Test polerki kątowej SPARKY PMB 1200CE

Polerka kątowa została skonstruowana na bazie klasycznej szlifierki kątowej. Oba narzędzia różnią się praktycznie tylko rodzajem osprzętu montowanego na wrzecionie i związanymi z tym parametrami pracy.

Polerka kątowa SPARKY PMB 1200CE przeznaczona jest dla warsztatu lakierniczego zajmującego się renowacją karoserii samochodowych, w tym też powierzchni polakierowanych, lub wykonywaniem elementów lakierowanych o wysokim połysku, np. drzwiczek nowoczesnych mebli kuchennych. Prezentowanym urządzeniem wykonamy zarówno matowanie powierzchni lakierniczych, jak i ich polerowanie. Poszczególne etapy prac wykonuje się różnym osprzętem – krążkami ściernymi, gąbkami z pastami ściernymi lub futrami polerskimi. Osprzęt mocuje się do specjalnej tarczy na rzep

(system Valcro) lub bezpośrednio za pośrednictwem gwintu M14 (w zależności od jego wykonania). Wspomnianą tarczę o średnicy 180 mm przykręca się do wrzeciona szlifierki za pomocą klucza.

Polerka SPARKY PMB 1200CE to, jak już wspominaliśmy, konstrukcja bazująca na szlifierce kątowej. Tego typu polerki są narzędziami profesjonalnymi o dużej wydajności i trwałości. Dzięki zastosowaniu silnika o mocy 1200 W urządzenie zapewnia bardzo dużą efektywność polerowania bez względu na rodzaj zastosowanego osprzętu. Warto dodać, że w układzie napędowym zastosowano elektroniczną regulację prędkości obrotowej silnika w zakresie 600-2800 obr./min (6 stopni). Bez tego układu polerka byłaby bardzo niewygodna w użytkowaniu. Jeśli blacharz nie mógłby zredukować prędkości obrotowej tarczy, to np. mleczko polerskie rozchlapywałoby mu się po całym warsztacie.

W konstrukcji polerki kątowej SPARKY PMB 1200CE inżynierowie postawili na bardziej zdecydowane odchudzenie rozmiarów urządzenia. Pancerność konstrukcji, która jest konieczna w przypadku zwykłych szlifierek kątowych, jest tutaj całkowicie zbędna. Zwarta obudowa i smukłe kształty głowicy wpłynęły także na zredukowanie masy polerki (2,9 kg). W długotrwałym szlifowaniu-polerowaniu pomaga poprawnie wyprofilowana rękojeść główna, w której zintegrowano włącznik główny (z zabezpieczeniem przed przypadkowym uruchomieniem). Z kolei uchwyt pomocniczy można mocować w głowicy zarówno z prawej, jak i lewej strony. Maszynę więc będą komfortowo obsługiwać i prawo-, i leworęczni użytkownicy. Warto tu wspomnieć, że w zakres dostawy wchodzi plastikowa osłona na obudowę przekładni, która dzięki izolacji termicznej umożliwia operatorowi trzymanie polerki za obudowę przekładni, zamiast za uchwyt dodatkowy, co zwiększa wygodę pracy.

W praktycznych testach postanowiliśmy wypolerować fragment zniszczonej powłoki lakierniczej na zderzaku samochodowym, używając do tego zestawu mleczek polerskich o granulacji 1500 (matowienie niewielkich uszkodzeń lakieru i jego czyszczenie, gąbka twarda) i o granulacji 6000 (polerowanie, gąbka miękka i futerko polerskie). Maszyna spisywała się bardzo dobrze. Bardzo przypadła nam do gustu jej niewielka masa, dzięki której ramiona operatora nie będą się tak szybko męczyć przy długotrwałym polerowaniu.

 

Dane techniczne polerki kątowej SPARKY PMB 1200CE

Moc

1200 W

Obroty na biegu jałowym

600-2800/min

Średnica tarczy polerskiej

180 mm

Waga

2,9 kg

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments