PROLINE w czołówce marek narzędziowych w Polsce

Rozmawiamy z Joanną Woźniak, dyrektorem marketingu w firmie PROFIX


Gazeta Narzędziowa:
Marka PROLINE jedną z trzech najpopularniejszych marek narzędzi ręcznych w Polsce – do takich wniosków można dojść analizując wyniki tegorocznego ogólnopolskiego, niezależnego plebiscytu Laur Konsumenta. Jaką wartość ma dla was wynik tego popularnego w Polsce sondażu?

Joanna Woźniak: To że nasza pozycja w rankingu jest wyższa, niż rok wcześniej pokazuje, że założenia marketingowe, które przyjęliśmy są skuteczne. Udało nam się tak dobrać działania, aby objąć nimi wszystkie ogniwa składające się na proces sprzedaży narzędzi PROLINE. Niemniej jednak cieszy nas bardzo, że rozpoznawalność marki PROLINE
z

roku na rok odczuwalnie się zwiększa, czego dobrym wskaźnikiem jest brązowy Laur Konsumenta 2016. Porównując rozkład głosów respondentów z roku ubiegłego z tegorocznym rezultatem – można życzyć sobie, aby taka wysoka dynamika wzrostu wskazań marki PROLINE powtarzała się w ciągu następnych lat.


Laur Konsumenta to sondaż opinii, czy jego wyniki są miarodajne?

Laur Konsumenta od przeszło dziesięciu lat towarzyszy konsumentom, ułatwia im wybór najlepszych produktów. To bez wątpienia jeden z najpopularniejszych w kraju sondaży opinii nabywców. Prowadzony jest na grupie minimum tysiąca głosujących w każdej z kategorii. Sondaże prowadzone są telefonicznie i na tematycznych stronach internetowych. W praktyce blisko milion internautów odwiedzających strony tematyczne staje przed pytaniem konkursowym, które brzmi: „Jaki produkt najczęściej pan/pani wybiera lub poleca innym?” W zestawieniu jest kilka marek do wyboru. Taki sposób prowadzenia sondażu sprawia, że są one obiektywne i reprezentatywne.


Czy żeby zdobyć takie wyróżnienie wystarczy tylko zwiększyć budżet na marketing i reklamę?

Na siłę marki pracuje się latami. Liczy się nie tylko rozpoznawalność, ale również sukcesywnie budowany dobry wizerunek. Tego samym marketingiem i reklamą nie osiągniemy. Bo nawet jeśli już agresywną reklamą skłonimy klienta do zakupu naszych produktów, a będą one niskiej jakości – okaże się, że cała nasza praca, wydane środki nie przyniosą zakładanego skutku. Klient jest mądry, drugi raz nie sięgnie po wyrób, z którego nie będzie zadowolony. W przypadku narzędzi PROLINE, najpierw przez przeszło 10 lat budowaliśmy ofertę. Dziś tym logo opatrzonych jest już przeszło 4000 produktów. Są to wyroby wysokiej jakości. Kontrolujemy ją wieloetapowo i dzięki temu jakość zaakceptowana w czasie procesu wprowadzania produktu do oferty jest w następnych latach utrzymywana, a w przeważającej większości narzędzi podnoszona. Wymagania klientów rosną, a my się do nich płynnie dostosowujemy.


Czy ktoś oprócz właściciela marki może skorzystać z jej dużej rozpoznawalności?

Ważnym elementem naszej strategii marketingowej jest także sieć dystrybucji. W ostatnich latach ulepszyliśmy naszą ofertę ekspozycyjną. Teraz nasi bezpośredni odbiorcy mogą liczyć na nasze wsparcie także np. w kwestii aranżacji powierzchni sklepowych. Dbamy o to, aby współpracujące z nami sklepy wyróżniały się wizualnie na zewnątrz, a także były wyposażone w nowoczesne praktyczne regały i ekspozytory. Najważniejsze, że podobnie jak my, myślą nasi klienci. Chcą się rozwijać i wspólnie z nami budować swoją przewagę konkurencyjną. Marka PROLINE ma dużą rozpoznawalność, dobry wizerunek, a to oznacza, że nasi kontrahenci mogą z tego skorzystać i umocnić swoją pozycję na rynku lokalnym. Nasi partnerzy biznesowi są dla nas bardzo ważni, wiemy że bez ich zaangażowania nasze działania marketingowe nie byłyby aż tak skuteczne. Chcemy im za to gorąco podziękować.

Dziękuję za rozmowę.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments