PROLINE, TRYTON i LAHTI PRO w szkołach

Coraz więcej firm w branży narzędziowej dostosowuje swoją strategię sprzedażową do zasad biznesu społecznie odpowiedzialnego. Dobrym przykładem jest akcja edukacyjna prowadzona jesienią tego roku przez warszawską firmę PROFIX, jednego z największych polskich dystrybutorów narzędzi, elektronarzędzi i środków ochrony indywidualnej.

Jesienią tego roku w wybranych polskich szkołach zawodowych o profilu budowlanym Profix, właściciel marek PROLINE, TRYTON i LAHTI PRO, prowadzi cykl lekcji pokazowych. Uczniowie poznają najciekawsze narzędzia ręczne, uczą się posługiwać elektronarzędziami, a także dowiadują się, jak skutecznie chronić życie i zdrowie w czasie pracy.

Polskie szkolnictwo zawodowe nie jest w dobrym stanie. Brakuje dobrze wyposażonych warsztatów. Nauczyciele

przedmiotów zawodowych chronicznie borykają się z brakiem podstawowych narzędzi i materiałów niezbędnych do praktycznej nauki przedmiotów. Natomiast patrząc na uczniów, szczególnie tych z mniejszych miast, można odnieść wrażenie, że obrana przez nich ścieżka kształcenia nie odzwierciedla faktycznych aspiracji czy zainteresowań. Tak jest do momentu, kiedy lekcje prowadzone są w oparciu o wiedzę podręcznikową. Sytuacja ulega diametralnej zmianie w chwili, kiedy w czasie lekcji można dotknąć, poznać bardzo często znane dotąd jedynie z ilustracji narzędzia i elektronarzędzia.

– Do uczestnictwa w akcji edukacyjnej zostaliśmy zaproszeni przez Stowarzyszenie Montażystów Stolarki. Do realizacji ich zamierzeń potrzebny był profesjonalny partner zapewniający kompleksowe wsparcie narzędziowe. Nie można bowiem zamontować drzwi czy okien bez narzędzi. Doszliśmy do wniosku, że dołączenie do akcji będzie dobrym sposobem pokazania „ludzkiej twarzy” naszych marek i – jak się okazało – dobrze znanych już przez młodzież – mówi Joanna Woźniak, dyrektor marketingu w firmie PROFIX.

W październiku ekipa szkoleniowa PROFIX odwiedziła Kętrzyn (woj. warmińsko-mazurskie) i Wojewodzin koło Grajewa (woj. podlaskie). W lekcjach pokazowych uczestniczyło łącznie około 100 uczniów i nauczycieli. Po części teoretycznej prowadzonej w salach lekcyjnych przyszli fachowcy zostali zaproszeni do odwiedzenia mobilnego stoiska prezentacyjnego marek PROLINE, TRYTON i LAHTI PRO. Największym zainteresowaniem cieszyły się elektronarzędzia TRYTON, a szczególnie rodzina lekkich i bardzo mocnych wkrętarek akumulatorowych TXV. Młodzież mogła w praktyce sprawdzić parametry techniczne maszyny.

Równie dużym zainteresowaniem cieszyły się profesjonalne wyciskacze do tub i pistolety do pianki montażowej PROLINE.
– Do dziś znałem narzędzia PROLINE głównie ze sklepowych wystaw i reklam. Nie miałem jeszcze okazji ich kupować. Po lekcjach ze specjalistami z firmy PROFIX wiem, na co zwracać uwagę w czasie wyboru konkretnego modelu. Bardzo podobał mi się sposób pokazania różnic między produktem tańszym a droższym. Kupując narzędzia do pracy, warto zainwestować w sprawdzone rozwiązania znanych marek, takich jak np. PROLINE – ocenia Darek, uczeń II klasy Zespołu Szkół Budowlanych w Kętrzynie.
W listopadzie lekcji o nowoczesnych narzędziach i elektronarzędziach mogli wysłuchać uczniowie szkół o profilu budowlanym ze Skierniewic i Wielunia (woj. łódzkie). W tych placówkach ogromnym zainteresowaniem cieszyła się tematyka bezpieczeństwa w czasie pracy. Uczniowie dowiedzieli się, dlaczego trzeba używać odzieży ochronnej i pozostałych środków ochrony indywidualnej. Poznali również rozwiązania proponowane w tym zakresie przez markę LAHTI PRO.

Dla wielu z uczniów konieczność stosowania środków ochrony indywidualnej jest w zasadzie utrudnianiem wykonywania pracy. Najczęściej jest tak, że młodzi ludzie nie wiedzą, czym różnią się zwykłe spodnie od ochronnych. Nie znają środków chroniących słuch czy oczy, a liczba dostępnych w sprzedaży rodzajów rękawic i butów ochronnych wprowadzała ich w wielkie zdumienie. Jednak najczęściej słyszanym komentarzem był taki: że wszystkie propozycje LAHTI PRO wyglądają bardzo nowocześnie, jak modna obecnie odzież trekkingowa.

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments