BREAK FREE. BERLIŃSKA KONFERENCJA METABO

Większość ludzi kojarzy „Break Free” ze znanym hitem brytyjskiej grupy rockowej Queen. Dla 500 europejskich partnerów handlowych Metabo słowa te nabrały innego istotnego znaczenia. Niemiecka firma bowiem wybrała go na motto swojej międzynarodowej konferencji, która odbyła się w dniach od 26 lutego do 3 marca w byłym centrum nadawczym Radiofonii i Telewizji NRD w Berlinie.

Metabo-konf_01

W ciągu ostatnich 15 lat Metabo skoncentrowało się na rozwoju profesjonalnych bezprzewodowych elektronarzędzi i na konferencji zaprezentowało swoją najnowszą kompleksową ofertę tego rodzaju maszyn. Spotkanie

było też okazją do poinformowania o kolejnym istotnym kroku Metabo w rozwoju technologii litowo-jonowego zasilania elektronarzędzi. Niemiecka firma opracowała bowiem nową generację akumulatorów LiHD. Ich światowa premiera miała właśnie miejsce na berlińskiej konferencji. Akumulatory te oferują ciągłą moc 1400 W i długi czas pracy dzięki dużej pojemności 8,0 Ah i obecnie na rynku nie mają odpowiadających im parametrami konkurencyjnych produktów.
W Berlinie Metabo zaprezentowało też nowy Program Partnerski Metabo LiHD, dzięki któremu jego partnerzy handlowi będą mogli zaoferować unikalny Serwis All-In. Jest ona 3-letnia i obejmuje bezprzewodowe maszyny i akumulatory. W ramach niej Metabo zapewnia bezpłatną naprawę wszystkich zużywających się ich części.

 

Metabo-konf_02
Pierwszego dnia konferencji Horst Garbrecht – Prezes Zarządu Metabo, Bernd Fleischmann – dyrektor ds. rozwoju, Volker Siegle – konsultant techniczny odpowiedzialny za projekty specjalne, Henning Jansen – dyrektor ds. Marketingu i dystrybucji na Europę, i Nadine Lillich – dyrektor ds. marketingu i komunikacji, zaprezentowali strategię oraz innowacje Metabo. – Jestem przekonany, że mamy wiele powodów, dla których warto przyjąć zaproszenie do naszego programu partnerskiego – powiedział Horst Garbrecht. – Oprócz koncentracji na profesjonalnych użytkownikach, integralną częścią naszej strategii, którą konsekwentnie realizujemy od dziewięciu lat, jest bardzo przejrzysta polityka sprzedaży skierowana do profesjonalnych partnerów handlowych. Będziemy ją kontynuować w przyszłości, bo przynosi obustronne korzyści. Obecnie posiadamy najlepszą technologię akumulatorową na rynku oraz ponad 85 elektronarzędzi klasy 18 V. Jest to jeden z najszerszych takich programów w branży. Wiemy, czego oczekują profesjonalni użytkownicy, i to właśnie im zapewniamy. Ich praktyczne korzyści są motorem naszych innowacji i marketingu – podkreślił Horst Garbrecht.

 

Metabo-konf_04
Volker Siegle i Bernd Fleischmann opowiedzieli na pytanie: dlaczego od czasu wprowadzenia na rynek pierwszego na świecie zestawu akumulatorów Li-Ion o pojemności 4,0 Ah firma Metabo nieustannie wyznacza nowe standardy w technologii bezprzewodowego zasilania. W swojej prezentacji obaj eksperci ds. rozwoju omówili szczegółowo złożone interakcje między akumulatorami, ładowarkami i maszynami. – W naszym systemie akumulator jest najistotniejszym elementem. Określa bowiem parametry zasilanych maszyn i ładowarek. Dlatego intensywnie rozwijamy naszą technologię akumulatorów i szybciej niż inne firmy wykorzystujemy w niej nowe typy ogniw. Współpracujemy też ściśle z największymi światowymi producentami ogniw i pomagamy im w pracach badawczych. Celem tego jest optymalizacja ogniw pod kątem zastosowania ich w elektronarzędziach. To są dwa istotne czynniki, które decydują o naszej pozycji lidera technologii bezprzewodowych elektronarzędzi – poinformowali Volker Siegle i Bernd Fleischmann. – Od 2009 roku nasze nowe akumulatory są w 100% kompatybilne z każdą nową ładowarką i maszyną. Pracując elektronarzędziami bezprzewodowymi Metabo, użytkownik nie musi ani przez chwilę myśleć, czym je zasila – wszystko bowiem zawsze pasuje do siebie. I tak będzie nadal w przyszłości – zapewnili Volker Siegle i Bernd Fleischmann.
Prezentując nowy Program Partnerski Metabo LiHD, Henning Jansen i Nadine Lillich poinformowali, jak powinna wyglądać współpraca z partnerami handlowymi. – Oferujemy długoterminowe, pełne korzyści partnerstwo na rzecz wzrostu – zapewnił Henning

Jansen. – W nim marketing również odgrywa ważną rolę – wyjaśniła Nadine Lillich, prezentując kompleksowy pakiet specjalnych działań reklamowych i komunikacyjnych przeznaczony dla partnerów handlowych: – Jedną z moich ulubionych zasad marketingowych jest równanie:  „I know you + I want you = I buy you”. Chcemy je wykorzystać i zwiększyć atrakcyjność produktów Metabo, sprawiając, żeby klienci przychodzili do naszych partnerów handlowych i pytali o nasze innowacyjne rozwiązania.

 

Metabo-konf_05
Drugiego dnia berlińskiej konferencji Metabo miały miejsce praktyczne prezentacje produktów na siedmiu stanowiskach. Na nich zespół Metabo szczegółowo omawiał technologie, produkty i koncepcje oraz odpowiadał na pytania partnerów handlowych. Goście mieli też okazję samodzielnie przetestować maszyny i sprawdzić je w szerokim zakresie aplikacji.

 

Metabo-konf_06
Konferencja i innowacyjne produkty Metabo spotkały się z pozytywną oceną partnerów handlowych niemieckiej firmy. – Doskonałe wydarzenie, świetne nowe produkty – ogólnie rzecz biorąc, Metabo jest doskonale spozycjonowane w przyszłości, a pod niektórymi względami znacznie wyprzedza innych producentów – ocenił Wolfgang Schwarz, dyrektor zarządzający Werkzeug-Jäger. Zaś Katrin Hummel, dyrektor zarządzający w Hahn+Kolb, stwierdził: – Metabo jest dla nas najlepszym partnerem w dziedzinie elektronarzędzi bezprzewodowych, ponieważ dokonało ogromnego postępu w rozwoju technologii akumulatorowej. Marka Metabo rośnie w siłę, a im jest mocniejsza, tym lepiej dla jej partnerów handlowych. Konferencja Break Free była bardzo udana – dziękujemy więc za nią i gratulujemy Metabo.

Metabo-konf_03

opr. HB

 

 

ZOBACZ TAKŻE

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

avatar

wpDiscuz