HANNOVER MESSE 2011

W kwietniu br. W Hanowerze odbyła się najważniejsza międzynarodowa impreza technologiczna – HANNOVER MESSE 2011. Targi te zanotowały najwyższe wskaźniki ekonomiczne od dziesięciu lat. Na tegorocznej edycji HANNOVER MESSE 2011 swoje produkty i usługi zaprezentowało aż 6500 firm z 65 krajów świata.

 

 

HANNOVER MESSE 2011 to aż trzynaście wystaw branżowych zgromadzonych pod jednym dachem: Industrial Automation, Motion, Drive & Automation, Energy, Power Plant Technology, Wind, MobiliTec, Digital Factory, ComVac, Industrial Supply, CoilTechnica, SurfaceTechnology, MicroNanoTec oraz Research & Technology.

W br. w centrum uwagi znalazła się tematyka związana z automatyką przemysłową, energetyką, technologią napędów i mechaniką płynów, dostawami dla przemysłu i usługami branżowymi oraz innowacyjnymi technologiami i rozwiązaniami jutra. Dr Wolfram von Fritsch, prezes zarządu Deutsche Messe, skomentował przebieg HANNOVER MESSE 2011, mówiąc: – Firmy przemysłowe zatankowały w Hanowerze tyle nowej energii, że bez problemu włączyć mogły piąty bieg, tak ważny dla poprawy koniunktury, i z impetem ruszyć do przodu. Na tegorocznej imprezie widać było ogromną dynamikę rozwoju i wyraźne przyspieszenie gospodarcze.

Wystawcy przyjechali do Hanoweru z dużymi oczekiwaniami związanymi z coraz bardziej pozytywnymi prognozami dotyczącymi poprawy koniunktury. – Udało nam się nie tylko spełnić te oczekiwania, ale nawet dać firmom więcej niż się spodziewały, a to dzięki trafnemu doborowi kluczowych tematów, prezentacjom ponad 5000 przełomowych nowości i zgromadzeniu gości z całego świata – podkreślił Wolfram von Fritsch.

Główne hasło targów „Smart Efficiency” obecne było we wszystkich obszarach imprezy, bowiem inteligentne rozwiązania poprawiające efektywność można było zobaczyć na wielu różnych stoiskach, poświęcono im też sporo uwagi w ramach paneli dyskusyjnych. – W ponad 60 forach odbywających się w ramach targów udział wzięła rekordowa liczba uczestników – było ich o 30% więcej niż w roku 2009 – stwierdził Wolfram von Fritsch. – Potwierdziło to rolę imprezy jako najważniejszej platformy transferu wiedzy i know-how z zakresu nowych technologii.

Ogromnym zainteresowaniem gości cieszyły się w tym roku obszary związane z energetyką i szeroko rozumiana automatyka przemysłowa. – W czasie ostatnich kilku dni intensywnie dyskutowaliśmy o miksie energetycznym jutra, o rozwiązaniach spełniających wymagania, które stawia przed nami przyszłość, oraz o technologiach pozwalających zwiększyć efektywność energetyczną – poinformował Wolfram von Fritsch. – Wiemy już, że oszczędzać energię warto zacząć od dzisiaj; możliwe jest to bez konieczności zmiany całej infrastruktury zaopatrzenia w prąd. Wystawcy udowodnili na HANNOVER MESSE, że są w stanie zaoferować wydajne i oszczędne technologie niewymagające rewolucyjnych zmian – wystarczy wdrożyć je i zacząć stosować. Według ekspertów pozwolą one zaoszczędzić nawet do 30% energii. W tym roku szczególnie dobrze widać było, jak wiele korzyści mogą uzyskać wystawcy i goście targów dzięki poszerzeniu tematyki związanej z energetyką i powiązaniu jej z innymi zakresami imprezy, co organizatorzy targów czynią konsekwentnie już od kilku lat.

Mówiąc o planach związanych z kolejnymi edycjami targów, Wolfram von Fritsch zapowiedział rozbudowę Metropolitan Solutions – obszaru poświęconego technologiom stworzonym z myślą o miastach jutra: – Zainteresowanie tą tematyką przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. Urbanistyka rozwija się w ostatnich latach niezwykle dynamicznie, a firmy przemysłowe mogą zaoferować rozwiązania wielu problemów stających przed architektami i budowniczymi miast przyszłości. Dlatego właśnie HANNOVER MESSE to najlepsze miejsce do spotkania urbanistów z dostawcami nowych technologii.

Portfolio imprezy zostanie uzupełnione w roku 2012 o kolejną wystawę branżową. – W ramach nowej platformy IndustrialGreenTec stworzymy miejsce prezentacji ekologicznych technologii stosowanych w przemyśle – zapowiedział Wolfram von Fritsch. – W centrum uwagi znajdą się tam takie tematy, jak nowoczesne zarządzanie obiegiem surowców, utylizacja odpadów oraz oczyszczanie wody i powietrza w ramach procesów przemysłowych. Motto IndustrialGreenTec brzmieć będzie „Gospodarka cyrkulacyjna: od przemysłu dla przemysłu”.

HANNOVER

MESSE 2011 odwiedziło ponad 230.000 zwiedzających. Oznacza to niemal 15-proc. wzrost w porównaniu z rokiem 2009. Aż 60.000 gości przyjechało spoza granic Niemiec. – Same tylko osoby, które przybyły z zagranicy, zapełniłyby ponad 150 dużych samolotów – poinformował Wolfram von Fritsch. – W tym roku zwiększyła się liczba zwiedzających z każdego z reprezentowanych na targach krajów, z czego skorzystali wystawcy ze wszystkich obszarów tematycznych imprezy. Co trzeci gość targów był managerem wyższego szczebla. W tym roku HANNOVER MESSE odwiedziło o 20% więcej osób z zarządów firm.

3 kwietnia 2011 r. imprezę zainaugurowali wspólnie kanclerz Niemiec Angela Merkel i premier Francji Francois Fillon. W jej uroczystym otwarciu udział wzięło 2400 gości. Targi odwiedziło w sumie ponad 120 międzynarodowych delegacji polityczno-gospodarczych z całego świata. – Francja – tegoroczny kraj partnerski targów – zaprezentowała się jako lider w zakresie innowacji i ważny partner gospodarczy Niemiec – podkreślił Wolfram von Fritsch. Kolejna edycja targów HANNOVER MESSE odbędzie się w dniach 23-27 kwietnia 2012 r.

 

 

 

 

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Piękni dwudziestoletni. PROFIX świętuje jubileusz XX-lecia

Dystrybutorzy, partnerzy handlowi i zaproszeni goście świętowali 9 maja jubileusz XX-lecia firmy PROFIX, jednego z największych dystrybutorów narzędzi i elektronarzędzi w Polsce. Uroczystości odbyły się w siedzibie firmy w centrum dystrybucyjno-handlowym w podwarszawskiej miejscowości Łomna Las. Wieczorem zaproszeni goście wzięli udział w uroczystej gali.

Podczas jubileuszowej imprezy można było obejrzeć ekspozycje marek własnych PROFIXu: narzędzia ręczne Proline, elektronarzędzia Tryton i Vulcan Concept oraz odzież roboczą Lahti Pro. Swoją ofertę prezentowały też marki Stanley, DeWALT, Fiskars, Ekspress czy Juco. Pokazano pojazd serwisowy, sponsorowanego przez firmę PROFIX teamu BMW Sikora Motorsport. Podczas spotkania z dziennikarzami członkowie zarządu spółki, prezes Krzysztof

Sobieraj oraz wiceprezes Mirosław Cichecki, przypomnieli historię firmy. Omówili też aktualną ofertę marek własnych. Zaś uczestniczący w konferencji Jarosław Hampel przedstawił nowe zestawy narzędzi Proline. Pokazano hale magazynowe oraz dział testów narzędzi. Jak poinformowano, PROFIX kontroluje również produkcję narzędzi i elektronarzędzi bezpośrednio w zakładach wytwarzających narzędzia, m.in. na Tajwanie i Chinach.

 

W czasie konferencji swoją premierę miały nowe zestawy narzędziowe Proline. Prezentację poprowadził Jarosław Hampel (w środku), po lewej Krzysztof Sobieraj – prezes zarządu PROFIX, po prawej  Mirosław Cichecki – wiceprezes PROFIX

 

Przypomnijmy, PROFIX to firma w całości oparta o polski kapitał. Powstała w 1994 roku. Jak wiadomo, początek lat 90. w Polsce był okresem dużych zmian politycznych i gospodarczych. Z jednej strony był to trudny okres, a z drugiej dający duże szanse dla ludzi z inicjatywą. – To wpływało na emocje, również moje i moich kolegów. Chcieliśmy uczestniczyć w tych zmianach. Nowa Polska dawała szanse dla każdego. A my chcieliśmy znaleźć szansę dla siebie. Chcieliśmy nie tylko być przy tych zmianach, ale też w nich uczestniczyć i kształtować je. Stąd pomysł założenia firmy i spełnienia młodzieńczych marzeń – powiedział podczas konferencji Krzysztof Sobieraj, prezes zarządu PROFIX.

