Serwis elektronarzędzi FEIN

FEIN to producent, który dostarcza profesjonalistom niezawodne elektronarzędzia do obróbki metalu i prac wykończeniowych, a także rozwiązania dla branży samochodowej. O organizacji serwisu w polskim oddziale firmy rozmawiamy z Sebastianem Kaliskim –prezesem zarządu FEIN-Polska-Elektronarzędzia, oraz Marianem Śmiechem – kierownikiem Autoryzowanego Serwisu FEIN.

 

 

 

Elektronarzędzia FEIN ustawowo objęte są dwuletnią gwarancją producenta w przypadku nabywców prywatnych lub jednoroczną gwarancją w przypadku firm. Jednak producent umożliwia przedłużenie gwarancji do trzech lat po zarejestrowaniu urządzenia na swojej stronie internetowej. ‑ Zanim nasze narzędzia trafią do użytkowników, przechodzą bardzo

surowe testy praktyczne. Jesteśmy dumni z wysokiego poziomu technologicznego oraz przekonani o ich niezawodności i trwałości. Poprzez naszą przedłużoną 3-letnią gwarancję FEIN PLUS chcemy podkreślić, że narzędzia te spełniają najwyższe normy jakościowe – informuje Sebastian Kaliski. – O wysokiej klasie produktów FEIN może świadczyć chociażby fakt, że kiedy w 2012 r. sprzedaż szlifierek kątowych klasy 125 mm wzrosła o przeszło 40 proc., liczba napraw gwarancyjnych w tej grupie produktowej zasadniczo nie zmieniła się.

Serwis Centralny FEIN-Polska-Elektronarzędzia realizuje naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne urządzeń marki FEIN. Czas pobytu maszyny w serwisie zazwyczaj nie przekracza 48 godz. – Firma spedycyjna dostarcza nam paczki w godzinach przedpołudniowych jednego dnia, a dnia następnego w godzinach popołudniowych maszyna jest odsyłana do użytkownika. Koszty przesyłek elektronarzędzi do serwisu i ich zwrotu do klienta w przypadku napraw gwarancyjnych pokrywa w całości producent. W pewnych przypadkach, na życzenie klienta, narzędzie może zostać odesłane jeszcze tego samego dnia – mówi Marian Śmiech. ‑ Urządzenie, które przychodzi do naprawy gwarancyjnej, jest najpierw ewidencjonowane w naszym systemie komputerowym, następnie oceniane są przyczyny awarii. Przypomnijmy, że gwarancja obejmuje wady produkcyjne i materiałowe wyrobu. Dlatego jeżeli naprawa wymaga częściowej odpłatności, to przygotowujemy kosztorys i przesyłamy klientowi do akceptacji. W przypadku, gdy koszt takiej naprawy jest niewielki, szczegóły ustalamy telefonicznie. Często kierujemy się również zasadą commercial goodwill (dobrej woli) i realizujemy naprawę w ramach gwarancji, nawet jeśli maszyna uległa przeciążeniu z winy użytkownika – oczywiście w granicach zdrowego rozsądku.
FEIN współpracuje z serwisami zewnętrznymi w ramach napraw pogwarancyjnych, zaopatrując je w części zamienne. Firmy te nie mają autoryzacji producenta na naprawy, ale mogą liczyć na odpowiednie przeszkolenie czy doradztwo techniczne. ‑ Każda firma, która naprawia nasze maszyny w ramach serwisu pogwarancyjnego, może zwrócić się do nas z prośbą o przygotowanie odpowiedniego szkolenia. Bardzo chętnie realizujemy tego typu kursy i cenimy firmy, które dbają o odpowiednią wiedzę serwisantów o naszych maszynach – zapewnia Marian Śmiech. ‑ Ponadto na stronie internetowej fein.pl dostępne są wszystkie materiały pomocne w naprawie oraz schematy techniczne urządzeń. Można tam również znaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące obsługi elektronarzędzi.
Firma prowadzi magazyn części zamiennych do wszystkich modeli produkowanych w ciągu ostatnich 10 lat: ‑ Dostawy części z centrali realizowane są raz w tygodniu, także nasz magazyn jest systematycznie uzupełniany, zwłaszcza w części szybko rotujące. Jeśli chodzi o części rzadziej używane czy też do starszych modeli maszyn, to zamawiamy je zazwyczaj pod konkretne zapotrzebowanie – informuje Marian Śmiech.

Serwis FEIN zlokalizowany jest w siedzibie firmy w Krakowie. Wyposażono go we wszystkie urządzenia niezbędne do naprawy i testowania maszyn, zarówno w zakresie efektywności ich pracy, jak i bezpieczeństwa. W chwili obecnej serwis zatrudnia dwóch pracowników. ‑ Wielkość serwisu jest wystarczająca na potrzeby firmy. Nasze maszyny są bardzo trwałe, a awarie zdarzają się  rzadko. Wskaźnik napraw gwarancyjnych w stosunku do obrotu firmy wynosi poniżej 2 proc. – wyjaśnia Marian Śmiech, zaś Sebastian Kaliski konkluduje: ‑ FEIN  należy do grona wiodących producentów elektronarzędzi. Dzieje się tak z pewnością

dlatego, że do dziś każdy  produkt FEIN stanowi praktyczną realizację  filozofii konstruowania i produkcji  trwałych i niezawodnych maszyn.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments