Centrum Szkoleniowe KLINGSPOR

Centrum Szkoleniowe KLINGSPOR zlokalizowane na terenie zakładu w Bielsku-Białej otwarto jesienią ubiegłego roku. Już wkrótce po oddaniu obiektu do użytku z rynku zaczęły napływać do naszej redakcji pozytywne opinie o jego znakomitym przygotowaniu do prowadzania szkoleń z zakresu obróbki szlifierskiej. Postanowiliśmy więc sprawdzić, ile prawdy jest w tych pogłoskach i na początku stycznia wybraliśmy się do Bielska-Białej.

 

 

Już sam budynek Centrum Szkoleniowego widziany z zewnątrz robi wrażenie. Ze względu na unikalne walory architektoniczne i wiek obiektu budynek wpisano na listę zabytków miasta Bielsko-Biała. Pierwotnie obiekt pełnił funkcję willi mieszkalnej należącej

do właściciela przędzalni wełny zlokalizowanej niegdyś na tych terenach. Oficjalne źródła podają, że początki budowli datuje się na 1895 r. Dziś budynek został całkowicie odrestaurowany przez firmę KLINGSPOR, co nie było łatwe, gdyż ząb czasu odcisnął na nim swój ślad, a w latach 80. część budowli strawił ogień. Teraz, po odnowieniu, Centrum Szkoleniowe stanowi wizytówkę zachodniego koncernu w Polsce.

 

Nasz rozmówca: Jerzy Pustelnik

 

Po nowej siedzibie Centrum Szkoleniowego oprowadzał nas Jerzy Pustelnik, doradca techniczny KLINGSPOR. Całkowita powierzchnia budynku wynosi 330 m kw. Na parterze znajduje się między innymi sala wykładowa wyposażona w wysokiej jakości sprzęt multimedialny. – Tutaj odbywają się szkolenia teoretyczne, wykłady i prezentacje, m.in. z zakresu teorii materiałów ściernych, ich zastosowań, przygotowania powierzchni oraz, co niezwykle istotne, bezpieczeństwa i higieny pracy.

 

 

Na szczególną uwagę zasługuje jednak sala doskonalenia praktycznego. W przestronnym pomieszczeniu usytuowano szlifierki stacjonarne do obróbki drewna i metalu (w tym szerokotaśmową, wąskotaśmową i krawędziową). Znajdują się tam również stanowiska szlifierskie do pracy z elektronarzędziami i narzędziami pneumatycznymi. Wszystkie stanowiska i maszyny podłączone są do centralnej instalacji odciągowej, co gwarantuje wysoką czystość powietrza podczas zajęć. – Takie oprzyrządowanie sali daje nieograniczone możliwości testowania i prezentacji praktycznie wszystkich narzędzi ściernych z szerokiej oferty KLINGSPOR – informuje Jerzy Pustelnik. – Nasi klienci mają możliwość wypróbowania na każdej maszynie naszych produktów i znalezienia tych, które najbardziej zaspokajają ich potrzeby. Oczywiście, wszystko odbywa się pod naszym nadzorem – dodaje. W Centrum pracuje trzech doradców technicznych. Są to specjaliści z wieloletnim stażem, których wiedza i doświadczenie gwarantują najwyższą jakość szkoleń.

 

 

Pierwsze zajęcia odbyły się w nowym Centrum w grudniu ubiegłego roku. – Mamy w planach szkolenia nie tylko produktowe, ale i specjalistyczne – twierdzi nasz rozmówca – Wiadomo, że gros produktów z oferty KLINGSPOR to narzędzia ścierne do obróbki metali. Więc szkolenia dotyczące tej dziedziny będą naszym priorytetem. Ale nie zabraknie również kursów z zakresu obróbki drewna, szkła, kamienia, tworzyw sztucznych czy powierzchni lakierniczych. Ofertę uzupełnią szkolenia ogólne, podczas których będziemy omawiać teorię narzędzi ściernych, prezentować nasze produkty, a także przekazywać elementy wiedzy z zakresu marketingu i technik sprzedaży. Spodziewamy się, że w tym roku odbędzie się ok. 20-25 takich szkoleniowych spotkań, w których wezmą udział nasi klienci.

 

 

Zajęcia w Centrum z reguły będą odbywać się w trybie dwudniowym. – Potrzeba czasu na to, aby najpierw wyczerpująco wyłożyć cześć teoretyczną, a potem przeprowadzić wszystkie testy oraz próby praktyczne i znaleźć najlepsze rozwiązania dla określonej grupy ostatecznych użytkowników naszych narzędzi ściernych. Dzięki temu klienci mają szansę wyjechać od nas z naprawdę dużym zasobem wiedzy, popartym odpowiednimi testami praktycznymi. To zdecydowanie usprawni i ułatwi ich codzienną pracę oraz pozwoli zwiększyć sprzedaż naszych narzędzi.

 

height="1050" />

 

Naszym zdaniem Centrum Szkoleniowe KLINGSPOR to unikalny ośrodek w naszym kraju, który – co warto zaznaczyć – będzie służyć nie tylko polskim klientom, ale także zagranicznym. – Często gościmy tu klientów z innych państw, w których nasze produkty są dystrybuowane. Mamy również w perspektywie prowadzenie szkoleń dla pozostałych spółek KLINGSPOR. Wierzymy, że nasze Centrum stanie się platformą wymiany doświadczeń w zakresie technik szlifowania i umożliwi uczestnikom zdobycie niezbędnych do pracy umiejętności – dodaje na koniec Jerzy Pustelnik