W czasie wieczornej gali Zarząd Profix przekazał Fundacji Radia Zet 20 tys. zł

Pół na pół. Czyli 10 lat w Unii
Z jubileuszem PROFIX zbiegły się ogólnopolskie obchody X-lecia przystąpienia do Unii Europejskiej. W okresie tym znacznie poprawiły się warunki działalności gospodarczej. – Obecność w UE zwiększyła zaufanie kontrahentów zagranicznych do Polski – stwierdził Krzysztof Sobieraj. – Po akcesji zaczęły obowiązywać nowe, wspólne przepisy i standardy, co w znacznym stopniu ułatwiło kontakty i współpracę zagraniczną. Otworzył się rynek. Zwiększyły się inwestycje zagraniczne, a tym samym zapotrzebowanie na narzędzia w kraju. Zdynamizowało to też rozwój PROFIX, mogliśmy np. otworzyć firmę w Rumunii. Przypuszczam, że gdyby Rumunia nie była w Unii Europejskiej, trudniej byłoby nam osiągnąć sukces na tamtejszym rynku.

Nowa jakość, nowe standardy, nowe wymagania
Kierownictwo PROFIXu podkreśliło wagę ogromnych zmian, jakie zaszły w ostatnich 20 latach. – W porównaniu z latami 90. odnotowaliśmy ogromny skok jakościowy. Inaczej wyglądała też sytuacja na rynku. Jeszcze w 1994 r. głównym wyznacznikiem dla produktów była cena, bo pensje były bardzo niskie. Dzisiaj wygląda to inaczej. Zakup dobrej jakości narzędzi nie stanowi już tak dużego uszczerbku w budżecie – ocenia Krzysztof Sobieraj.

 

Poprawiły się także kultura techniczna, jakość pracy i jej warunki. – To również wynik wyrównywania standardów w krajach UE. Dwadzieścia lat temu w Polsce nikt nie myślał, aby wyposażyć robotnika np. w buty ochronne z noskiem. Bezpieczeństwo pracy stawiano na dalszym planie. Obecnie każdy nasz produkt jest testowany nie tylko pod względem wydajności, ale w równym stopniu ergonomii i bezpieczeństwa użytkowania. Takie są zresztą wymogi nie tylko użytkowników, ale obowiązujące powszechnie standardy. W postrzeganiu pewnych aspektów pracy weszliśmy w nowy, wyższy etap cywilizacyjny – powiedział Mirosław Cichecki, wiceprezes PROFIX. – Wszystkie nasze elektronarzędzia są badane i testowane pod względem bezpieczeństwa użytkowania przez notyfikowane instytucje przyznające w Europie

certyfikat CE. Dotyczy to również ubrań i środków ochrony osobistej. Np. nasze ubrania robocze Lahti Pro mają certyfikat wystawiony przez CIOP (Centralny Instytut Ochrony Pracy), co oznacza, że PROFIX dużą wagę przykłada do bezpieczeństwa i higieny pracy.

Pomysł na przyszłość
– Mamy dwadzieścia lat. I tak jak młody człowiek, dwudziestolatek, mamy otwartą głowę na przyszłość, mnóstwo nowych pomysłów i idei – konkluduje Krzysztof Sobieraj. – Dlatego pozytywnie i z optymizmem patrzymy w przyszłość.


Obchody zwieńczyła uroczysta Gala w Hotelu Mazurkas Conference Centre & Hotel w Ożarowie Mazowieckim. Jedną z atrakcji wieczoru był występ Maryli Rodowicz. Podczas uroczystości wyróżniono najbardziej zasłużonych partnerów firmy okolicznościowymi statuetkami „PROLION”. Przeprowadzono również aukcję charytatywną, którą prowadził dziennikarz Radia Zet, Kamil Nosel. Zlicytowano m.in. kombinezon Jarosława Hampela, kask Ireneusza Sikory oraz płytę Maryli Rodowicz. Cały dochód z licytacji w wysokości ponad 36.000 zł został przekazany na rzecz Fundacji Radia Zet, która zajmuje się pomaganiem dzieciom cierpiącym na choroby serca.

 

ZOBACZ TAKŻE
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
copyright 2024 portalnarzedzi.pl | wykonanie monikawolinska.eu