyk za 5 razy wieksza cenę.

bambus
bambus
Reply to  pins
7 lat temu

Gdyby był Pan zainteresowany tematem wiedziałby Pan np., że cały pierwszy akapit z ostatniej wypowiedzi Pani Tatiany to albo kłamstwo, albo totalna nieznajomość rynku i własnego produktu. Po pierwsze wcale nie jest to rozwiązanie nowatorskie bo na Polskim rynku istnieją już takie urządzenia od dłuższego czasu, a po drugie nieprawdą jest stwierdzenie, że w agregacie K&S występuje jednakowa moc jedno i trójfazowa – różnica to około 20%. Ostatnio realizowałem dla siebie zakup agregatu przenośnego i miałem przyjemność rozważać zakup tej marki. Sprzedawca próbował przy mnie odpalić egzemplarz z wystawy, skończyło się odkręcaniem świecy i wlewaniem paliwa do komory, inaczej agregat… Czytaj więcej »

Dimax
Dimax
Reply to  bambus
7 lat temu

Bardzo dziękujemy panu Bambusowi za możliwość po raz kolejny skomentować i zwrócić uwagę na różnice naszych produktów od klasycznych chińczyków. Ma Pana prawo do swojej opinii i komentarza, ale muszę zauważyć, że najczęściej tak mówią ludzie, którzy nie znają się na tych produktach, zatem nie mogą bez pomocy zrozumieć na czym polega różnica w jakości tanich towarów od tanich produktów wysokiej jakości lub odwrotnie oraz ludzie, którzy doskonale znają się na produkcie, ale mówią kłamstwa w celu oczernienia konkurencji. Zacznę od początku, i odpowiem Panu Bambusowi na czym polega różnica naszego agregatu od typowego chińczyka: – jakość elementów agregatu, –… Czytaj więcej »

fachowiec
fachowiec
Reply to  Dimax
7 lat temu

To fakt, że artykuł powstał jako reklama firmy DIMAX i jest to typowa promocja, wiec ocena przytaczanych faktów i informacji musi być wyważona i trzeźwo oceniona przez każdego czytelnika portalu. jestem hurtownikiem sprzętu dla rolnictwa na Lubelszczyźnie i mam swojej ofercie agregaty i motopompy KS. Merytorycznie rzecz biorąc agregaty z serii KS to dobre urządzenia – dobry stosunek ceny do jakości. Sprzedałem kilka sztuk tych agregatów w rożnych wariantach i nie miałem ani jednego problemu technicznego ze sprzętem. Solidna prosta konstrukcja, estetyczne wykonanie coś czego polski klient potrzebuje przy niewygórowanej cenie. Bardzo dobry kontakt z logistyką producenta i przedstawicielem regionalnym… Czytaj więcej »

MACIEJ
MACIEJ
4 lat temu

KUPILEM KS 2800C PODLANCZAM WIERTARKE 600W I NIEDZIALA CHCIALEM WIEDZIEC DLACZEGO

Jack
Jack
1 rok temu

Könner & Söhnen TRADYCYJNA NIEMIECKA JAKOŚĆ MADE IN CHINA, COŚ JAK ZUPA CHIŃSKA Z RADOMIA 🙂